جاعل مامورنما در دام پليس اسير شد+عکس

مرد تبهکار با پوشیدن لباس نیروی انتظامی ، به راحتی خودرو و موتورسیکلت سرقت می کرد ، هنگام فروش پرشیای سرقتی دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، 26 فروردین امسال فردی با مراجعه به مأموران گشت کلانتری 152 خانی آبادنو به آنها اعلام کرد که سارق خودرواش را به همراه خودرو سرقتی در منطقه عبدل آباد مشاهده کرده است .
با به دست آمدن مشخصات خودرو پژو پارس سفید رنگ سرقتی و با راهنمایی مالباخته ، مأموران کلانتری 152 به محل توقف خودرو مراجعه کردند .
با حضور مأموران در محل توقف خودرو ، جوانی 20 ساله با مشاهده مأموران قصد متواری شدن با ماشین سرقتی را داشت که در حین فرار با یک دستگاه "خاور" برخورد ، متوقف و در حالیکه همچنان با پای پیاده قصد فرار داشت ، در یک تعقیب و گریز از سوی مأموران دستگیر شد . در بازرسی اولیه از خودرو کشف شده ، مأموران موفق به کشف لباس نیروی انتظامی ، یک رشته دستبند و همچنین تعدادی احکام جعلی شدند .
با توجه به اظهارات مالباخته مبنی بر اینکه متهم به نام مهدی 20 ساله در پوشش البسه نظامی و معرفی خود به عنوان مأمور نیروی انتظامی اقدام به سرقت خودرو کرده ، پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت تحت پوشش مأمور" تشکیل و به دستور شعبه ششم بازپرسی دادسرای جنایی ، متهم برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
مالک خودرو پس از حضور در اداره پنجم ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : ساعت 20 و 45 دقیقه 25 فروردین در حالیکه داخل نمایشگاه فروش اتومبیل در رباط کریم نشسته و قصد فروش خودرو شخصی ام را داشتم ، متهم در حالیکه لباس نیروی انتظامی به تن داشت وارد نمایشگاه شد و پیشنهاد خرید خودرو را مطرح کرد . در مدت زمان کوتاهی که در حال صحبت بر سر قیمت خودرو بودیم ، این جوان به گونه ای صحبت کرد که اعتمادم را جلب کرد و به همین علت زمانی که درخواست کرد تا به بهانه امتحان خودرو ، با ماشین گشتی در خیابان بزند سوئیچ ماشین را به او داده و بدون آنکه خود سوار ماشین شوم ! به او اجاره دادم تا به تنهایی سوار ماشین شود . دقایقی از رفتن این جوان به همراه ماشین گذشت اما از او دیگر خبری نشد و آن زمان بود که متوجه شدم که خودرو سرقت شده است .
با توجه به اظهارات شاکی و اعتراف صریح متهم به سرقت تحت پوشش مأمور ، کارآگاهان با بررسی سوابق احتمالی متهم به تجمیع پرونده های مشابه پرداخته و در ادامه موفق به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگانی شدند که از سوی متهم مورد سرقت خودرو و یا موتورسیکلت قرار گرفته بودند. در بررسی سوابق متهمان سابقه دار نیز مشخص شد که متهم یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت بوده و در سال 90 از سوی کلانتری 152 دستگیر و دارای پرونده در پایگاه پنجم پلیس آگاهی است .
یکی از مالباختگان پس از حضور در اداره پنجم و شناسایی متهم ، در اظهارات خود به کاراگاهان گفت : چند روز پیش ، شخصی  درحالیکه لباس نیروی انتظامی به تن داشت با یک دستگاه موتورسیکلت هوندا 125 به در مغازه مراجعه و عنوان داشت که قصد فروش موتورسکیلت را داشته اما در حال حاضر مدارک شناسایی آنرا به همراه ندارد . به واسطه احترام گذاشتن به مأمور پلیس ، بدون در نظر گرفتن همراه نداشتن مدارک شناسایی ، موتورسیکلت را خریداری و پس از پرداخت پول ، قرار بر آن شد تا متهم مدارک موتورسیکلت را در کمتر از 24 ساعت برایم بیاورد . فردای آنروز ، این شخص دوباره به در مغازه مراجعه و به بهانه آوردن مدارک موتور درخواست به امانت گرفتن موتورسیکلت را مطرح کرد . این بار نیز به او اعتماد کرده و موتورسیکلت را در اختیارش گذاشتم غافل از اینکه او پول موتور را به طور کامل گرفته . پس از گذشت چند ساعت ، زمانیکه از وی خبری نشد با شماره تلفن همراه داخل قولنامه تماس گرفتم اما کسی پاسخگوی تماس های مکرر من نبود . به کلانتری محل مراجعه و آن زمان متوجه شدم که موتورسیکلت دارای سابقه سرقت بوده و متهم سارقی است که در پوشش لباس پلیس اقدام به فروش موتورسیکلت سرقتی به من کرده است .
سرهنگ کارآگاه علی غیاثوند معاون مبارزه با سرقتهای خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با بیان این موضوع که صرف پوشیدن لباس نظامی به معنای وابستگی افراد به ارگان نظامی و انتظامی نبوده و تمامی پرسنل نظامی و انتظامی دارای کارت شناسایی عکس دار هستند، گفت: در ادامه رسیدگی به این پرونده و با شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان ، کارآگاهان اداره پنجم اطلاع پیدا کردند که متهم به شیوه و شگردهای مختلف و در پوشش "مأمور ارگانهای نظامی ، دولتی و قضایی" و یا "داشتن ارتباطات ویژه با مقامات" ، اقدام به جلب اعتماد افراد کرده و در ادامه وسایط نقلیه موتوری و سواری مالبالختگان را سرقت و به فروش می رسانده است. او همچنین به بهانه استخدام افراد در ارگان مختلف نظامی و دولتی اقدام به اخاذی و گرفتن وجوه نقد از افراد می کرده به همین خاطر از تمام مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت و اخاذی قرار گرفته اند دعوت می شود تا برای شناسایی متهم و پیگیری شکایت خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند
برچسب ها: مامور ، تبهکار ، پرشیا ، جاعل ، لباس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار