مازندران /

قانون‌پذیری مهمترین اصل در انتخابات

امام جمعه نکا گفت: قانون مداری و قانون‌پذیری، مهمترین اصل در انتخابات است که باید مورد توجه کاندیداهای انتخاباتی و طرفدارانشان قرار گیرد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران ،حجت‌الاسلام محمد‌باقر محمدی لایینی افزود: پیشبرد برنامه‌ها نیازمند قانون است اما قانون به تنهایی نمی‌تواند کافی باشد و باید در این رابطه یک مرجع قانونی آن را اجرا و مشخص کند و همه ما نیز باید به این مرجع احترام بگذاریم.

وی ادامه داد: در انتخابات ریاست جمهوری امسال حدود 700 نفر ثبت نام کردند که ما تنها نیازمند یک رئیس جمهور هستیم. همه این افراد هم واجد شرایط برای پذیرش این پست نیستند و باید در این رابطه همه ما تابع رای شورای نگهبان به عنوان مرجع قانونی در احراز صلاحیت نامزدها باشیم.

حجت‌الاسلام محمدی لایینی، ادامه داد: کاندیداهای ریاست جمهوری باید ضمن آگاهی به حدود اختیارات خود در قانون اساسی خدمت به نظام اسلامی را هدف برنامه خود قرار دهند.

امام جمعه نکا با بیان اینکه مردم باید با آگاهی لازم فرد اصلح را انتخاب کنند، یادآور شد: محور وحدت ما ولایت فقیه است و همه ما باید حول محور رهبری و ولایت، به حضور حداکثری در انتخابات کمک کنیم و انتخاباتی با شور و شعور خلق کنیم.

حجت‌الاسلام محمدی لایینی در ادامه با اشاره به ایام کشاورزی گفت: کشاورزان دارای مشکلات فراوانی در رابطه با کود، سم، سوخت و... هستند و مسئولان باید به داد آنان برسند و به موقع مشکلات را برطرف کنند، اما این کمبودها نباید مانع حضور ما در انتخابات شود./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.