وليد معلم در دیدار با صالحي؛

قطار گفتگو با معارضین سوری راه افتاده است/ اصلاحات از طریق سلاح نیست، از طریق گفتگو است

وزیر امور خارجه سوریه با اشاره به اینکه قطار گفتگو با معارضین سوری به راه افتاده است، گفت: کسانی که خواهان ساختن سوریه در آینده هستند میز گفتگو انتظار آنها را می‌کشد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "ولیدد معلم" وزیر امور خارجه سوریه در دیدار با وزیر امور خارجه كشورمان ضمن تشکر از رهبر معظم انقلاب، ملت و دولت کشورمان گفت:‌ بحرانی که در سوریه با آن مواجه هستیم تمام جهانیان در آن شرکت کرده اما ما ایستاده‌ایم. این امر در درجه اول به برکت پایداری ملت و تصمیمات رهبران کشورمان مربوط است و همچنین این ایستادگی با همراهی دوستان و برادران ما انجام شده است و هم‌اکنون ما پایدار و مقاوم هستیم.  
 
وزیر امور  خارجه سوریه اظهار داشت: بشار اسد در ششم ژانویه سال جاری برنامه‌ای برای حل همه‌جانبه بحران سوریه ارائه کرد که دولت سوریه آنرا به تصویب رساند و پس از آن کمیته نظارتی به ریاست نخست‌وزیر سوریه تشکیل شد که تاکنون 22 نشست با فعالان و احزاب سیاسی در داخل کشور انجام داده است.  
 
ولید معلم درباره معارضین سوری گفت: درباره این معارضین اقدامات قانونی انجام داده‌ایم و تضمین‌های لازم برای گفتگو ارائه شده و هم‌اکنون قطار گفتگو راه افتاده که این امر بر اثر اعتقادات ما برای حل سیاسی بحران بوجود آمده در کشور ما است.  
 
وی با بیان اینکه بحران کشور سوریه فقط از طریق راه حل سیاسی انجام می‌شود، تاکید کرد: ما نظرخواهی از ملت سوریه احساس می‌کنیم که قطار گفتگوها پیش رود و به ایستگاه تازه‌ای می‌رود چرا که اعمال خشونت هم‌اکنون افزایش یافته به همین جهت دریافته‌ایم از طریق هماهنگی و رایزنی با دوستان خود به موفقیت سیاسی برسیم.  
 
وزیر امور خارجه سوریه ادامه داد: خشونت در سوریه باید متوقف شود و این امر در ابتدا باید با از بین بردن منابع خشونت صورت پذیرد چرا که ما مواجه به گروه‌های مسلح تروریستی هستیم و آنها در ارتباط با القاعده هستند.  
 
ولید معلم در ادامه تاکید کرد: تلاش‌های مشترک برای توقف خشونت از ترکیه و قطر آغاز می‌شود چرا که این کشورها با فشار بر دیگران به حمایت از تروریست می‌پردازند و با تامین هزینه آنها را مسلح می‌کنند. و هم‌اکنون تروریست‌ها خون مردم را ریخته و زیرساخت‌های فرهنگی و اقتصادی کشورمان را از بین می‌برند.  
 
وی اظهار داشت: من درک نمی‌کنم وقتی آمریکا اعلام می‌کند به همراه اتحادیه اروپا تحریم‌های اقتصادی بر سوریه تحمیل می‌کند . این امر بر زندگی شهروندان‌ سوری تاثیر می‌گذارد و به معارضین 60 میلیون دلار به بهانه کمک‌های غیرکشنده کم می‌کند و پس از همه این اتفاقات امیر قطر اعلام می‌کند چرا شورای امنیت همانطور که بر علیه لیبی جنگ به راه انداخت بر علیه سوریه جنگ نمی‌کند.
 
وزیر امور خارجه سوریه درباره دیگر اقدامات فتنه‌انگیز در این کشور تصریح کرد: کشورهای مخالف حکومت بشار اسد بر معارضین برای گفتگو نکردن با دولت سوریه فشار می‌آورند چرا که آنها خواهان گفتگو نیستند و خشونت را می‌خواهند.  
 
ولید معلم ادامه داد: به اعتقاد من راه حل بحران سوریه سیاسی بوده و به تمام شهروندان کشورم می‌گویم خونریزی بس است و برای ساختن سوریه‌ای دموکرات و چندحزبی که همه شهروندان جدای از نظام و مذهب در برابر قانون یکی‌ باشند مشارکت کنند.  
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که خواهان ساختن سوریه در آینده هستند میز گفتگو انتظار آنها را می‌کشد، باید بگویم حتی مسلحان در آینده‌ کشورمان نقش دارند اما باید این نکته را یادآوری کنم که اصلاحات از طریق سلاح نیست بلکه از طریق گفتگو است.
 
انتهای پیام/  

برچسب ها: ولید ، معلم ، امور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۱۲ اسفند ۱۳۹۱
خشونت در سوريه متوقف شود يعني حكومتهاي عربستان و قطر و رژيم صهيونيستي در زباله دان تاريخ دفن شوند!
آخرین اخبار