گزارش ویژه

ماموریت ویژه کشورهای غربی به نهادهای حقوق بشری برای پرونده‌سازی علیه قالیباف و جلیلی

محافل حقوق بشری غربی تصمیم گرفته‌اند تمرکزی جدی را روی محمد باقر قالیباف به عنوان یکی اصلی ترین کاندیداهای اصولگرایان به عمل آوردند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران به نقل از ایران هسته ای- برخی گزارش‌ها در یک هفته گذشته نشان دهنده آن است که محافل حقوق بشری غربی تصمیم گرفته اند تمرکزی جدی را روی محمد باقر قالیباف به عنوان یکی اصلی ترین کاندیداهای اصولگرایان به عمل آوردند.

با وجود اینکه هنوز نتیجه بررسی صلاحیت ها از سوی شورا نگهبان اعلام نشده، اما یک گزارش دریافتی «ایران هسته‌ای» نشان می‌دهد سرپل های نفاق در ایران مامور شده اند علیه محمد باقر قالیباف، سعید جلیلی و یک کاندیدای اصولگرای دیگر به جمع آوری اسناد و مدارک پرداخته و آنها را در اختیار  نهادهای حقوق بشری بین المللی قرار بدهند.

یک منبع مطلع به «ایران هسته ای» گفت: «توجه اصلی این پروژه به محمد باقر قالیباف بویژه دوران حضور او در نیروی انتظامی است».

این گزارش حکایت از آن دارد که رشد رای قالیباف و جلیلی و احتمال هم افزایی آنها که احتمالا منجر به پیروزی قاطع بر هاشمی رفسنجانی در دور اول انتخابات آینده خواهد شد، غربی ها را سخت از این بابن که هاشمی پیروز انتخابات 24 خرداد نباشد، نگران کرده است.

این الیته در صورتی است که هاشمی از فیلتر شورای نگهبان رد شود.

شورای نگهبان روز سه شنبه نتیجه بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری را به وزارت کشور اعلام خواهد کرد.

از روزی که هاشمی رفسنجانی با تحریک برخی طرف های مشکوک وارد صحنه انتخابات شده، منابع و نهادهای غربی همه توان خود را صرف تقویت وی کرده و این موضوع را پنهان نکرده اند که هاشمی گزینه اصلی غرب در ایران است.

منابع مطلع در داخل کشور می گویند شبکه مرتبط با نهادهای حقوق بشری خارج ازایران که در اصل از سوی نفاق کنترل می شود، اکنون مامور شده است که با بیرون کشیدن پرونده های قدیمی، سند سازی، جعل، ساختن شاهدان خیالی، ارتباط گیری با مسئولان دولتی وقت در دولت اصلاحات، قالیباف را به عنوان یکی از اصلی ترین ناقضان حقوق بشر در جریان آشوب های سال 80 جلوه بدهد.

این آشوب ها پس از دستگیری هاشم آغاجری رخ داد.

همچنین از همین افراد خواسته شده آرام آرام نام سعید جلیلی را به عنوان یکی از اصلی ترین مدیران کنترل کننده فتنه 88 مطرح کرده و از نهادهای بین المللی بخواهند که به مجازات وی بپردازند.

انتشار فایل صوتی سخنرانی قالیباف در جمع دانشجویان قرارگاه شهید باقری سازمان بسیج دانشجویی دقیقا با همین هدف انجام شده است.

کارشناسان می گویند هدف از این پروژه این است که با حاشیه سازی جلوی سرعت افزایش رای کاندیداهای اصولگرا گرفته شده و از آنها تصویر یک فرد منزوی در جامعه بین المللی ساخته شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: غرب ، انتخابات ، قالیباف ، جلیلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار