سروري در نشست خدمتگزاران آباداني و پيشرفت:

ليلة القدر سياسي در پيش داريم/ قصدي براي ورود به انتخابات ریاست جمهوری نداريم

رئيس خدمتگزاران آباداني و پيشرفت گفت: در آينده يک ليلة القدر سياسي در پيش داريم و همزماني انتخابات رياست جمهوري و شوراها براي اولين بار در کشور برگزار مي‌شود که ما را با يک رويداد سياسي مواجه مي‌کند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران نشست خدمتگزاران آباداني و پيشرفت با حضور پرويز سروري رئيس خدمتگزاران آباداني و پيشرفت و ودود حيدري معاون اجتماعي اين تشکل در خبرگزاري تسنيم صبح امروز برگزار شد.

پرويز سروري ضمن تبريک ميلاد حضرت زهرا (س) به همه مردم به ويژه بانوان تبريگ گفت: در آينده يک ليلة القدر سياسي در پيش داريم و همزماني انتخابات رياست جمهوري و شوراها براي اولين بار در کشور برگزار مي‌شود که ما را با يک رويداد سياسي مواجه مي‌کند و همه کساني که در اين حماسه بزرگ سياسي و رويداد انتخاباتي نقش دارند موظف به اجراي مناسب اين اتفاق هستند.
 
سروري با بيان اينکه با توجه به جاذبه‌هاي انتخابات رياست جمهوري که شوراها را به حاشيه مي‌راند گفت: همزماني انتخابات سال نود و دو نگرانيهايي را پيش مي‌آورد و ما اطمينان داريم که قطعا مشارکت نسبت به گذشته در انتخابات بالا خواهد بود.

رئيس خدمتگزاران آباداني کشور با اشاره به انتخابات شوراها در دوره‌هاي گذشته گفت: انتخابات شوراهاي چهارم بايد افزايش مشارکت داشته باشد و اين افزايش نشانگر ارتقاي سطح شوراهاست.

وي ادامه داد: در انتخابات شوراهاي اول حدود 32 هزار نفر در کل کشور ثبت نام و نامزد شدند و در شوراهاي دوم به علت روند غلط شوراي اول مشارکت کم شد اما در ثبت‌نام شوراهاي چهارم افزايشي نسبت به سطح اول داشتيم که اين نشانگر اطمينان مردم به شوراهاي شهر است.

وي اظهار داشت: مردم از عملکرد شوراهاي شاهد 16 درصد افزايش زنان در انتخابات چهارم هستيم که اين نمايانگر اين است که  زنان جايگاه خود را رفته رفته در جامعه پيدا مي‌کنند.

سروري با ذکر اين نکته که با يک فرايند مثبت در انتخابات شوراها مواجه هستيم، عنوان کرد: از نظر کيفي در انتخابات شوراي شهر شاهد پيشرفتيم و مي‌بينيم که ثبت‌نام کنندگان تا سطح وزير و معاون وزر ارتقا پيدا کردند و اين نويد بخش افزايش سطح کمي و کيفي شوراهاي شهر است.

وي با بيان اين که نگراني‌هايي هم دراين عرصه وجود دارد، ادامه داد: در اين انتخابات شوراهاي شهر سال 92 شاهد يک نگاه حاشيه‌اي هستيم و اين مطلب را به شدت مد نظر داريم که برخي به اين عرصه به عنوان تنگه احد نگاه مي کنند و اين سنگر را مکاني براي به قدرت رسيدن خود انتخاب کردند و با سکوت سياسي و چراغ خاموش دارند به سمت نفوذ در شوراها پيش مي‌روند.
 
وي در راستاي نگراني دوم در انتخابات شوراها گفت: شاهد حضور کانديداها در راستاي مديريت شهري هستيم که فکر مي کنم يک شکل کاريکاتوري دارد در شوراهاي شهر شکل مي‌گيرد.

وي در ادامه تاکيد کرد: بايد همه نيازهاي مديريت شهري در نظر گرفته شود و به همه عرصه‌هاي فرهنگي ، سياسي ، ورزشي توجه کنيم.

سروري افزود: با توجه به اينکه شوراها مرکز قدرت و ثروت هستند، بايد گروههايي که در تنظيم آن نقش دارند تلاش کنند افرادي را برگزينند که نگاه منفعت آميز براي ورود به شوراها نداشته باشند.

رئيس خدمتگزاران آباداني و پيشرفت گفت: براي اين که ليستي توانمند و موثر براي مديريت شهري تنظيم کنيم بايد دقت و حساسيت لازم را به کار گيريم.

وي بيان کرد: در تمامي استانها  و شهرستان‌هاي ستاد خدمتگزاران ليست ستاد شهر را تکميل کرده و در مرحله اعلام نظر هستند و ليست تهران تا 15 روز ديگر تکميل مي‌شود.
 
سروري در پاسخ به سوالی مبنی بر اقبال اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراها گفت: تمرکز اصلی اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراهاست چرا که آنها معتقدند که با توجه به گستردگی انتخابات شوراها امکان پیروزی آنها در این حوزه بالا است.

رئیس ستاد خدمتگذاران آبادانی و پیشرفت افزود: با توجه به شرایطی که در دوران فتنه بوجود آمد اصلاح‌طلبان حضور خود در انتخابات شوراها را محتمل می‌بینند و امیدوارند که به تنگه احد دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: از نظر اصلاح‌طلبان حضور در انتخابات شوراها می‌تواند مقدمه‌ای برای پیروزی در مجلس و ریاست جمهوری باشد اما با توجه به نگاه ابزاری و سیاسی اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراها نگرانی‌هایی در این زمینه وجود دارد چرا که ممکن است شاهد تنش‌هایی باشیم.

سروری افزود: رقابت ما در 24 خرداد بین اصلاح‌طلبان و حلقه انحرافی خواهد بود چرا که این طیف با حداکثر ظرفیت در این مسائل وارد شده و انتخابات شوراها برای آنها بسیار سرنوشت ساز است.

وی درباره معرفی تیم کاری در انتخابات شوراها گفت: شهردار از طرف شورای شهر انتخاب خواهد شد لذا تا قبل از تعیین شهردار هیچ تیمی معرفی نخواهد شد.

رئیس ستاد خدمتگذاران آبادانی و پیشرفت گفت: عنوان کردن شهردار از قبل نیز باعث وارد شدن اختلاف به بدنه اصولگرایی شده و وحدت آنها را مورد لطمه قرار می‌دهد.

سروری در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران، مبنی بر اینکه آیا در انتخابات ریاست جمهوری از ائتلاف یا گزینه‌ای حمایت خواهdد کرد پاسخ داد: به دلیل حساسیت بالایی که انتخابات شوراها دارد ما از ورود به انتخابات ریاست جمهوری پرهیز می‌کنیم چرا که این امر می‌تواند آفاتی داشته باشد و انتخابات شوراها را دستخوش معادلات ریاست جمهوری می‌کند.

وی ادامه داد: ما قصدی برای ورود در عرصه انتخابات ریاست جمهوری نداریم و تلاش داریم مستقل از انتخابات ریاست جمهوری جلو برویم.

سروری در پاسخ به سوال دیگری از باشگاه خبرنگاران درباره ورود ورزشکاران و هنرمندان به انتخابات شوراها گفت: ما از همه ظرفیت‌هایی که مورد نیاز مدیریت شهری است استقبال کرده و حضور این اقشار را مبارک می‌دانیم.

وی افزود: ما با نگاه فرصت‌طلبانه و ابزاری افراد به شوراها مخالفیم چرا که عده‌ای تلاش دارند با نگاه ابزاری اقشار مختلفی را در لیست وارد کنند که بیشترین ضربه را نیز به خود آنها وارد خواهند کرد.

رئیس ستاد خدمتگذاران آبادانی و پیشرفت ادامه داد: باید بین لیست‌ها تعامل و تناسبی وجود داشته باشد و خروج از تعادل را مفید نمی‌دانم.

سروری در پاسخ به سوالی درباره ارائه سرلیست‌ها گفت: مذاکراتی با طیف‌های اصولگرایی در حال انجام است اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیدیم.

وی ادامه داد: پیشنهادهایی از طیف‌های مختلف داریم که در شورای راهبردی در دست بررسی است و تا دو هفته دیگر لیست نهایی خود را ارائه خواهیم کرد.

رئیس ستاد خدمتگذاران آبادانی و پیشرفت ادامه داد: خروج از ریل خدمتگذاری و آلوده شدن به نگاه سیاسی و اعمال سیاست‌هایی خارج از حوزه شهری بدترین هشدار این انتخابات است.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه با کدام طیف از اصولگرایان مذاکره کردید؟ گفت: اعلام این موضوع باعث آفت و گله‌مندی است اما طیف‌های صاحب وزن و موثر در مدیریت شهری مذاکراتی انجام شده و بقیه طیف‌ها در دست بررسی شورای راهبردی است.

سروری تصریح کرد: به نتیجه نرسیدن طیف اصولگرایان در شورای سوم از تجارب تلخ ماست که باید از آن عبرت بگیریم و تلاش کنیم اصولگرایان یک لیست واحد ارائه دهند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اصلاح طلبان با ظرفیت بالایی در عرصه انتخابات شوراها حضور پیدا کردند خطر انشقاق از شورای سوم جدی تر است لذا اصولگرایان باید با توجه به نوع تهدید عرصه را مدیریت کنند.

رئیس ستاد خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت گفت: تلاش ما برای دستیابی به فهرستی واحد است اما اگر به هر دلیلی نتوانستیم به یک نفر واحد برسیم تلاش طیف‌های اصولگرایی این است به لیستی با مشترکات بالا ببندیم.

سروری ادامه داد: ما در این دوره برنامه‌ای برای مذاکره با دولت و حامیان دولت و اصلاح‌طلبان نداریم.

وی به اهمیت رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها و مطبوعات سهم ناقابلی برای شوراها اختصاص دادند لذا از همه خبرگزاری‌ها و صدا و سیما درخواست می‌کنیم موضوع شوراها را در دستور کار خود قرار دهند.

سروری در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اينکه چه تضمینی برای سیاسی نشدن شورای چهارم دارد، اظهار داشت: اساس کارکرد مجموعه خدمتگزاران این است که همزمانی انتخابات شوراها و ریاست جمهوری موجب بازگشت به دوران شورای شهر اول نشویم و با توجه به چرخشی که در شورای دوم و سوم وجود داشت موجب شد که دولت اصلاحات شورای شهر اصلاح‌طلب را منحل کند.  
 
وی در ادامه گفت: این دغدغه وجود دارد که حوزه ریاست جمهوری در انتخابات شوراها با حضور افراد سیاسی و نگاه سیاسی تاثیر بگذارد و به همین دلیل با طیف‌های سیاسی مذاکره داشته‌ایم و تاکید کردیم که با یک نیاز اجتماعی و شهری لیست شوراهای شهر را ببندیم و در این زمینه از افراد متخصص با نیازهای فرهنگی، اجتماعی،‌ ورزشی نیز در لیست استفاده می‌کنیم.  
 
وی تاکید کرد: این توافق در بین طیف‌های مختلف فعال در انتخابات شورای شهر حاصل شده تا مشارکت بالایی در مدیریت شهری شکل گیرد تا بتوانیم از آفت سیاست زدگی عبور کرده و یک لیست کارآمد ارائه دهیم. 

رئیس ستاد خدمتگذاران آبادانی و پیشرفت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دولت می‌تواند لیست شورای شهر ارائه دهد تاکید کرد: لیستی به عنوان لیست شورای شهر دولت خلاف قانون می‌دانم و قوه مجریه نمی‌تواند لیست ارائه دهد و این نقض قرض است.
 
وی بیان داشت: نگرانی از بابت حامیان دولت وجود دارد که بخواهند با یک نگاه واگرایانه در این لیست جلوه‌گری کنند و اعلام می‌دارم که با لیست اصلاح طلبان و حلقه انحرافی خط کشی خواهیم داشت.  
 
سروری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از نقاط قوت دولت‌های گذشته و برطرف کردن ضعف‌ها بیان کرد: مهمترین کارکرد فعالان انتخابات باید دوری از افراط و تفریط باشد و مدلی که مقام معظم رهبری برای انتخابات آینده ارائه دادند بسیار کامل بود همان طور که نباید گذشته را نقض کرد نباید نقاط قوت را نیز فراموش کرد.
 
وی اظهار داشت: معتقدم در شوراها هم باید همین اتفاق بیفتد و نگاه صفر و صدی نداشته باشیم و در شوراهای شهر اول با نگاه سیاسی هزینه سیاسی به کشور تحمیل شد و انتخاباتی که با حضور حداکثری اقلیت و اکثریت مردم و سلایق شکل گرفت با کمترین مشارکت مواجه شد و این موید آن است که نباید در شورای چهارم با نگاه سیاسی پیش برویم.  
 
سروری با اشاره به شورای شهر دوم و سوم اظهار داشت: کارنامه شورای شهر دوم و سوم با نمره خوبی در اختیارمان قرار دارد اما این تجربه مطلق نیست و در شورای چهارم باید وضعیت بهتر و افق گسترده‌تری در شوراهای شهر داشته باشیم.  
 
وی در تشریح برنامه خدمتگذاران آبادانی و پیشرفت اظهار داشت: در شورای راهبردی خدمتگزاران آبادانی بیش از 30 نماینده مجلس حضور دارند و این یعنی این که بخشی از ظرفیت مجلس را در ستاد خدمتگذاران در اختیار داریم که اگر در شورای شهر موفق شویم شوراها می‌تواند حلقه متصل بین مجلس و مردم قرار گیرد.
 
رئیس ستاد خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت با اشاره به شعار این تشکل مبنی بر استقلال حداکثری، تعامل حداکثری خاطرنشان کرد: خواهان تعامل حداکثری بین مجلس، دولت و شوراها هستیم و معتقدیم که شکل گیری این فرآیند می‌تواند به یک تعامل گسترده در جامعه بیانجامد.
 
وی افزود: ما در گذشته صدمات زیادی از هماهنگ نبودن دولت و مجلس متحمل شدیم و بسیاری از کارها به کندی پیش رفتند.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: آبادانی ، ظهوری ، میلاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار