خانم های باردار بخوانند؛

چگونگی روند افزایش وزن در طول بارداری

تغذیه دوران باردای را باید حداقل از 3 تا 4 ماه قبل شروع کرد و نسبت به دریافت کافی املاح و مواد معدنی اطمینان پیدا کنند.

دکتر لادن گیاهی، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران گفت: اهمیت بحث تغذیه در دوران بارداری از قبل بارداری شروع می شود چرا که سلامت جنین و بارداری خوب وابسته به سلامتی مادر قبل از بارداری است.

وی در ادامه افزود: تغذیه دوران بارداری را باید حداقل از 3 تا 4 ماه قبل شروع کرد و نسبت به دریافت کافی املاح و مواد معدنی اطمینان پیدا کنند البته وزن کافی کفایت نخواهد کرد باید در این  زمینه کمبودهای آهن و ویتامین d را  مورد بررسی قرار داد.

متخصص تغدیه تاکید کرد: توصیه ما این است که مادران باردار میزان اضافه وزن آنها متناسب  با  وزن آنها قبل از بارداری باشد در واقع میزان اضافه وزن خانمی که با وزن طبیعی می خواهد باردار شود در مقایسه با خانمی که به کمبود وزن دچار است قطعا متفاوت خواهد بود.

وی گفت: در مورد افرادی که زیر وزن طبیعی هستند، بین 30/12 تا 18 کیلو گرم می توانند اضافه وزن داشته باشند، خانم های  که با  وزن طبیعی هستند، 12 تا 16 کیلو گرم و البته در افراد چاق حداکثر 30/7 کیلو گرم می باشد.

وی با بيان اينکه روند افزایش وزن در طول بارداری در افراد متفاوت خواهد بود بیان کرد: در افراد مختلف وزن جنین متفاوت است اما وزن قبل از بارداری تعیین کننده میزان وزن است که یک خانم باردار باید اضافه کند البته این روند افزایش در طول بارداری مثلا در 3 ماهه اول بارداری حداکثر 30/1 تا 2 کیلو گرم اضافه وزن و بعد از آن در هفته 350 تا 450 گرم تا پایان بارداری است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در این مورد بیشترین مشکل را با خانم های بارداری داریم که در 3 ماهه اول بیشترین وزن را دارند و این در خصوص افرادی است که اضافه وزن دارند و بارداری اول آنها است.

برچسب ها: بارداری ، جنین ، وزن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار