مشروح چهارمين جلسه دادگاه كهريزك؛

پايان چهارمين جلسه دادگاه / منع گفتگوي متهمان، وكلا و شكات با رسانه‌ها از سوي قاضي

قاضي دادگاه كهريزك با اعلام پايان جلسه دادگاه گفت: متهمان، وكلا و شكات پرونده كهريزك حق ندارند درباره جزييات دادگاه با رسانه‌ها گفتگو كنند.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، چهارمين جلسه دادگاه كهريزك صبح امروزر دوشنبه(9ارديبهشت ماه) به رياست قاضي "سيامك مدير خراساني" در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران آغاز شد.

اين جلسه دادگاه هم مثل ساير جلساتي كه طي روزهای 8 ، 20 و 21 اسفندماه برگزار شده بود، باز هم به صورت غيرعلني دنبال مي‌شود.

**دو مامور و سه كارمند قضایی به‌عنوان مطلع احضار شده‌اند

**پدر مرحوم "كامراني‌فر" پيش از شروع چهارمین جلسه دادگاه کهریزک، در جمع خبرنگاران، گفت: دستور جلسه این دادگاه، رسیدگی به اتهامات مرتضوی است.

پدر يكي از قربانيان كهريزك افزود:‌ دو مامور نیروی انتظامی و سه كارمند شاغل در دستگاه قضایی به عنوان مطلع در چهارمین جلسه دادگاه کهریزک احضار شدند.

**"سعيد مرتضوي" وارد دادگاه شد.

**اعزام متهمان به بازداشتگاه كهريزك دستور قضايي بود

**"علي‌اكبر حيدري‌فر" در حاشيه برگزاري چهارمين جلسه دادگاه كهريزك با اشاره به حضور برخي شهود در اين جلسه در جمع خبرنگاران گفت: سه نفر شاهد احضار شده به دادگاه امروز از سوي عبدالحسين روح الاميني معرفي شده‌اند و اگر از متهمان كهريزك باشند حق شهادت در دادگاه را ندارند.

وي در پاسخ به اين سوال كه چرا از مرتضوي براي اعزام متهمان به كهريزك اجازه نگرفته، اظهارداشت: اعزام متهمان به بازداشتگاه كهريزك دستور قضايي بود و نياز به اجازه دادستان نداشت.

**پايان چهارمين جلسه دادگاه كهريزك


**"نجفي" نماينده دادستان پس از پايان چهارمين جلسه دادگاه كهريزك در جمع خبرنگاران گفت: قاضي مديرخراساني طي اين جلسه دادگاه با اعلام تذكري، متهمان، وكلا و شكات اين پرونده را از انجام گفتگوهاي رسانه‌اي منع كرد.

وي افزود: رسيدگي به دفاعيات تمام نشده و ادامه آن به جلسات بعدي موكول شده است.

نجفي خاطرنشان كرد: "علي‌اكبر حيدري‌فر" دفاعيات خود را طي اين جلسه دادگاه ارائه كرد.

**پنجمین جلسه دادگاه کهریزک، 11 اردیبهشت برگزار می‌شود

**"محمد اصلانی" وکیل یکی از قضات متهم در پرونده کهریزک پس از پایان چهارمین جلسه دادگاه کهریزک در جمع خبرنگاران گفت: پنجمین جلسه این پرونده صبح روز چهارشنبه 11 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

**مرتضوی در جمع خبرنگاران حاضر نشد

**از گفتگو با رسانه‌ها منع شده‌ام/ روند دادگاه مطلوب بود

**"عبدالحسين روح‌الاميني" ظهر امروز پس از پايان جلسه دادگاه كهريزك در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رئيس دادگاه ما را از بيان جزئيات جلسه دادگاه منع کرده است ولي روند دادگاه خيلي خوب بود.

وي در پاسخ به اظهارات حيدري‌فر متهم رديف دوم پرونده کهريزک مبني براينکه شاهد دعوت شده به دادگاه امروز متهمان کهريزک هستند و نمي‌توانند در جايگاه شاهد حاضر شوند گفت: مگر حيدري فر سخنگوي ما و يا قوه قضاييه شده اند که اينگونه سخن مي گويند با اين وجود امروز نوبت به بيان اظهارات شهود نرسيد و فقط متهم رديف دوم و وکيلش از اتهامات وي دفاع کردند.

روح الاميني در پاسخ به اظهارات مرتضوي مبني بر اينکه روح الاميني مسئوليت پدري‌اش را در قبال فرزندش انجام نداده اظهار داشت: مرغ پخته هم به بيانات مرتضوي مي‌خندد مگر در اين کشور هرکس که با وکيل و يا وزيري رابطه ندارد بايد فرزندش را بکشند؟ آيا اينگونه مملکت داري مي کنند.

وي افزود: پس از اظهارات مرتضوي طنز نويسان و حقوقدانان و صاحب نظران جواب وي را دادند.

روح الاميني با بيان اينکه من مسئوليت پدري‌ام را انجام داده‌ام تصريح کرد: درزمان دستگيري فرزندم با فرمانده سابق سپاه، قائم مقام سابق ناجا، يکي از دوستانم در قرارگاه ثارالله ملاقات کردم همچنين خودم و فرزند ديگرم به اوين و بازداشتگاه نيز مراجعه کرديم ولي کسي پاسخگو نبود همچنان که هنوز هم در دادگاه متهمان پاسخگو نيستند.

وي اذعان داشت: ما مي‌خواستيم که متهمان اين پرونده در ابتدا قبول مسئوليت، عذرخواهي، استعفا و يا برکنار شوند که اينگونه نشد و در نهايت ناگزير شديم محاکمه آنان را پيگيري کنيم كه به اينجا رسيديم.

روح الاميني گفت: از فرزند ما که گذشت ولي اين روند را ادامه خواهيم داد تا مردمي که در اين کشور آشنا ندارند اينگونه دچار مشکل نشوند.

همچنان که روح الاميني در ميان خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ مي‌داد، پدر مرحوم کامراني خطاب به روح‌الاميني گفت: مگر قرار نبود که حرف نزنيم حرف‌هاي ما خوراک رسانه‌ها نشود.

كامراني اظهار داشت: خبرنگاران نبايد از منابع ديگر نقل قول کنند؛ تا ما زنده‌ايم از ما بپرسيد تا واقعيات در تاريخ بماند.

وي با ارزيابي مطلوب از روند دادگاه تصريح کرد: من نمي‌خواهم با بيان نظراتم از سوي قانون مورد بازخواست قرار گيرم.

پدر مرحوم كامراني خاطر‌نشان کرد: به ما ظلم شده است و در چشمانمان نگاه مي‌کنند و به صراحت مي گويند نه.

مادر مرحوم روح‌الاميني و کامراني نيز به جمع خبرنگاران آمدند و پس از اصرار خبرنگاران درباره ارائه جزئيات جلسات دادگاه گفتند: روند دادگاه خوب است، اميدواريم نتايج خوبي به بار آورد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: کهریزک ، دادگاه ، مرتضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار