اراک

کاهش 19 درصدی مصرف سوخت با اجرای طرح پیمایش

طرح امنیتی مدیریت ریسک در تحویل سوخت بر اساس پیمایش که از ابتدای مهر امسال در کشور آغاز شد موجب کاهش 19 درصدی مصرف سوخت در ناوگان دیزلی استان مرکزی شد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، خبرنگار  از اراک ، مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی استان مرکزی در جلسه کمیته حمل و نقل و سوخت استان با اعلام این خبر گفت: با اجرای این طرح در پاییز 94 ، 19 درصد نسبت به پاییز 93 کاهش مصرف سوخت گاز و نفت را در بخش دیزلی ناوگان حمل و نقل استان مرکزی داشته ایم.

ویس کرمی با اشاره به اینکه در بخش دیزلی ناوگان حمل و نقل در مصرف نفت و گاز، استان مرکزی رتبه دهم کشور را داراست افزود: روزانه یک میلیون و 800 هزار لیتر در بخش حمل و نقل در استان مرکزی گاز و نفت مصرف می شود که با اجرای این طرح به یک میلیون و 400 هزار لیتر در روز رسیده است.

وی همچنین ازنصب و راه اندازی سیستم GPS در وسایل نقلیه از پاییز سال 95 خبر داد و گفت: طرح نصب GPS بر مبنای مصوبه هیئت وزیران از سال 93 آغاز شده که در این زمینه وزارت راه و شهرسازی و نیروی انتظامی موظف هستند تا پاییز 95 ، کارهای تجهیز خودروهای سنگین را به این سیستم انجام دهند تا عملکرد دقیق ناوگان دیزلی و نحوه صحیح توزیع سوخت صورت گیرد.

همچنین معاون عمرانی استانداری مرکزی در این جلسه گفت: توزیع سوخت ناوگان دیزلی کشور بر اساس پیمایش می تواند در جلوگیری از قاچاق سوخت و حمایت از ناوگان فعال کشور موثر باشد.

فیلی افزود: باید چالشها و موانع موجود بر سر راه این طرح شناسایی شود تا با بحران های پیش بینی نشده در این طرح مواجه نشویم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

 انتهای پیام/پ

برچسب ها: اراک ، پالایش ، سوخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.