رمزگشایی از گریه کودک دلبند شما

گريه نوزاد باعث نگراني والدين مي شود اما به مرور زمان پدر و مادر با کسب تجربه گريه هاي او را رمزگشايي مي کنند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، معمولاً با به دنيا آمدن نوزاد، مادر به خواب نياز پيدا مي کند زيرا بدن وي درد مي کند. اما کودک بي قراري مي کند و از آن جا که تنها راه برقراري ارتباط او با ديگران، گريه کردن است روزي چندين ساعت گريه مي کند. اگر چه در مراحل اوليه، گريه نوزاد باعث نگراني والدين مي شود اما به مرور زمان پدر و مادر با کسب تجربه گريه هاي او را رمزگشايي مي کنند. در اين مطلب به نقل از «Parenting» به چند نکته براي آرام کردن نوزاد به ويژه در هفته و ماه هاي اول اشاره شده است.

ارتباط پوست به پوست برقرار کنيد

روزي ۲ تا۳ ساعت نوزاد را روي سينه خود قرار دهيد. اين کار باعث آرامش، بهبود تنفس و خواب بهتر نوزاد مي شود و حتي احتمال بروز عفونت در وي کاهش مي يابد. در بيشتر جوامع از اين روش استفاده مي کنند. اين شيوه در افزايش طول عمر نوزادان کم وزن نيز موثر است.

به شيوه کانگورو نوزاد را حمل کنيد

تا حد امکان نوزاد را در سمت جلوي بدن خود قرار دهيد و حمل کنيد زيرا بهترين روش محسوب مي شود. اين شيوه باعث نزديکي فيزيکي نوزاد با مادر مي شود و مشابه دوران جنيني نوزاد است. از اين رو براي رشد عاطفي کودک مفيد است.

با اين شيوه نوزاد مي تواند بوي مادر را حس کند، صداي قلب او را بشنود و گرماي بدن او را حس کند.

پيچيدن نوزاد

از ديد برخي افراد، قنداق کردن نوزاد باعث ايجاد گرما و راحتي براي او مي شود با اين کار واکنش پريدن ناگهاني نوزاد که مانع خواب او مي شود نيز محدود خواهد شد.

ماساژهاي روزانه

وقتي کودکتان کمي بزرگ تر شد مي توانيد از طريق راه هايي مانند بيرون رفتن با هم، ارتباط خود را با او قوي تر کنيد. اما در ماه هاي اول توصيه مي کنيم در قالب برنامه منظم کودک خود را ماساژ دهيد. اين کار باعث آرامش وي مي شود.

ماساژ دادن فوايد متعددي دارد؛ مقابله با استرس، تسکين درد و قولنج، تحريک عصب هاي مغزي، بهبود عملکرد سيستم دفاعي بدن و خواب آرام نوزاد از جمله اين موارد است. اين کار را هنگامي که او بيدار اما آرام است، انجام دهيد.

برچسب ها: گریه ، کودکان ، باشگاه ، شبانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار