نقض حقوق خبرنگاران ازسوي نظاميان صهيونيست

دفتر روابط عمومي دولت منتخب حماس در غزه اعلام کرد رژيم صهيونيستي در سال گذشته دست‌کم در صد و چهل و چهار مورد حقوق خبرنگاران و اصحاب رسانه را نقض کرده است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري الرساله نت ؛ روابط عمومي دولت حماس در غزه به مناسبت روز جهاني آزادي مطبوعات ( جمعه سوم مه، سيزده  ارديبهشت ) در بيانيه اي تاکيد کرد حمله ها و تعرضات نظاميان اشغالگر و شهرک نشينان صهيونيست  عليه خبرنگاران در کرانه باختري رود اردن به طور مستمر ادامه دارد. دولت حماس بازداشت خبرنگاران را به شدت محکوم کرد .

 بر اساس گزارش ها نهاد هاي رسانه اي فلسطين ، ارتش  اسرائيل در سه ماه گذشته دست‌کم چهارده خبرنگار فلسطيني را  بازداشت و محاکمه کرده است .  اتهام بيشتر  اين خبرنگاران  پوشش خبري تظاهرات  اعتراضي  فلسطيني ها  است .

 روابط عمومي دولت حماس در ادامه از جامعه بين المللي و نهادهاي مسئول در امور حقوق خبرنگاران و آزادي مطبوعات  از جمله اتحاديه حمايت از خبرنگاران ، سازمان خبرنگاران بدون مرز و اتحاديه خبرنگاران عرب خواست از اقدامات اسرائيل در نقض حقوق خبرنگاران و بازداشت آنان در مناطق مختلف کرانه باختري رود اردن جلوگيري کنند .

دولت حماس  در ادامه اين بيانيه از مسئولان تشکيلات خودگردان فلسطين در کرانه باختري  نيز خواست خبرنگاران فلسطيني را فوري آزاد و سياست  بازداشت خبرنگاران و فعالان فلسطيني را متوقف کند .

برچسب ها: نظامی ، صهیونیست ، خبرنگار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار