تبریز/

منطقه نمونه گردشگری سواحل رود ارس نقش موثری در توسعه طبیعت گردی دارد

دبیرستاد دائمی تسهیلات سفر آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: منطقه نمونه گردشگری سواحل زیبای رود ارس نقش موثر و بسزایی در توسعه طبیعت گردی ، ژئوتوریسم و گردشگری فرهنگی دارد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرگاران تبریز،محمدی افزود: سواحل رود ارس از توانمندي بالایی برای طبيعت گردي و جذب گردشگر برخوردار است و از این روست که شاهد حضور چشمگیر گردشگران علاقه مند به طبیعت گردی در این منطقه هستیم .

محمدی گفت: سواحل ارس با دارا بودن جاذبه های طبیعی و اقليم معتدل كوهستاني، در تمام فصول سال مي تواند جاذب گردشگران باشد.

وی با اشاره به ویژگی های ممتاز این منطقه گفت: رودخانه مرزي ارس، مهمترين و پرآب ترين رودخانه شمالي آذربايجان شرقي در منطقه جلفا تا اصلان دوز است كه یکی از اصلی ترین ویژگی های آن جریان داشتن رود در طول نوار مرزي مشترك ايران با جمهوري هاي آذربايجان، ارمنستان و خود مختار نخجوان محسوب می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی تصریح کرد: همچنین وجود آثار تاريخي مانند برج دوزال، حمام كردشت، گمرك جلفا، پل هاي كوچك و بزرگ خداآفرين، كليساي سنت استپانوس و كاروانسراي خواجه نظر پتانسيل بسيار بالايي در راستاي توسعه گردشگري این منطقه ايجاد كرده است.

تراب محمدی خاطرنشان کرد: سواحل رود ارس و آثار تاریخی این منطقه به ویژه کلیسای سنت استپانوس که ثبت چهانی شده است ، نعمت های فراوانی هستند که در کمتر نقطه ای از کشور به صورت یک جا در محلی کنار هم وجود دارند و باید از این پتانسیل ها به نحو احسن استفاده کرد.

دبیر ستاد دایمی تسهیلات سفر آذربایجان شرقی خاطرنشان كرد: بر روي رودخانه معظم ارس سه سد بزرگ احداث شده است كه در طول سال علاوه بر تلطيف هواي منطقه، به سرسبزي و شادابي منطقه هم كمك شايان توجهي مي كند.

محمدي يادآور شد: همچنین با سرمايه گذاري مناسب انجام شده در محدوده 300 هكتاري در مسير منتهي به كليساي سنت استپانوس، منطقه اي زيبا و آباد به عنوان منطقه نمونه گردشگري به تصوير كشيده شده است.

وی با اشاره به ویژگی های سواحل رود ارس، افزود: این منطقه نمونه گردشگری با مساحت قابل توجه و جاذبه های غنی طبیعی ، تاریخی و گردشگری از پتانسیل بالایی برای گسترش برخوردار است.

محمدی خاطرنشان کرد: كمپ، هتل، اماكن اقامتي، تفريحي و سياحتي و بازارچه محصولات باغي و صنایع دستی مراکزی هستند که با همکاری سرمایه گذاران در این منطقه ایجاد شده و منجر به جذب گردشگران به این منطقه زیبا و خوش آب و هوا شده است./ع

برچسب ها: گردشگری ، سواحل ، رود ارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.