جاي خالي نظارت بر فاضلاب هاي روستايي

جلوگيري از آلودگي منابع آب روستايي از اهداف مهم تقويت زيرساخت هاي فاضلاب در روستاهاي کشور به شمار مي رود.

دکتر عليرضا صيداني کارشناس عمران روستايي، در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نبود زيرساخت هاي مناسب براي بهبود فاضلاب هاي روستايي، گفت: فاضلاب متصل به معابر روستا بزرگترين مشکل عمراني اکثر روستاهاي کشور و تهديدي جدي براي سلامت روستاييان است.
وي گفت: جلوگيري از آلودگي منابع آب روستايي به دليل استفاده چند جانبه از آب در روستاها، از اهداف مهم تقويت زيرساخت هاي فاضلاب در روستاهاي کشور است.
اين کارشناس به ضعف انجام طرح هادي در اين زمينه اشاره کرد و گفت: در انجام طرح هادي توجه ويژه به مسکن روستايي است و در اين ميان، برخي اقدامات زيرساختي از جمله فاضلاب به فراموشي سپرده مي شود که لازم است در زمان احداث مسکن روستايي به آن توجه ويژه شود.
دکتر صيداني تصريح کرد: براي حل اين مشکل بهتر است بازبيني در انجام قوانين طرح هادي داشته باشيم تا با اين وجود بتوانيم به صورت قانوني از بودجه براي بهبود کيفيت فاضلاب روستايي بهره گيريم.
اين کارشناس به صدمات ناشي از فاضلاب نامناسب روستايي اشاره کرد و گفت: عدم توجه به فاضلاب روستايي علاوه بر آلودگي آب و تهديد سلامت انساني در درازمدت، سبب آلودگي خاک شده و زمين هاي کشاورزي را تهديد مي کند.
وي خاطرنشان کرد: استفاده از توان بخش خصوصي براي انجام طرح هاي عمراني فاضلاب مي تواند دولت را در انجام اين طرح ها ياري کند.
برچسب ها: نظارت ، فاضلاب ، روستایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار