جنگ نيابتي آمريکا عليه سوريه + رايانامه‌هاي فاش شدۀ کاخ سفيد

گلوبال ريسرچ در گزارشي به قلم "استفن لندمن" نوشت: باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا از اوايل سال 2011 جنگي نيابتي را عليه سوريه به راه انداخته است: وي جوخه هاي مرگ را با جنگجويان تروريست وارد سوريه مي کند، توطئه اي که همچنان تکرار مي شود و از سياست هاي امپرياليستي آمريکا حکايت دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي گلوبال ريسرچ،  سوريه تازه ترين هدف واشنگتن است. برنامه ها مطابق انتظار پيش نرفته است. سرنگوني يک دولت ديگر ساده به نظر مي رسيد. اوباما در مسير اجراي مداخله همه جانبه در سوريه حرکت مي کند. بهانه تراشي براي اين مداخله چندان هم دشوار نيست. اسد به دروغ مسبب کشتار گسترده(!) مخالفان دانسته شده اما اسناد و مدارک گواه چيز ديگري است.  

وي حتي به تازگي به استفاده از سلاح هاي شيميايي متهم شده است. اين در حالي است که مخالفان در موارد متعدد از اين سلاح ها استفاده کرده اند. 

رايانامه هاي فاش شده مويد آن است که کاخ سفيد به استفاده از تسليحات شيميايي در سوريه چراخ سبز نشان داده است تا زمينه براي مقصر جلوه دادن نظام اسد و امکان مداخله نظامي در اين کشور بحران زده فراهم شود.

گزارشي که روز دوشنبه منتشر شد به رد و بدل شدن رايانامه هايي بين دو مقام بلندپايه شرکت نظامي، بريتم ديفنس، اشاره دارد و به جزئيات برنامه اي مي پردازد که مورد تاييد واشنگتن قرار گرفته و خبر از حمايت مالي قطر از مخالفان سوري براي استفاده از تسليحات شيميايي مي دهد. 

باراک اوباما ماه گذشته به بشار اسد گوشزد کرد آمريکا استفاده تسليحات شيميايي عليه مردم سوريه را تحمل نخواهد کرد. 

روز شنبه دو خودروي بمبگذاري شده در حومه شهر ريحانلي ترکيه منفجر شد و اين در حالي است که رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه اواخر اين هفته عازم واشنگتن مي شود. کشته و زخمي شدن شهروندان ترک چند روز پيش از سفر اردوغان به آمريکا نمي تواند تصادفي باشد. در اين انفجارها دهها تن کشته و بسياري زخمي شدند. به ساختمان ها خسارت وارد شد.

در پي اين انفجار ، اندرس فوگ راسموسن دبير کل سازمان پيمان آتلانتيک شمالي و لوران فابيوس وزير امور خارجه فرانسه همبستگي کامل خود را با ترکيه اعلام کردند. 

ائتلاف ملي مخالفان اسد و ترکيه مدعي شدند اسد در اين حملات دست دارد! 

اين در حالي است که روزنامه ديلي استار لبنان گزارشي را از آسوشيتدپرس منتشر کرد که در آن وزير اطلاع رساني سوريه مداخله دمشق را در بمبگذاري هاي روز شنبه رد کرده بود. وزير اطلاع رساني  سوريه گفته بود هيچ فردي حق ندارد اتهاماتي دروغين مطرح کند و دولت سوريه در اين حمله هيچ نقشي نداشته است. 

وي افزود دولت ترکيه بايد مسئول آنچه در اين کشور رخ داده شناخته شود چراکه اين کشور منطقه مرزي ترکيه و سوريه را به کانوني براي فعاليت هاي تروريستي بين المللي تبديل کرده است. 

اين در حالي است که اسد قصد خودکشي ندارد. اينکه وي يا ديگر مقامات سوريه دستور چنين حمله اي را داده باشند قابل تصور نيست چرا که چنين اقدامي ديوانگي است. 

سوريه کاملا درگير اوضاع داخلي اين کشور است و سعي دارد تا از مداخله خارجي مستقيم در اين کشور جلوگيري کند. حمله به کشور همسايه زمينه چنين حمله اي را فراهم مي کند. 

برخي بر اين باورند که آنکارا اين حمله را طراحي و اجرا کرده باشد. 

در همين حال روزنامه "يورت" چاپ ترکيه  نوشت رجب طيب اردوغان از جانب واشنگتن وارد عمل شده است و دولت وي ارتش آزاد سوريه را با خمپاره تجهيز کرده است.

آمريکا به نام ارتش آزاد سوريه در حال اجراي عمليات تروريستي "پرچم دروغين" در سوريه است. متحدان اين کشور يعني ناتو و اسرائيل نيز آمريکا را در اين عمليات همراهي مي کنند. 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار