درخواست مداخله فوری خبرنگار اسیر فلسطینی از جامعه جهانی

خبرنگار اسیر فلسطینی خواستار مداخله فوری برای پایان دادن به درد و رنج و اسارتش در زندان رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه خبری فلسطین الان، "محمد القیق" خبرنگار اسیر فلسطینی روز دوشنبه از ملت فلسطین و افکار عمومی جهان خواست تا  برای پایان دادن به درد و رنج و اسارتش در زندان رژیم صهیونیستی، مداخله فوری کنند.

2 تن از وکلای کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین که امروز در بیمارستان العفوله رژیم صهیونیستی با القیق دیدار کردند، گفتند: محمد توانایی تکلم ندارد و خواسته خود را به صورت مکتوب برای ما نوشت، جسم او ضعیف شده و حالش وخیم است.

وکلای کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین افزودند: القیق تونایی پایین آمدن از تخت بیمارستان را ندارد و 60 درصد از شنوایی خود را از دست داده است، وی از درد شدید در مفاصل و عضلاتش رنج می برد، سردرد و سرگیجه مداوم دارد.

این خبرنگار اسیر فلسطینی با انجام هر گونه آزمایش‌های پزشکی توسط صهیونیست‌ها مخالفت می کند و تاکید دارد که تنها راه حل، آزادی از اسارتگاه و یا شهادت است.

محمد القیق از 24 نوامبر (3 آذر) گذشته در اعتراض به بازداشت غیر قانونی‌اش، اعتصاب غذا کرده و به خاطر شرایط ناگوار جسمانی در بیمارستان بستری است.

اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی پیشتر از اعتصاب غذا برای توجه دادن جامعه جهانی به بازداشت بدون ایراد اتهام و محاکمه خود استفاده می کرده‌اند و القیق نخستین روزنامه نگار فلسطینی است که از این روش برای بیان اعتراض خود استفاده کرده است.

رژیم صهیونیستی گاهی دوره بازداشت متهمان را بدون محاکمه و صدور حکم دادگاه، تمدید می کند.

قانونی جنجالی که در سال گذشته میلادی تصویب شد، به ماموران رژیم صهیونیستی اجازه می دهد، به صورت اجباری به اسیران فلسطینی غذا دهند.

شمار اسرای فلسطینی دربند زندان‌های رژیم صهیونیستی به 7 هزار نفر می رسد که 23 نفر از آنها کودک هستند.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار