لزوم شنوایی سنجی نوزادان

دکتر نادر صاکی گفت: به توجه به وجود همه امکانات لازم برای شنوایی سنجی نوزادان در استان خوزستان لازم است که کلیه کودکان و نوزادان برای ارزیابی شنوایی به این مراکز مراجعه کنند.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، مدیر گروه گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در حال حاضر در کلیه بیمارستان های استان با همکاری که بین دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی صورت گرفته است دستگاههای سنجش برای نوزادان و در بخش های زایمان مستقر هستند که سنجش شنوایی نوزادان را انجام خواهند داد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: اگر چنانچه نمونه گرفته شده طبیعی باشد که فرد به عنوان یک شخص معمولی در جامعه حضور خواهد داشت ولی اگر مشکوک به کم شنوایی و یا ناشنوایی باشد از همان ماههای ابتدایی تحت مراقبت قرار خواهند گرفت لذا به همکاران شنوایی سنج مستقر در استان توصیه می کنیم که این کودکان و نوزادان را به مرکز کاشت حلزون مستقر در بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز ارجاع دهند تا ما بتوانیم از مراحل ابتدایی توانبخشی آنها را تحت نظر داشته باشیم.

وی در پایان افزود: چون عمل کاشت حلزون دارای مراحلی است و نیاز به نوبت دارد اگر چنانچه افرادی معرفی شوند می توانند با زمان بندی مناسبی که صورت میگیرد از تخفیف ها و تعرفه های دولتی برای انجام عمل کاشت حلزون برخوردار شوند.
برچسب ها: شنوایی ، نوزادان ، کودک ، گوش ، حلق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار