رئيس ستاد نماز جمعه تهران:

کساني که صلاحيت و جايگاه شوراي نگهبان را زير سئوال ببرند خودي نيستند

بايد به عقل آنهايي كه با شوراي نگهبان مخالفت مي نمايند شك نمود. شوراي نگهبان مثل پوست در بدن انسان مي باشد اگر پوست در بدن نباشد همه ويروس ها و ميكروب ها وارد بدن مي شوند و پوست انسان را از سرما و گرما محافظت مي كند و همچنين از ورود ميكروبها به بدن جلوگيري مي كنند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، تاکيد بر حماسه سياسي در نامگذاري امسال توسط مقام معظم رهبري نشان مي دهد که اين انتخابات اصلي ترين زمينه را براي ايجاد حماسه سياسي فراهم خواهد کرد.

 مقام معظم رهبري همواره در سخنراني هايي که درباره انتخابات داشته اند، بر موضوع شرکت پر شور مردم در انتخابات تاکيد کرده اند و يادآور شده اند که انتخابات در کشور ما يک حرکت نمايشي نيست بلکه يکي از پايه هاي اساسي نظام جمهوري اسلامي همين انتخابات است.

 لذا به جرات مي توان گفت که در واقع اولين و مهمترين اصل براي ايجاد حماسه سياسي، حضور پر شور و اميدوارانه مردم در انتخابات آتي رياست جمهوري است. لذا به منظور بررسي و واکاوي ابعاد اين انتخابات و بخصوص بيان برخي سخنان از سوي عده اي در رابطه با صلاحيت شوراي نگهبان بر آن شديم تا گفتگويي صميمانه را با رئيس ستاد نماز جمعه تهران حجت الاسلام والمسلمين سيد يدالله شيرمردي داشته باشيم. آنچه در پي مي آيد گفتگوي روزنامه رسالت با ايشان است که از نظرتان مي گذرد.

به عنوان اولين سئوال بفرماييد که چرا برخي از افراد يا جريانات در آستانه انتخابات تلاش دارند تا جايگاه و صلاحيت شوراي نگهبان را در فرايند انتخابات مورد پرسش و سئوال قرار دهند؟

اگر كساني يا فردي خدشه اي بر جايگاه شوراي نگهبان وارد نمايند ما اينها را خودي نمي دانيم قطعا اينها كساني هستند كه مستقيم يا با واسطه از غرب و حاميان آنها خط مي گيرند. شوراي نگهبان همواره در طول تاريخ پر عظمت انقلاب نشان داده است كه حافظ دين، تماميت ارضي كشور و حافظ خون شهداء بوده است.

ما همواره شاهد اين بوديم كه شوراي نگهبان پاسدار ارزش هاي انقلاب اسلامي و قانون اساسي و خصوصا اصل مطلقه ولايت فقه بوده است و البته اگر انتقادي و نقدي هم وجود داشته باشد بزرگان و عزيزان در شوراي نگهبان پذيراي نقدها و انتقادات مي باشند. كما اينكه بعضي وقت ها برخي كانديداها اعتراضاتي داشته كه به آن اعتراض ها رسيدگي و جواب قانوني داده اند.

شوراي نگهبان انتقادات را همواره پذيرفته و اگر نظر آنها قابل اصلاح بوده اصلاح مي شده و گر نه وظايف خويش را كه در قانون مشخص مي باشد انجام داده است. در نظام جمهوري اسلامي ايران شوراي نگهبان جايگاه رفيعي دارد.

بايد به عقل آنهايي كه با شوراي نگهبان مخالفت مي نمايند شك نمود. شوراي نگهبان مثل پوست در بدن انسان مي باشد اگر پوست در بدن نباشد همه ويروس ها و ميكروب ها وارد بدن مي شوند و پوست انسان را از سرما و گرما محافظت مي كند و همچنين از ورود ميكروبها به بدن جلوگيري مي كنند.

شوراي نگهبان در نظام ايران نقش محافظتي را ايفا مي كند كه خداي ناكرده آدم هاي نفوذي و ضعيف نفس وارد سيستم نظام نشوند كه تمام اصول و ارزش هاي انقلاب را يك شبه بر باد دهند. گاهي اين افراد به شكل جديد و شعارهاي جذاب و خوب و حتي در قالب احزاب و گروهها در عرصه انتخابات وارد مي شوند اما نگاه تيز بين شوراي نگهبان اين گونه افراد را رصد مي كند.

شوراي نگهبان حافظ ارزشهاي اسلامي است و همواره نيز به صورت مستدل و مستند نظرات خود را داده است.به اعتقاد جناب‌عالي آيا امکان شکل گيري يک فتنه جديد در انتخابات رياست جمهوري آينده وجود دارد؟

تا زماني که شيطان هست فتنه هم وجود دارد. اما اين مطلب را بايد دانست که ديگر امکان شکل گيري فتنه اي مانند فتنه 88 وجود ندارد و چنين فتنه اي شكل نخواهد گرفت چرا كه حماسه عظيم نهم دي در همان سال88 جواب دندان شكني به فتنه گران، دگرانديشان و همچنين منحرفين داد. فتنه 88 ديگر شكل نخواهد گرفت.

بايد اين مطلب را نيز بيان نمايم که امروزه بصيرت و آگاهي مردم ما و دشمن شناسي آنان بسيارقوي تر از گذشته شده است و اين مسئله از شکل گيري يک فتنه جديد جلوگيري به عمل خواهد آورد. لذا پيش بيني بنده اين است كه در انتخابات 92 فتنه اي به شكل سال 88 نخواهيم داشت.

اما به نظر مي رسد كه جرياني را سازمان هاي جاسوسي به همراهي قطر و عربستان سعودي حمايت مي كنند و به نظر مي رسد اين جريان با شبكه هاي داخلي هماهنگ شده اند كه يك سري جوسازي ها و يك سري اقداماتي را در سطح كشور انجام دهند.

فكر مي كنم از جمله شبهه هايي که فتنه گران به دنبال آن مي باشند ايجاد اختلاف بين اصولگرايان بوده و يا اينكه فتنه گران در شكل اصولگرايي و شعارهاي ديني جذاب خودشان را ظهور دهند و در واقع گرگي در لباس ميش باشند.بنده فكر مي كنم در اين قالب امكانش وجود دارد.

به نظر جناب‌عالي چگونه مي توان از ظهور اين فتنه هاي احتمالي جلوگيري نمود؟

با رهبري خردمندانه و هوشمندانه مقام معظم رهبري و هوشمندي ملت بزرگ ايران که هميشه در صحنه هاي مختلف حمايت از انقلاب و آرمان هاي آن حضور فعال داشته اند و همچنين با درايت و هوشمندي نيروهاي بسيجي و دستگاههاي اطلاعاتي كشور که از ماه هاي قبل اين جريانات را رصد كرده اند و توانسته اند در اين زمينه به اشراف اطلاعاتي دست يابند و به فضل الهي اجازه شكل گيري فتنه جديدي را نخواهند داد.

همين طور آنهايي كه در جريان انحراف فعاليت مي كنند و تلاش دارند تا ريشه انقلاب و ارزشها را قيچي نمايند بايد بدانند که مردم ما همواره بصير و آگاه بوده و همانند حماسه نهم دي ماه آخرين ميخ ها را بر تابوت آنها خواهند کوبيد و ريشه فتنه را خواهند خشکاند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار