نکات بازی آخر فینال؛

اولین قهرمانی یک تیم خارج از اصفهان و تهران / باز هم بحث داوری در بازی فراموش نشد

بعد از سالها باقی ماندن جام قهرمانی سوپرلیگ بسکتبال در تهران، بالاخره یک تیم شهرستانی جام را از پایتخت پس گرفت. پیش از این به جز تهران تنها استان اصفهان طعم قهرمانی در سوپرلیگ را چشیده بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ جام قهرمانی سوپرلیگ بسکتبال با قهرمانی تیم پتروشیمی بعد از ده سال از تهران خارج شد. آخرین بار تیم ذوب آهن اصفهان در فصل 1381-82 به قهرمانی رسیده بود. تیم اصفهانی از شروع لیگ برتر بسکتبال از سال 78 چهار دوره پیاپی قهرمان شده و پیش از آن هم هیچ تیمی خارج از اصفهان و تهران موفق به قهرمانی در لیگ نشده بود.

 به این ترتیب تیم پتروشیمی علاوه بر پایان دادن به نوار قهرمانی تیم مهرام، به سلطه ده ساله تهرانی ها در لیگ هم پایان داده و اولین قهرمانی استان خوزستان را هم رقم زد.

بحث دوباره از داوری بازی

در جریان بازی فینال چند اشتباه داوری برای دو طرف ماجرا محرز بود که به چشم بینندگان هم آمد اما عده ای حاضر نشدن تیم مهرام بر سکوی اهدای مدالها را در اعتراض آنها به شرایط داوری می دانستند و از طرفی بچیروویچ سرمربی مهرام علاوه بر تمام اعتراضات کنار زمین، بعد از بازی هم بار دیگر ناراحتی خود از قضاوت داوران را ابراز کرد.

بیشترین اعتراض تیم تهرانی در زمان گرفتن خطای عمد از صمد بعد از برخورد با حامد آفاق بود که البته بسیاری بر خطا بودن این صحنه تاکید داشتند اما در موردی که خطای آفاق روی صمد اعلام نشد یا جایی که امکان اعلام خطای پنجم روزبه ارغوان وجود داشت و با اعلام نکردن خطا، حرکت بعدی کامرانی خطا تشخیص داده شده و این بازیکن از زمین بیرون رفت و چند مورد دیگر از این دست مواردی بودند که بررسی کارشناسان بهتر آنها را مشخص می کند.

اما با تمام این اوصاف بیشتر حاضران در سالن بعد از بازی، اعتقاد داشتند قضاوت داوران در روند کلی بازی تاثیر نگذاشته و اختلاف بیش از 20 امتیازی را نمی توان به  عملکرد داوران مربوط دانست. با این وجود نظرات کارشناسی بهتر در این مورد پاسخگو خواهند بود.

حامد سهراب نژاد، مرد فینال

بعد از بازی فینال وقتی به سانی بچیروویچ در مورد شکست دوباره پدرش گفتیم، تاکید کرد: این بار حامد سهراب نژاد پدرم را شکست داد و مثل یک کاپیتان واقعی بود که ما را به قهرمانی رساند.
سانی کاپیتان تیم خود را مرد سری فینالها نامید.

سهراب نژاد تنها بازمانده از پتروشیمی سال قبل بود که چند سال قبل در تیم مهرام عضویت داشت و با یک سال عضویت در تیم گرگان به ماهشهر انتقال پیدا کرد و در پنج بازی فینال امسال به قدری در زیر حلقه قابل اعتماد بازی کرد که تحسین همه را برانگیخت.

مدیرعامل مهرام بالای سر تیم

گنجی مدیرعامل باشگاه مهرام که بیشتر از سایر مدیران عامل تیمهای سوپرلیگی بالای سر تیم خود حاضر می شود، این بار در دیدار پنجم فینال و زمانی که به تدریج اختلاف پتروشیمی در حال بالا رفتن بود، طاقت نیاورده و از جایگاه ویژه به پشت نیمکت تیم آمده و با نگرانی کار تیمش را دنبال می کرد. وی حتی گاهی نکاتی را هم به صمدزاده سرپرست تیم گوشزد می کرد. مهرامی ها امسال به دنبال پنجمین قهرمانی پیاپی خود بودند.

ناراحتی سانی بچیروویچ از شایعات

سانی بچیروویچ یار اسلونیایی پتروشیمی بعد از دیدار پایانی نتوانست ناراحتی خود را از شایعات پیش از فینال پنهان کند و تاکید کرد بعد از بازیهای نیمه نهایی با گرگان که به خاطر مصدومیت موفق به بازی نشد با توجه به حس مسئولیت پذیری و شنیدن صحبتهایی در مورد فرار از رویارویی با پدرش به تیم بازگشته و پنج بازی با مصدومیت بازی کرد.

اما این بازیکن از صحبتهای دو دیدار آخر که به خاطر قهرمانی تیم پدرش برای پتروشیمی خوب بازی نکرده به شدت ناراحت شده و تاکید داشت شایعات در ایران بیش از هر جای دیگری است.

ناراحتی مشحون و صحبت نکردن با خبرنگاران

علاوه بر تمام اعضای تیم مهرام که با اتمام بازی به رختکن رفته و هیچ کدام حاضر به صحبت با خبرنگاران نشدند، محمود مشحون رئیس فدراسیون هم برای اولین بار بعد از چند دوره فینال تنها مدالها و جام قهرمانی را توزیع کرده و با خبرنگاران گفتگو نکرد. وی حتی ترجیح داد مصاحبه با خبرنگارانی که در بیرون اتاق منتظر صحبت با وی بودند را به زمان دیگری موکول کند.

شنیده می شود رئیس فدراسیون از حاضر نشدن تیمهای ماهان و مهرام برای مراسم اهدای جام ناراحت بوده و به خصوص رفتار مهرامی ها بیش از همه برای وی ناراحت کننده بود.
گفتنی است لیگ امسال یکی از پرحاشیه ترین لیگهای سالهای اخیر بود که بیش از تمام سالها در آن اعتراض به شرایط برگزاری و قضاوت صورت گرفت./آق
برچسب ها: بسکتبال ، فینال ، ماهشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار