قالیباف وارد وزارت کشور شد

محمدباقر قالیباف عضو ائتلاف پیشرفت برای ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دقایقی پیش وارد وزارت کشور شد.


به گزارش خبرنگارگروه استانها باشگاه خبرنگاران محمد باقر قالیباف تا دقایقی دیگر در محل ستاد انتخابات کشور برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام خواهد کرد.

حسین مظفر رئیس ستاد انتخابات ائتلاف پیشرفت و پرویز اسماعیلی سخنگوی ستاد قالیباف از جمله همراهان وی هستند.

قالیباف شهردار تهران است که به همراه غلامعلی حداد عادل و علی اکبر ولایتی در چارچوب ائتلاف پیشرفت در انتخابات ریاست جمهوری حضور یافته اند.

وی از فرماندهان دوران دفاع مقدس به شمار می رود.

محمدباقر قالیباف، متولد 1 شهریور 1340 در طرقبه مشهد، دارای مدرک دکتری در رشتهٔ جغرافیای سیاسی از دانشگاه تربیت مدرس است.

وی در سال 1373 فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء شد و 1376 به فرماندهی نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب و در سال 1379 هم با حکم مقام معظم رهبری بعنوان فرمانده کل نیروی انتظامی منصوب شد.

قالیباف همچنین در سال 1383 به عنوان نماینده سید محمد خاتمی (رییس جمهور وقت) و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز منصوب شد.

وی در سال 1384 در انتخابات ریاست جمهوری نهم به صورت مستقل وارد صحنه انتخابات شد و در اولین تجربه انتخاباتی خود 4٫07میلیون رای تجربه کسب کرد و پس از آن با رای شورای اسلامی شهر تهران به عنوان شهردار پایتخت انتخاب و در سال ١٣٨٨ نیز مجدداً با حکم این شورا در سمت خود ابقا شد.

 /ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.