خراسان جنوبی/

حمایت بهزیستی از 440 معلول در بشرویه

رئیس اداره بهزیستی بشرویه گفت: هم‌اکنون 441 نفر معلول در این شهرستان زیرپوشش بهزیستی هستند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران محمد خادم اظهار داشت: معلولان همچون دیگر اقشار جامعه باید در حوزه‌های مختلف از حقوق شهروندی و فرصت‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و آموزشی برخوردار شوند.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی به عنوان نهاد حمایتی خدمات مختلفی اعم از بهداشتی، درمانی، آموزشی، مسکن، اشتغال و کمک هزینه ازدواج به مددجویان زیرپوشش خود ارائه می‌دهد.

رئیس اداره بهزیستی بشرویه با اشاره به اینکه 441 معلول در این شهرستان زیر پوشش این نهاد قرار دارند، گفت: از این تعداد 216 معلول مستمری‌بگیر هستند.

خادم تصریح کرد: سال گذشته برای 10 نفر از مددجویان حوزه توانبخشی مبلغ 6 میلیون و 400 هزار ریال کمک هزینه تحصیلی پرداخت شده است.

این مسئول افزود: همچنین برای شش نفر از دانشجویان زیرپوشش این نهاد بالغ بر 40 میلیون ریال به عنوان شهریه دانشجویان پرداخت شد.

پرداخت 60 میلیون ریال کمک هزینه ازدواج به معلولان

رئیس اداره بهزیستی بشرویه از پرداخت 60 میلیون ریال کمک هزینه ازدواج به معلولان خبر داد و اذعان داشت: همچنین به منظور مناسب‌سازی محیط زندگی و خودرو معلولان 226 میلیون ریال هزینه شده است.

خادم، پرداخت کمک هزینه درمان، بهره‌مندی معلولان از بیمه و بیمه تکمیلی، کمک بلاعوض برای ساخت مسکن، توزیع سبدغذایی، تعرفه معافیت خدمات سربازی، پرداخت حق پرستاری از معلولان ضایعه نخاعی و جسمی و حرکتی، تهسیلات قرض‌الحسنه و اشتغالزایی را از دیگر اقدامات سازمان بهزیستی برای معلولان عنوان کرد.
برچسب ها: خراسان ، بهزیستی ، بشرویه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.