محکومیت قطعنامه ضد سوري مجمع عمومي از سوی معارضان داخلی سوريه

معارضان سوری داخل کشور با رد قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل برضد کشورشان، آنرا تحقق خواست آمریکا و رژیم صهیونیستی دانستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه المیادین ؛ دمشق تصویب قطعنامه ضد سوری را در مجمع عمومی سازمان ملل متحد محکوم کرد. این قطعنامه را برخی کشورهای عربی پیشنهاد کرده بودند. دمشق کشورهای عربی را متهم کرد که خواهان پایان بحران در سوریه از راههای سیاسی نیستند.

در همین حال مخالفان داخلی نیز با محکوم کردن این قطعنامه، آنرا به معنای نادیده گرفتن دیدگاه مخالفان داخلی دانستند. مطبوعات سوریه نیز با انتقاد شدید از قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل، آنرا رسوایی سیاسی دانستند که نشان از اختلاف در میان اعضای سازمان ملل دارد. تحلیلگران معتقدند هدف از این قطعنامه تشویق مخالفان مسلح و تروریستها به ادامه جنگ و جلوگیری از حل مسالمت آمیز بحران سوریه است.

به گفته تحلیلگران این قطعنامه همچنین تلاش می کند بین مخالفان داخل کشور و خارج آن، اختلاف و چند دستگی ایجاد کند. صفوان عکاش عضو دفتر اجرایی هیئت هماهنگی مخالفان داخلی با رد این قطعنامه تاکید کرد قطعنامه ضد سوری مجمع عمومی برای حذف کردن مخالفان داخل است تا برخی کشورهای منطقه بتوانند به طور کامل بر مخالفان خارج تاثیر بگذارند و آنگونه که می خواهند بحران سوریه را مدیریت کنند. الیاس مراد رئیس اتحادیه روزنامه نگاران سوری نیز گفت کشورهای عربی و غربی پایداری ارتش سوریه را دیده اند و تلاش می کنند با آن مقابله کنند و در عین حال رهبران سوریه را وادار به عقب نشینی کنند و صدور قطعنامه ضد سوری در مجمع عمومی سازمان ملل نیز از این زاویه قابل برسی است. 

مردم سوریه نیز با رد این قطعنامه تاکید کردند این قطعنامه به معنای نادیده گرفتن دیدگاه مردم سوریه و پاسخ به خواست قدرتهای جهانی و منطقه ای است. یک شهروند سوری تاکید کرد این قطعنامه در واقع تحقق خواست آمریکاییها و صهیونیستها برای از بین بردن محور مقاومت است. 

برچسب ها: سوریه ، معارض ، عمومی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار