از فسادستزین ترین کاندیدا تاپاسخ ستاد مشايي به نامه عزت ا... انتظامي

علي مطهري : فکر نمي کنم پژوي آقاي جنتي ارزان تر از بنزآقاي هاشمي باشد/هاشمي رد صلاحيت نمي شود/وحيد جليلي : به جاي عکس «سعيد» عکس شهداي هسته اي را بلند کنيد/در مدت دو سال آرامش رواني و ثبات را به کشور برمي گردانم/رييس ستاد حداد : حدادعادل از لحاظ تاييد صلاحيت مشکلي ندارد

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،در حالي که همه نگاه ها به شوراي نگهبان و سرانجام نتيجه احراز صلاحيت کانديداهاست و نامزدها همچنان در انتظار به سر مي برند ستادها و هواداران آنها بر فعاليت و اظهار نظرات خود افزوده و با ايجاد فضاي داغ رقابتي سعي در ساماندهي نيروها و افکار عمومي به نفع نامزد مطلوب خود دارند.



نادران:زاکاني فسادستيزترين کانديداي انتخابات رياست جمهوري است


رئيس ستاد انتخاباتي "جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامي" زاکاني را فسادستيزترين کانديداي انتخابات رياست جمهوري دانست و با بيان اينکه اين کانديدا به سبب فعاليت تشکيلاتي چندين ساله و دبيرکلي يکي از گسترده ترين تشکلهاي سياسي کشور با مسائل کلان سياسي و خرد آن در گستره کشور کاملا آشناست، وي را مصداق کامل رجل سياسي و مذهبي خواند.

الياس نادران رئيس ستاد انتخاباتي زاکاني در جمع اعضاي ستادهاي مردمي جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامي با بيان اين که زاکاني همواره بر مدار ولايت حرکت کرده است افزود:ما معتقديم نوع نگاه به ولايت فقيه در سه دوره گذشته غلط بوده است و هر کدام از سه رئيس جمهوري که سر کار آمدند، به نوعي با رهبري زاويه داشتند يا به دليل فهم غلط دچار زاويه شدند.

دولت کارگزاران در مسائل فرهنگي و مدل توسعه اقتصادي سرمايه داري و ضد عدالت اجتماعي متضاد با نظر ولي فقيه عمل کرد و خود هاشمي هم خودش را در عرض رهبري مي ديد. خاتمي و جريان اصلاحات که ادامه دولت هاشمي بودند، نگاهشان به ولايت فقيه حداقلي و از سر ناچاري به دليل قانون اساسي بود، علاوه بر اينکه در سياستهاي فرهنگي و خارجي به مرّ نظرات رهبري عمل نکردند. احمدي نژاد هم که ادعاي عجيب پدر و پسري کرد الان مثل يک پسر لجباز نسبت به پدرش عمل مي کند.

وي ادامه داد: در اين مدت يک سال اخير شما بررسي کنيد کدام کانديداي رياست جمهوري بيشتر از دکتر زاکاني به تبيين «گفتمان پيشرفت اسلامي» که مد نظر رهبري است پرداخته است؟ نه اينکه فقط شعار بدهد، نه؛ باز کردن مقوله پيشرفت اسلامي و پرداختن به مباني نظري آن. مردم ديگر شعار مبارزه را قبول نمي کنند و حالا تنها راه پيش رو، رئيس جمهور شدن کسي است که در سابقه خود، اطرافيان و خانواده اش ذره اي ناپاکي اقتصادي وجود ندارد.

مرتضي طلايي :اصلاح طلبان مجوز ورود پليس به کوي دانشگاه را صادر کردند اما قاليباف اقدام نکرد

مرتضي طلايي ، رييس کميسيون فرهنگي شوراي شهر  با اشاره به مواضع اخير مصطفي معين و ظريفيان مسئولان وزارت علوم در دوره اصلاحات، تصريح کرد: دوستان اگر مرور ساده اي بر تاريخ داشته باشند متوجه مي شوند که آقاي قاليباف در سال 79 يعني يک سال بعد از حوادث کوي دانشگاه به فرماندهي نيروي انتظامي منصوب شده است و به اذعان دوست و دشمن در دوره 5 ساله مديريت قاليباف در نيروي انتظامي کاملا رويکرد اجتماعي و تعاملي با همه اقشار جامعه به ويژه دانشجويان برقرار بود.

طلايي اظهار داشت: موضوعي که دوستان از آن اظهار بي اطلاعي مي کنند مربوط به سال 82 مي شود و زماني که تعدادي از مسئولان دولت وقت در ملتهب کردن فضاي دانشگاه نقش داشتند و عده اي از دانشجويان را به اعتراضات خياباني ترغيب مي کردند. در اين فضا آقاي قاليباف در شوراي امنيت (کشور)حضور پيدا کرد و براي قطع اين مديريت پنهاني آشوب ها اصرار بر مجوز حضور در کوي دانشگاه داشت و مسئولان دولت وقت که در جلسه حضور داشتند به صورت مکتوب مصوب کردند و اين مجوز را به قاليباف دادند.

 احتمالا دستپاچگي دوستان در متهم کردن آقاي قاليباف به اين بر مي گردد که اين مجوز مکتوب آنها براي ورود پليس به کوي دانشگاه محور اخبار قرار نگيرد.طلايي تاکيد کرد: اما نکته اينجاست که همه و به ويژه اين آقايان خيلي خوب مي دانند که قاليباف از اين مجوز استفاده نکرد و حتي به ما و همکاران پليس تهران گفت وقتي اين دوستان اين مجوز را به من دادند مطمئن باشيد که ديگر شلوغي و اعتراضي نخواهيم داشت و البته همين شد و ديگر آن اعتراضات ادامه پيدا نکرد. چرا؟

چون آن کساني که به اعتراضات سامان مي دادند و از دانشجويان استفاده ابزاري مي کردند خودشان متوجه قضيه شدند. دانشجويان هم با اينکه در سالگرد واقعه 18 تير نگذاشتند که رييس وقت دانشگاه تهران صحبت کند با گل و تشويق از بنده به عنوان رييس پليس وقت تهران استقبال کردند.

علي مطهري : فکر نمي کنم پژوي آقاي جنتي ارزان تر از بنزآقاي هاشمي باشد

علي مطهري نماينده تهران نيز روز گذشته در حاشيه جلسه علني مجلس به اظهارات آيت ا...جنتي در نماز جمعه تهران واکنش نشان داد.

علي مطهري درباره صحبت هاي آيت ا... جنتي خطيب نماز جمعه با بيان اين که اين اظهارات نه در شان خود ايشان و نه در شان نماز جمعه و نه منطقي بود؛ ادامه داد: ايشان مي گويند به کسي که سوار بنز مي شود مردم راي ندهند در حالي که برخي مقامات سوار بنز مي شوند و اين به دليل تصميم تيم حفاظت آنان است. قيمت بنزي که آقاي هاشمي سوار مي شود در حد پرايد است بنزي است که مربوط به 20 سال قبل است.

به نظرم مطلبي که ايشان گفتند حرف خامي بود.وي در پاسخ به سوال خبرنگاري که گفت شايد به اين علت که آقاي جنتي معتقدند کساني که زندگي اشرافي دارند درد مردم را ندارند اينگونه اظهارنظر کرده است، گفت: بحث آن است که به آقاي هاشمي مي گويند بايد با اين ماشين ضد گلوله بروي، اين تيم حفاظت است که مشخص مي کند و اين تصميم بنابر موقعيت ايشان گرفته مي شود.

مطهري ادامه داد: آقاي جنتي خودش با چه ماشيني رفت و آمد مي کند فکر نمي کنم پژوي آقاي جنتي ارزان تر از آن بنز باشد.نماينده مردم تهران گفت: اين نوعي عوام فريبي است.وي در پاسخ به اين سوال که شايد اين احتمالات براي گام برداشتن در جهت رد صلاحيت آقاي هاشمي باشد، گفت: ايشان اگر مي خواهند در اين راستا گام بردارد، چرا در نماز جمعه اين سخنان را مي گويد بهتر است در جايگاه خودشان اظهارنظر کند.وي گفت: معتقدم انتخابات آينده رقابت بين گفتمان اعتدال خواهي و افراطي گري است بحث اصولگرا و اصلاح طلب مطرح نيست، بلکه اصولگرايان و اصلاح طلبان معتدل در يک سمت و تندروها در يک طرف ديگر خواهند بود.

وي گفت: من ساير دسته بندي ها در اين رابطه را قبول ندارم که در يک طرف جريان آقاي هاشمي، جريان اصلاح طلب يا جريان دولت باشد و حتي اين را هم که آقاي هاشمي را به جريان اصلاح طلب منتسب مي کنند، قبول ندارم.مطهري ادامه داد: واقعيت اين است که بخش قابل توجهي از اصولگرايان حامي آقاي هاشمي هستند و اينطور نيست که آقاي هاشمي محصور در جمع اصلاح طلبان باشد، اما برخي اصولگرايان شيطنت مي کنند و مي گويند که هاشمي کانديداي اصلاح طلبان است و حاميان هاشمي همان حاميان موسوي هستند. به نظرم اينها بي تقوايي است بايد واقعيت را ببينيم. آقاي هاشمي در ميان اصولگرايان حاميان مهمي دارد .

هاشمي رد صلاحيت نمي شود

وي درباره احتمال رد صلاحيت هاشمي رفسنجاني نيز گفت: معتقدم آقاي هاشمي رفسنجاني تاييد صلاحيت مي شود، زيرا اگر نشود اصل انقلاب و نظام زير سوال مي رود. همانطور که اگر آقاي مشايي قرار باشد تاييد صلاحيت شود، باز هم اصل نظام زير سوال خواهد رفت، زيرا مشايي رجل سياسي نيست و حتي گرايشات انحرافي و غيراسلامي دارد همانطور که با قاطعيت آقاي مشايي بايد رد صلاحيت شود، با همان قاطعيت آقاي هاشمي بايد تاييد صلاحيت شود.وي در مورد اين که آيا در ستاد هاشمي فعال هستيد؟ گفت: بنده سمتي در ستاد آقاي هاشمي ندارم و سخنگويي بنده نيز در ستاد ايشان درست نيست، طبيعتا سخنگو در اين ستاد مشخص مي شود.

پاسخ ستاد مشايي به نامه عزت ا... انتظامي

در پي انتشار برخي حواشي درباره حضور عزت ا... انتظامي در روز ثبت نام رحيم مشايي، کميته رسانه ستاد حاميان مردمي اسفنديار رحيم مشايي اطلاعيه اي صادر کرد.در اين اطلاعيه آمده است : استفاده از هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر در امور سياسي و انتخاباتي، امري مذموم و نکوهيده ارزيابي مي شود.

 از همين رو درخواست هاي متعدد هنرمندان عزيز کشورمان براي همراهي در روز ثبت نام همواره با پرهيز همراه شده است.استاد عزت ا... انتظامي از مفاخر برجسته و چهره هاي ماندگار عرصه فرهنگ و هنر کشورمان هستند و بي شک، شرايط کنوني ايشان، براي ما قابل درک بوده و از آنجا که ايشان را استاد پيشکسوت اين عرصه مي دانيم، حفظ شان و جايگاه استاد عزت ا... انتظامي را بر خود مفروض مي داريم. عزت ا... انتظامي روز جمعه با انتشار نامه اي خطاب به مردم ايران اعلام کرده بود که بدون اطلاع قبلي و با برنامه ريزي دولت به بهانه تائيد مجوز بنياد عزت ا... انتظامي به ستاد انتخابات آورده شده بود.

وحيد جليلي : به جاي عکس «سعيد» عکس شهداي هسته اي را بلند کنيد

وحيد جليلي برادر سعيد جليلي و فعال فرهنگي خطاب به ستاد دانشجويي سعيد جليلي گفت: به جاي عکس سعيد، عکس شهداي هسته اي را بلند کنيد چرا که سعيد جليلي نماينده يک نسل پيشرو و متحول   کننده است که مي خواهد ملت را از پيچ تاريخي عبور دهد.وحيد جليلي عضو جبهه فرهنگي انقلاب و فعال رسانه اي با حضور در جمع ستاد دانشجويي سعيد جليلي اظهار داشت: آقاي جليلي قبل از سفر به استانبول چند نکته را در جمع ستادهاي مردمي خود تذکر داد که مناسب است آنها را بگوييم.

دکتر جليلي در صحبت هاي خود دو کليد واژه داشت و در اين زمينه تأکيد کرد که مانع ظرفيت ها نشويد ولي جلوي انحرافات را بگيريد. وي يادآور شد: همه کساني که مي خواهند براي کار در ستاد بيايند بايد با احساس تکليف باشد چرا که مي خواهيم در کاري جمعي براي انقلاب خدمت کنيم.

اين فعال رسانه اي با اشاره به بحث ديگري از اظهارات سعيد جليلي خاطرنشان کرد:  سعيد جليلي بر تذکرات متقابل براي مانع شدن از بروز انحراف تأکيد داشت و گفت  انتخابات فقط طريقيت ندارد بلکه موضوعيت هم دارد؛ چرا که در صرفا پيروز شدن مهم است در حالي که نه تنها خود انتخابات بلکه روش هاي تبليغات در آن نيز موضوعيت دارد و بايد به يک نقطه تفاوت تبديل شود از اين رو اين تفاوت از رژيم هاي ليبرال سرمايه داري تا رقبايي که به موضوعيت انتخابات قائل نيستند را در بر مي گيرد.

جليلي اهل جو گير شدن نيست

وي با بيان اينکه اگر کار به اين شکل نباشد ما دچار تقليد شده ايم، ادامه داد: يکي از مهم ترين ويژگي هاي سعيد جليلي اين است که اصطلاحاً اهل جوگير شدن نيست و اين موضوع در روش هاي تبليغاتي مهم است.

وي متذکر شد: هدف ما مواجهه و اقناع مردم است تا بدانند انقلاب اسلامي تنها راه پيشرفت و سعادت ملت است از اين رو نبايد درگير بازي هاي جناحي متعارف شويم و وظيفه داريم به سمت مردم حرکت کنيم و از اين رو آقاي جليلي معتقد است اگر اقناع مردم را در اين زمينه انجام دهيم انتخابات هرچه که باشد ما نتيجه  گرفته ايم.

اين فعال رسانه اي با اشاره به لزوم آغاز تبليغات پس از تأييد صلاحيت ها به ضرورت مطرح کردن حرف هاي گفتماني و سخنان مقام معظم رهبري اشاره کرد و افزود:  حرف هاي نشنيده و جانيفتاده بسياري از رهبري وجود دارد که بهترين فرصت مطرح کردن آن نيز در انتخابات است.

قاليباف : اصولگرايان هم در انتخاب مديران تقوا به خرج ندادند

 محمدباقر قاليباف در سخنان خود در رشت ، ايجاد فرصت هاي برابر را عدالت اجتماعي دانست و اظهار کرد: از رفتار سياست زده در امور بايد پرهيز کرد.وي به رفتار اصلاح طلبان در دوران حاکميت آنها اشاره کرد و افزود: اصلاح طلبان از همراهان سياسي خود در تصدي هاي مديريتي استفاده مي کردند.

قاليباف با بيان اينکه اصولگراها در استفاده از نيروهاي کارآمد مانند اصلاح طلبان رفتار کردند، خاطرنشان کرد: اصولگرايان در انتخاب مديران، تقوا به خرج ندادند.کانديداي رياست جمهوري تصريح کرد: مدير در نظام جمهوري اسلامي بايد براي پيشرفت جامعه تلاش کرده و از انسان هاي لايق و وارسته در مديريت استفاده کند.

وي، شهرداري تهران را دومين مجموعه سنگين مديريتي کشور پس از دولت توصيف کرد و يادآور شد: اقدام هاي بسياري در شهرداري تهران انجام شده و با افرادي که سليقه سياسي متفاوتي با بنده داشتند، برخورد سياسي نکردم و اکنون اين افراد در پست هاي مديريتي شهردار منطقه و حتي بين معاون هاي شهردار حضور دارند.

در مدت دو سال آرامش رواني و ثبات را به کشور برمي گردانم

وي با اشاره به اينکه اگر فعاليت خود را به عنوان رئيس جمهور آغاز کنم پيگير حقوق ملت مي شوم، اظهار کرد: فضاي کار و تلاش را تا دورافتاده ترين نقطه کشور گسترش مي دهم.قاليباف تصريح کرد: در مدت دو سال آرامش رواني و ثبات را به کشور برمي گردانم.

محسن رضايي:فرزند کانديدايي که لحظه آخر ثبت نام کرد گفت به نفع پدرش کنار بروم

محسن رضايي گفت: يکي از نامزدهاي انتخاباتي که در آخرين لحظات ثبت نام کرده از طريق فرزندش به يکي از اعضاي خانواده ام گفت به سودتان است محسن رضايي به نفع پدر من کنار برود.

محسن رضايي ديروز در جمع گروهي از هواداران خود در تهران در پاسخ به سوالي درباره کنار رفتن به نفع هاشمي رفسنجاني اظهارداشت: هر چند از نظر اخلاقي برايم سخت است که دست به افشاگري بزنم ولي به دليل اينکه اين نوع شايعات به صورت حساب شده مطرح مي شود ناگزير هستم مطالبي را بيان کنم.

رضايي افزود: تاکنون چندبار از سوي برخي ائتلاف ها و همچنين از سوي يکي از نامزدهاي انتخاباتي پيشنهاداتي براي کنار رفتن من صورت گرفته که قبول نکردم و تا آخر نيز نخواهم پذيرفت.

وي خاطر نشان کرد: 3 ماه پيش يکي از ائتلاف ها به من پيشنهاد داد که شما اگر کنار برويد در دولت آينده هر پست و مقامي که بخواهيد به شما مي دهيم و 3 روز پيش نيز يکي از نامزدهاي انتخاباتي که در آخرين لحظات ثبت نام کرده از طريق فرزندش به يکي از اعضاي خانواده ام گفت که به سودتان است محسن رضايي به نفع پدر من کنار برود.

متاسفم که وضعيت سياسي کشور به سوي معامله گري و دنيا طلبي پيش رفته و عده اي از آن روحيات شهادت طلبي و خدمت بدون منت براي ملت ايران فاصله گرفته اند به فضل پروردگار متعال در دولت خودکاري خواهيم کرد که با اين معامله گري ها و دنيا طلبي ها مبارزه جانانه صورت گيرد.

وي تصريح کرد: اگر قرار به کنار رفتن باشد بايد ديگران به نفع ملت ايران و جهاد بزرگي که در پيش داريم کنار بروند و شما مطمئن باشيد من تا آخرين لحظه در صحنه انتخابات هستم و به نفع شخص و جرياني کنار نخواهم رفت.

وي با بيان اينکه گروه ها و جناح هاي سياسي به خود زحمت ندهند که مرا از اين مبارزه و جهاد مقدس کنار بزنند افزود: من با خدا معامله کرده و به اين معامله خيانت نمي کنم و ملت بزرگ ايران اطمينان داشته باشند که آزادگي خود را به هيچ گروه و جرياني نخواهم فروخت.

رييس ستاد حداد : حدادعادل از لحاظ تاييد صلاحيت مشکلي ندارد

حسين نجابت رئيس ستاد انتخاباتي غلامعلي حدادعادل در خصوص اخباري مبني بر ساخت فيلم انتخاباتي اين داوطلب انتخابات رياست جمهوري،گفت: تاکنون بحث ساخت فيلم انتخاباتي غلامعلي حدادعادل مطرح نبوده و کارگرداني براي ساخت اين فيلم انتخاب نشده است.وي افزود: بعد از اعلام نظر شوراي نگهبان، تصميمات لازم درباره ساخت فيلم انتخاباتي حدادعادل در اين زمينه اتخاذ مي شود.

رئيس ستاد انتخاباتي حدادعادل با اشاره به اينکه بايد آرايش صحنه سياسي کشور مشخص شود تا بتوانيم بر اساس آن تصميم بگيريم، افزود: شوراي نگهبان روز سه شنبه نظر نهايي خود را اعلام مي کند؛ اما حدادعادل از لحاظ تاييد صلاحيت مشکلي ندارد.

نجابت همچنين با تاکيد بر اينکه حضور يک نامزد از سوي ائتلاف پيشرفت قطعي است، اظهار داشت: بايد ببينيم آرايش سياسي طرف مقابل چگونه خواهد بود و بعد تصميم بگيريم که از ميان اصولگرايان يک يا دو نفر کانديدا شوند.وي خاطرنشان کرد:مذاکراتي براي وحدت اصولگرايان انجام شده و لي بايد صبر کنيم و بعد از اعلام نظر شوراي نگهبان تصميم بگيريم.

کواکبيان: حزب بخواهد به نفع هاشمي کنار مي روم

مصطفي کواکبيان در جمع دانشجويان دانشگاه صنعت نفت اهوازبا اشاره بر اين نکته که حمايت اصلاح طلبان از هاشمي رفسنجاني توجيه پذير است، گفت: شرايط اصلاح طلب ها مانند گذشته نيست و البته اين هم شايان ذکر است که هاشمي رفسنجاني هم آن فرد گذشته نيست و ايشان يک فرد معتدل است که سوابق بسيار خوبي در انقلاب اسلامي دارد و مي تواند جامعه را به يک وضعيت اعتدال برساند.

وي با بيان اينکه در صورتي که حزب مردم سالاري از من بخواهد به نفع هاشمي رفسنجاني کنار بکشم از ميدان رقابت خارج مي شوم، گفت: من تابع حزب مردم سالاري هستم و 500 نفر از اعضا از سراسر کشور از من خواستند که حضور داشته باشم و حال در نشست آخر هفته اعضا اگر تصميم گرفته شود که من کنار بکشم من هم مي پذيرم. وي اظهار کرد: با وجود آنکه رنگ سبز را به عنوان رنگ انتخاباتي خود انتخاب کرده ام ولي با جنبش سبز مرزبندي دارم.

هر چه شوراي نگهبان بگويد مي پذيرم

مديرمسئول روزنامه مردم سالاري تصريح کرد: برنامه اي که به شوراي نگهبان ارائه داده ام 12برنامه اقتصادي، 10 برنامه سياسي، 8 برنامه فرهنگي، 5 برنامه زيربنايي و همچنين 5 برنامه که شامل موضوعات اداري و دستگاه هاي اجرايي مي شود را در بر مي گيرد.

مديرمسئول روزنامه مردم سالاري در خصوص ردصلاحيت احتمالي اش از سوي شوراي نگهبان گفت: من يک چهره خارج از قدرت و يک چهره حزبي هستم و تنها کانديدايي هستم که دکتراي علوم سياسي دارد و اين درس را تدريس هم مي کنم و بعيد مي دانم که ردصلاحيت شوم، اما نظر شوراي نگهبان براي من بسيار با ارزش است و هر چه باشد مي پذيرم و بنا ندارم با قانون مقابله کنم .

مشايي: به رد صلاحيت فکر نمي کنم

اسفنديار رحيم مشايي در ديدار شماري از نخبگان استان هاي مختلف کشور با اشاره به اينکه به اين فکر نمي کنم که ما را رد مي کنند يا نه گفت : ما خيلي خرسند و خوشحال هستيم که هر چه از بهار گفتيم، انتخاباتي نبود، بلکه براي امام زمان(عج) است.وي افزود: ما وظيفه داريم در ادامه خط انبياء الهي پيامبر اکرم (ص) و ائمه طاهرين(ع)، مقدمات مديريت الهي را فراهم کرده، بسترها را مهيا و مسير را هموار کنيم تا راه براي آمدن امام عصر (عج) باز شود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينکه از من بارها پرسيده اند نظرت راجع به ولايت فقيه چيست؟ اظهار داشت: ما امام راحل را با ولايت فقيه باور کرديم و تا آخر پاي آن ميايستيم.مشايي با بيان اينکه ما براي رقابت انتخاباتي نيامده ايم و هيچ کسي رقيب ما نيست ، تصريح کرد: ما ايجابي و اثباتي وارد انتخابات مي شويم و مي خواهيم انديشه هاي بلند انقلاب و دين حقيقي اسلام را به جهان عرضه کنيم.

وي با اعلام اينکه دکتر احمدي نژاد چند سالي است در سخنراني هايش ربيع الانام را مطرح مي کند، تصريح کرد: بهار ما فقط براي سرزمين پاکِ روياييِ با عزت نيست، بلکه براي همه سرزمين هاي عالم است.مشايي در خاتمه با بيان اينکه در انتخابات نيز به اين فکر نمي کنم که ما را رد مي کنند يا نه، اظهار داشت: ما بر اساس يک تکليف آمده ايم و راه نوراني انقلاب پايان ندارد، بلکه هر لحظه اش نسبت به هر لحظه قبل، آغازي جديد است.

اصغر فرهادي فيلم انتخاباتي نخواهد ساخت

«اصغر فرهادي» ساخت فيلم تبليغاتي براي انتخابات رياست جمهوري را تکذيب کرد.اخيرا خبرهايي مبني بر ساخت فيلم «يک نامزد خاص» توسط اصغر فرهادي مطرح شده است که اين کارگردان در پيگيري خبرنگار ايسنا در کن، از اين خبر اظهار تعجب و بي اطلاعي کرد. پيشتر اعلام شده بود که فرهادي فيلم تبليغاتي هاشمي رفسنجاني را خواهد ساخت .پيمان معادي هم گفت: من و ماني حقيقي روح مان هم از ساخت فيلم انتخاباتي بي خبر است!

4 راهکار عارف براي مبارزه با فساد

معاون اول دولت اصلاحات در تازه ترين يادداشت خود که در سايت شخصي اش منتشر کرده، نوشت: سلامت آفريني در عرصه اقتصادي و مبارزه مؤثر با فسادهاي اقتصادي، مالي و اداري همواره يکي از خواسته هاي مهم مردم و دلسوزان کشور بوده است.

عارف در ادامه چهار محور ايجاد جريان آزاد اطلاعات براي جلوگيري از رانت هاي اطلاعاتي و بالا بردن احتمال افشاي فساد، تمرکز بر کلان فسادها (فسادهاي بزرگ اقتصادي، مالي، اداري)، آزادسازي اقتصاد و شفاف سازي قوانين و کوچک سازي و کارآمدسازي دولت به عنوان راهکار اصلي فساد ستيزي و توسعه جامعه مدني را از جمله راهکارهاي مبارزه با فساد عنوان مي کند.

متکي برنامه هاي اقتصادي خود را اعلام کرد

 منوچهر متکي در دومين نامه خود به مردم ضمن تشريح محورهاي اقتصادي دولت آينده خود تقويت توليد ملي کالا و خدمات ، بسيج همه امکانات، استعداد ها و تمايلات به سمت توليد ملي ،بازنگري فوري و قطعي در قواعد سازوکارهاي بوروکراتيک به نفع تسريع در شروع به کار واحد هاي توليدي و رفع موانع قانوني و مديريت حواشي کار در تسريع فرآيند توليد کالا و خدمات، جهاد گسترده اداري براي رفع موانع از مرحله توليد کالا و خدمات تا مرحله فروش براي بنگاه هاي اقتصادي، تعريف بسته مشوق هاي دولت به توليد کننده هاي کالا و خدمات برحسب آمايش سرزميني و اولويت هاي منطقه اي، افزايش سهم بخش خصوصي و تعاوني در فعاليت هاي اقتصادي به ميزان حداقل 5 درصد در هر سال، ديپلماسي اقتصادي، ترک اعتياد وابستگي به نفت، تشکيل و تقويت نهاد هاي واسط اقتصادي، پروژه ويژه دولت براي مهار تورم، افزايش کارآيي نيروي انساني، اصلاح روش ها و رويکرد ها در هدفمند سازي يارانه ها، افزايش قدرت خريد مردم و احياي نهاد هاي تعطيل شده را از جمله اين برنامه ها دانست.

پزشکيان: هيچ کس نبايد براي شوراي نگهبان تعيين تکليف کند

مسعود پزشکيان با اشاره به اينکه شوراي نگهبان وظيفه تاييد يا رد صلاحيت کانديدا هاي احتمالي را دارد گفت: اينگونه اظهارنظرها هيچ کدام رسمي نيستند و افراد تنها احتمال ها را مطرح مي کنند و قطعا نمي توان روي احتمالات فردي حساب باز کرد.وي ادامه داد: ازنظر من هيچکدام از اين اظهارنظرها قابل استناد نيست وبرخي نمايندگان و خبرنگاران با بيان و انتشار چنين اظهارنظرهايي درفضاي انتخاباتي ايجاد التهاب مي کنند.

نماينده مردم تبريز در مجلس با بيان اينکه نوشتن هرگونه نامه و تعيين تکليف براي شوراي نگهبان اشتباه است، تصريح کرد: همه بايد بدانند نمايندگان مجلس مرجع خبر نيستند و هرکس جرم يا پرونده اي داشته باشد در دستگاه هاي قضايي بررسي شده و شوراي نگهبان استعلام مي کند، بنابراين نيازي نيست نمايندگان بدون اثبات جرم به کسي اتهام زني کنند چرا که درصورتي که اثبات نشود خود جرم محسوب مي شود./مهر/ بردبار/فارس/تسنیم


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۴۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
آقای مطهری میگن ماشین آقای هاشمی قیمت بنزشون در حد پرایده؟؟؟ میشه به ما بفروشن با دوبرابر قیمت پراید،حداقل آرزوی سوارشدن بنز را بگور نبریم
آخرین اخبار