چهارشنبه سوری یا چهارشنبه سوزی!

چهارشنبه سوری از رسومی است که معمولا با اتفاقات تلخ همراه است و شیرینی آمدن نوروز را تلخ می‌کند.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ همین امر باعث شده است تا همیشه افراد به ویژه والدین نیمه دوم اسفندماه را با اضطراب و استرس سپری کنند.

در این میان آگاهی از روش های برخورد با درجات مختلف سوختگی می‌تواند آسیب های چهارشنبه آخر سال را که از انفجار مواد آتش زا ایجاد می شود به حداقل برساند در این میان سهم جوانان ، کودکان و نوجوانان بیشتر از سایر افراد است و روزهای پایانی سال بیشتر اورژانس ها و بخش مراقبت های ویژه پر از سوختگی های حاصل از مواد منفجره ا ست.
تمام افرادی که دچار سانحه خطرناک و سوختگی می‌‌شوند با خودشان عهده می بندند که تا آخر عمرشان هیچ گاه سراغ چنین شادیهای خطرناکی نمی روند.

به همین دلیل هم آگاهی از خطرات و حوادث پیش روی آنها در چهارشنبه آخر سال می‌تواند نقش بسیار موثری در کاهش تبعات منفی این روز داشته باشد.

آشنایی با انواع سوختگی ها و آگاهی از خطرات به وجود آورنده از مواد محترقه و آتش زا می‌تواند به جوانان کمک کند که در صورت دچار شدن به سانحه کم ترین آسیب را ببینند.

آمارها نشان می‌دهند بعد از حوادث رانندگی سوختگی ها بیش ترین آمار مرگ و میر را به خود اختصاص داده است و بر اثر سوختگی ها سالانه عده زیادی از مردم جان خود را از دست می‌دهند تا دچار معلولیت دائم می شوند.

در این میان آگاهی دادن والدین و بزرگترها نقش رسانه ها در این روزها پررنگ تر می شود و باید جوانان را از خطرات این روز آگاه کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار