آیت‌الله سبحانی:

جهان اسلام برای مقابله با تکفیری‌ها بسیج شود

آیت‌الله سبحانی، هتک حرمت مرقد مطهر حجر بن عدی در سوریه را محکوم و خواستار بسیج عمومی جهان اسلام برای مقابله با این گونه جنایات خطرناک شدند.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، آیت الله سبحانی در بیانیه‌ای با محکومیت جنایت هولناک گروهک وهابی و تکفیری در نبش قبر و ربودن پیکر مطهر حجر بن عدی، صحابی حضرت رسول(ص) و یار امیرالمومنین(ع) در سوریه، اظهار داشت: کسانی که حرمتی برای خداوند، پیامبر اکرم(ص) و اصحاب آن حضرت قائل نیستند، به مرقد صحابی جلیل حجربن عدی تعدی کرده و با بازیچه قراردادن قبر شریف وی، این مکان را نبش کردند، این کار تجاوزی آشکار به مقدسات اسلامی محسوب می‏‌شود.
 
آیت‌الله سبحانی تاکید کرد: این جنایت و جنایاتی از این دست که پیش از این رخ داده است، اقدامی خطرناک است که خدای ناکرده با اقداماتی خطرناک‏تر ادامه خواهد یافت؛ پس بر حکومت‏های اسلامی، علماء بزرگ مسلمان، امامان جمعه و جماعات واجب است که با بسیج توده های مسلمان، در مقابل این موج کینه توز و خطرناک بایستند.
 
وي با تاکید بر این که ما از علمای اسلام در تمامی جهان اسلام می‏خواهیم که بشدت در مقابل این جنایتکاران بایستند، یادآور شد: جنایتکارانی که در مقام حرف مدعی تلاش برای اعتلای کلمه توحید، مبارزه با شرک و دفاع از صحابه هستند؛ در مقام عمل، به خود جرأت می دهند که به هتک حرمت و کرامت پیامبر اکرم(ص) و صحابه کرام آن حضرت که خون خود را در راه نشر توحید و ریشه کن کردن شرک تقدیم کردند، بپردازند.
 
 متن کامل بیانیه آیت‌الله سبحانی در ذيل آمده است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
قال الله تبارک وتعالی: قُلْ هَلْ نُنَبِّئُكُمْ بِالْأَخْسَرِينَ أَعْمَالًا الَّذِينَ ضَلَّ سَعْيُهُمْ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَهُمْ يَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ يُحْسِنُونَ صُنْعًا.
 
اما بعد ؛
 
باخبر شدیم که اعضای یک گروهک وهابی و تکفیری و کسانی که حرمتی برای خداوند، پیامبر اکرم(ص) و اصحاب آن حضرت قائل نیستند، به مرقد صحابی جلیل حجربن عدی تعدی کرده و با بازیچه قراردادن قبر شریف وی، این مکان را نبش کردند. این کار تجاوزی آشکار به مقدسات اسلامی محسوب می‏‌شود.
 
ما از علمای اسلام در تمامی جهان اسلام می‏خواهیم که بشدت در مقابل این جنایتکاران بایستند؛ جنایتکارانی که در مقام حرف، مدعی تلاش برای اعتلای کلمه توحید، مبارزه با شرک و دفاع از صحابه هستند؛ اما در مقام عمل، به خود جرأت می دهند که به هتک حرمت و کرامت پیامبر اکرم(ص) و صحابه کرام آن حضرت ـ که خون خود را در راه نشر توحید و ریشه کن کردن شرک تقدیم کردند ـ بپردازند.
 
این جنایت و جنایاتی از این دست که پیش از این رخ داده است اقدامی خطرناک است که خدای ناکرده با اقداماتی خطرناک‏تر ادامه خواهد یافت؛ پس بر حکومت‏های اسلامی، علماء بزرگ مسلمان و امامان جمعه و جماعات واجب است که با بسیج توده های مسلمان، در مقابل این موج کینه توز و خطرناک بایستند.
 
انالله و انالیه راجعون
 
و الی الله المشتکی
 
حوزه علمیه قم
 
جعفر سبحانی

منبع: حوزه نيوز

انتهاي پيام/
برچسب ها: جهان ، اسلام ، مقابله ، تکفیر ، بسیج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار