سنندج/

در نوروز کجاي ايران را بگرديم؟(90)

بازار شهر سنندج یکی از بناهای تاریخی در استان کردستان است

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج  ، سنندج یکی از تاریخی ترین شهرهای استان کردستان است و به همین دلیل نیز وجود آثار تاریخی و بناهای زیبا بر اساس سبک معماری اصیل ایرانی و اسلامی در تمام نقاط این شهر به یکی از ظرفیت های اصلی برای گردشگری و توسعه صنعت توریسم تبدیل شده است هرچند که اقدامات چندانی برای معرفی هرچه بهتر این ویژگی های مناسب صورت نگرفته است.
بازار شهر سنندج یکی از بناهای تاریخی در استان کردستان است و به همین دلیل نیز این بنا نه تنها در زمینه معماری خاص آن بلکه به عنوان محلی برای کسب و کار مردم از گذشته دور مطرح بوده است و امروز نیز محل عرضه و فروش انواع محصولات به ویژه لباس محلی و صنایع دستی این استان است.
شهر سنندج دارای دو بازار بزرگ و عمده است که یکی از آنها به نام بازار قدیمی شناخته شده است و دارای پلان مستطیل شکل است و دیگری به نام بازار سرتپوله است که پلان بازار به شکل یک مستطیل بزرگ بوده و بر خلاف اکثر بازارهای ایرانی است که به صورت خطی شکل گرفته اند.
از چهار دروازه قدیمی بازار سنندج اکنون سه دروازه مدخل ورودی قدیمی باقی آن مانده است که تاریخ ساخت بازار سنندج به زمان سلیمان خان اردلان در سال 1046 هجری قمری به عنوان والی کردستان از طرف شاهان صفوی منصوب شد و سنندج به عنوان مرکز ایالت کردستان انتخاب شده باز می گردد./س
برچسب ها: بازار ، سرتپوله ، پلان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.