بوشهر/

هیچ مورد عقرب یا مارگزیدگی در منطقه زلزله زده دشتی بوشهر گزارش نشده است

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت:از زمان وقوع زلزله عصر روز 20 فروردین در شهرستان دشتی این استان تاکنون هیچ موردی از مار یا عقرب گزیدگی گزارش نشده است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،ˈعبدالمحمد خواجهˈ ییان روز پنجشنبه  افزود:با این وجود 200سرم برای استفاده در موارد مار و عقرب گزیدگی از تهران تامین و به منطقه زلزله زده ارسال شده است.

وی اضافه کرد:سمپاشی محیط نیز برای مقابله با جانوران موزی و حشرات در دست اجراست.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد:همچنین آب آشامیدنی معدنی به اندازه کافی تامین و میان زلزله زدگان توزیع شده است .

خواجه بیان ، اظهارکرد:با توجه به این که خرابی شبکه و تاسیسات لوله کشی آب برطرف شده است تیم هایی از دانشگاه علوم پزشکی و شرکت آب و فاضلاب استان بوشهرکار نظارت بر کلر زنی برای تامین آب بهداشتی را آغاز کرده اند.

وی گفت:هم اینک 14 تیم بهداشتی مربوط به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در منطقه زلزله زده شهرستان دشتی مستقر هستند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود:اکیب های سیار و ثابت متشکل از پزشک، کارشناسان بهداشت محیط ، بیماری ها و بهداشت خانواده نیز در منطقه حضور دارند.

خواجه ییان ، ادامه داد:همچنین تیم های روان شناسی بالینی و اجتماعی در بین زلزله زدگان حضور دارند تا به تقویت روحیه کسانی که عزیزانشان را از دست داده اند کمک کنند.

زمین لرزه ای به بزرگی 1/6 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) عصر روز 20 فروردین بخش های کاکی ، شنبه و طسوج در جنوب استان بوشهر را لرزاند که بر اثر آن 37 نفر کشته و 950 نفر مصدوم شدند و سه هزارو 100 واحد مسکونی نیز تخریب شد./ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.