سرپرست جهاد دانشگاهی استان سمنان:

بی‌تفاوتی نسبت به انتخابات کم لطفی به انقلاب است

سرپرست جهاد دانشگاهی استان سمنان با تأکید بر اینکه بی تفاوتی نسبت به انتخابات با بی طرفی فرق می‌کند، گفت: بی تفاوت بودن در خصوص این رویداد و حماسه بزرگ کم لطفی به انقلاب است.

به گزارش گره استانهای باشگاه خبرنگاران،"حسن رهایی" در جلسه شورای فرهنگی مرکز آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی سمنان افزود: انتخابات به کلیت نظام بر می‌گردد و باید از هر فضایی برای مشارکت مردم در انتخابات آینده استفاده کرد و نباید در این زمینه بی‌تفاوت بود.

وی اضافه کرد: نگاه جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی و فرهنگی در خصوص برگزاری انتخابات ترویج اصل حضور است و از تمامی امکانات و ظرفیت‌ها برای حضور گسترده مردم و مشارکت مردم در انتخابات استفاده می‌کند.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان سمنان تصریح کرد: نصب بنر و اطلاعیه‌های تبلیغاتی از فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در خصوص مهم بودن حضور در انتخابات، برگزاری گفتمان‌های دانشجویی با حضور کارشناسان، اساتید و دانشجویان از جمله برنامه‌هایی است که به جهت ترغیب و تشویق جوانان و دانشجویان برای حضور در انتخابات در این مرکز دانشگاهی انجام می‌شود.

رهایی همچنین اضافه کرد: دانشگاه یک کانون جریان‌سازی است، دانشگاه‌ها نباید به حالت رخوت و سستی باشند، باید تحرک دانشجویان و فعالیتهای دانشجویی افزایش یابد.

وی همچنین ضمن محکوم کردن حرکت نبش قبر حجر بن عدی از صحابه پیامبر گرامی اسلام(ص)، افزود: این گونه حرکات با هدف تفرقه بین شیعیان و اهل سنت صورت می‌گیرد و دانشگاهیان و دانشجویان نباید در این خصوص بی تفاوت باشند و باید اینگونه حرکات را محکوم کنند، ما نیز ضمن محکوم کردن این حرکت، آن را ناشی از ضعف دشمنان در مقابل اسلام می‌دانیم و بی شک این حرکت هدایت شده و هدفمند از سوی استکبار جهانی و دشمنان انجام شده است.

گفتنی است در این شورا موارد مختلفی بحث و مقررشد تقویم فرهنگی مرکز برای سال جدید تحصیلی تدوین شود و همچنین در خصوص برگزاری گفتمان‌های مختلف دانشجویی، فعال‌سازی انجمن‌های دانشجویی و استفاده بیشتر از ظرفیت بسیج دانشجویی بحث و تبادل نظر شد.

منبع:خبرگزاری ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.