کهگيلويه و بويراحمد/

رشد 440 درصدی کشف سوخت قاچاق در سال گذشته در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت توزیع و پخش فرآورده‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 14میلیون لیتر بنزین در تعطیلات نوروزی در این استان مصرف شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، اسد‌الله طاهری در نشست با خبرنگاران استان افزود: میزان مصرف بنزین در ایام نوروز سال گذشته 10 میلیون و 850 هزار لیتر بوده که در سالجاری 28 درصد رشد داشته است.

وی از افزایش11 درصدی مصرف گازوئیل در ایام نوروز نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: در این ایام پنج میلیون و 870 هزار لیتر گازوئیل در استان مصرف شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع و پخش فرآورد‌ه‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در این مدت چهار میلیون و ۹۷۲ هزار مترمکعب گاز نیز مصرف شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۴درصد رشد داشته است.

طاهری از رشد پنج درصدی مصرف بنزین استان در سال 91 خبر داد و تصریح کرد: در سال گذشته 163 میلیون و 500 هزار لیتر بنزین در استان مصرف شده است.

وی ابراز کرد: مصرف نفت سفید در سال گذشته نیز 41 میلیون و 950 هزار لیتر بوده که نسبت به سال ماقبل آن، 13 درصد کاهش داشته که علت اصلی آن گازرسانی به روستاها بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع و پخش فرآورده‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مصرف گازوئیل در سال گذشته نیز 132 میلیون و 700 هزار لیتر بوده و 10 درصد کاهش داشته است.

وی میزان CNGها در استان را به نسبت جمعیت مطلوب عنوان کرد و گفت: طی دو ماه گذشته شاهد کاهش صف در این جایگاه‌ها بوده‌ایم.

طاهری از راه‌اندازی دو جایگاه CNG در یاسوج خبر داد و بیان کرد: این جایگاه‌ها تا اواخر بهار امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

وی میزان کشفیات سوخت قاچاق در این استان طی سال گذشته را 81 هزار لیتر عنوان کرد.

طاهری افزود: بیشترین کشف سوخت قاچاق در استان مربوط به نفت سفید با 42هزارلیتر بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع و پخش فرآورده‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پس از آن گازوئیل با 38هزار لیتر در رده بعدی قرار دارد.

طاهری عنوان کرد: میزان کشف بنزین قاچاق در استان طی سال گذشته نیز 800 لیتر بوده است.

وی اظهارکرد: در این خصوص 14 پرونده در محاکم قضایی استان تشکیل شده که بیشتر آنها منجر به صدور رای شده و تعدادی نیز به زودی تکلیف آنها مشخص خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع فرآورده‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد از رشد 440 درصدی کشف سوخت قاچاق طی سال گذشته نسبت به سال 90 خبر داد و افزود: در سال 90 بیش از 15هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شده بود.

طاهری، قاچاق سوخت را یکی از معضلات اساسی کشور دانست و گفت: نوسانات بازار ارز و به تبع آن تفاوت قیمت سوخت در ایران با کشورهای همسایه موجب افزایش قاچاق سوخت شده است.

طاهری نزدیکی این استان به دریا را مهمترین عامل قاچاق سوخت در کهگیلویه و بویراحمد عنوان و اضافه کرد: همکاری دستگاه‌های متولی در استان درافزایش کشف سوخت قاچاق بسیار موثر بوده است.

وی همچنن میزان مصرف روزانه بنزین در استان را 48هزار لیتر، نفت کوره 18 هزار لیتر، گازوئیل 380هزار، نفت کوره 18 هزار لیتر و گاز CNG را 215 هزار مترمکعب عنوان کرد.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: سوخت ، قاچاق ، نفتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.