جنبش هاي فلسطيني فتح و حماس بررسي تشکيل دولت توافق ملي را بر اساس توافقنامه آشتي فلسطيني که بين دو جنبش امضا شده، به تعويق انداختند و درباره مهلتي سه ماهه براي تکميل رايزني ها درباره تشکيل اين دولت توافق کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين‌هوا، يک منبع فلسطيني آگاه از نشست نمايندگان فتح و حماس در قاهره گفت: دو جنبش به علت ادامه يافتن اختلاف بر سر زمان برگزاري انتخابات سراسري و حل بقيه مسائل مربوط به آشتي، نتوانستند تشکيل دولت توافق را بررسي کنند. 

اين منبع افزود، نشستي که در مقر دستگاه اطلاعاتي مصر برگزار شد با توافق بر سر تشکيل دولت و حل بقيه بندهاي توافقنامه آشتي يعني برگزاري انتخابات و توسعه سازمان آزاديبخش و تشکيل نيروي امنيتي مشترک و آشتي اجتماعي ظرف سه ماه به پايان رسيد. 

رياست هيئت فتح در نشست روز سه شنبه در قاهره را عزام الاحمد و رياست هيئت حماس را موسي ابومرزوق بر عهده داشت. اين نشست 48 ساعت قبل از ديدار محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطيني با محمد مرسي رئيس جمهور مصر در قاهره براي بررسي تحقق آشتي ملي برگزار شد. 

به گفته منابع نزديک به مذاکرات، جنبش فتح در نشست اصرار داشت تشکيل دولت توافق با تعيين زمان برگزاري انتخابات سراسري در سه ماه آينده همزمان شود ولي حماس با اين درخواست مخالفت کرد و بر مهلت يک ساله براي برگزاري انتخابات همزمان با پيشرفت در حل ساير مسائل مورد اختلاف تاکيد کرد. 



برچسب ها: فتح ، حماس ، توافق ، فلسطین ، سه ماهه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار