حجت‌الاسلام منتظري تاكيد كرد

تربیت‌یافتگان دلارهای آمریکایی عاملان هتک حرمت حرم حجربن عدی

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: هتك حرمت به ساحت حجر بن عدي این اقدام را از سوی جنایتکاران تربیت‌یافته استعمار دانست که به جان امت اسلامی افتاده‌اند.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین "محمد جعفرمنتظری"، با اشاره به هتك حرمت صحابي خاص پيامبر در سوريه، اظهارداشت: تاسف‌آور است که در بلاد اسلامی، عده‌ای به نام مسلمان تکفیری که تربیت‌یافتگان دلارهای آمریکایی و وهابیت انگلیسی هستند، چنین حرکات جنون‌آمیز و نابخردانه‌ای را به نام اسلام انجام می‌دهند.

وی با بیان این که این افراد همان‌هایی هستند که انسان‌های بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشند، خاطرنشان کرد: جنایتکارانی که به حرم صحابه رسول‌الله (ص) که شیعه و سنی او را ستوده‌اند، یورش برده‌اند، وابستگان مکتب اموی هستند که امروز عامل جنایت آمریکا و رژیم صهیونیستی شده‌اند.

حجت‌الاسلام منتظری با ابراز تاسف از این اقدام، ادامه داد: این افراد این اعمال شنیع و زشت را در لفافه دین می‌پیچند و تحت عنوان آموزه‌ها و معارف دینی مرتکب می‌شوند.

رئیس دیوان عدالت اداری تصريح کرد: حجربن عدی و فرزندش در دفاع از ولایت به دست امویان در عصر خود به شهادت رسیدند و امروز نیز این‌گونه توسط امویان این عصر برای بار دوم مورد تعرض واقع می‌شوند.

وی با بیان این که «شیعه امروز در مظلومیت است»، تصریح کرد: در طول 1400 سال، تاریخ اسلام و شیعه مشحون از این حوادث بوده و اکنون نیز در تمام کشورهایی که شیعیان و پیروان امیرالمومنین در آن هستند، آن‌ها به واسطه مقاومتی که در برابر ظلم و ظالمان دارند، همواره مورد انواع تهدیدها و محدودیت‌ها قرار می‌گیرند.

رئيس ديوان عدالت اداري در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به کلامی از حضرت امیرالمومنین علی(ع)، خاطرنشان كرد: در کتاب شریف نهج‌البلاغه آمده است، «هر کس به رفتار و کردار عده‌ای راضی و خشنود باشد، مانند آن کسی است که همراه او، آن کار را انجام داده باشد و هرکس به رفتار و کردار باطلی دست بزند او را دو گناه است، گناه انجام دادن آن کار و گناه راضی بودن به آن».

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار