بيرجند/

44 واحد بازسازي شده زلزله زدگان خراسان جنوبي آماده واگذاري

براثر زلزله 15 آذر پارسال در زهان 2 هزار واحد 80 تا 100 درصد تخریب شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران  بیرجند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به تشکیل پرونده بازسازی برای همه این واحدها گفت : همچنین 340 واحد در مرحله آرماتور بندی، 300 واحد اتمام فنداسیون ، 125 واحد اجرای سقف، 160 واحد در مرحله دیوار چینی و بقیه در حال طراحی نقشه ،پی کنی و قالب بندی است.
آسمانی مقدم با اشاره به آواربرداری 138 هزار و 500 متر مکعب در مناطق زلزله زده زهان افزود : هم اکنون جانمایی ساخت مسکن در این روستاها به اتمام رسیده است .
وی با بیان اینکه مشکل دریافت تسهیلات و وام های قرض الحسنه برای بازسازی منازل مسکونی روستائیان مرتفع شده است، گفت: صاحبان 2 هزار واحد مسکونی زلزله زده در زهان برای اخذ تسهیلات بازسازی ، پرونده تشکیل داده و تاکنون 820 خانوار به بانک معرفی شده اند .
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی افزود : برای بازسازی و ساخت هر یک از این 2 هزار واحد ، 12 میلیون و 500 هزار تومان تسهیلات با بازپرداخت 15 ساله و همچنین 2 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است.
آسمانی مقدم گفت: هم اکنون همه مشکلات زلزله زدگان از جمله انعقاد قرارداد، پرداخت تسهیلات و کمکهای بلاعوض و تامین مصالح از سوی این اداره کل مرتفع شده است.

برچسب ها: زهان ، واحدها ، خراسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.