کرمان/رئیس جمهوری:

مسئولیت ها امانت های الهی هستند

رییس جمهوری با اشاره به اینکه مسئولیت ها امانت های الهی هستند ، تصریح کرد: مسئولان باید علاوه بر خدمت رسانی ، ساده زیستی را مدنظر داشته باشند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، محمود احمدی نژاد در سفر امروز خود به استان کرمان در جمع مسئولان،صنعتگران و معدنکاران در پابدانا افزود: این آرمان که ما باید ایران را بسازیم یک شعار نیست، بلکه شکر یک نعمت و ذکر یک مسئولیت است.

وی گفت: برای اینکه هر آرمانی محقق شود نیازمند این است تا یک ملت با اتحاد و اراده ی خود برای تحقق آن تلاش کنند.

احمدی نژاد تصریح کرد: ایران کشوری ثروتمند و دارای زمین های کشاورزی وسیع ، منابع غنی معدنی ، دانش فنی ، نیروی انسانی متخصص و ظرفیت های بسیار زیادی در همه ی زمینه هاست.

وی خاطرنشان کرد: برای رونق وپیشرفت کشور باید با تکیه بر ظرفیت های کشور و استفاده از دانش و نیروی متخصص بومی برای عمران و آبادانی کشور تلاش کنیم.

رئیس جمهوری گفت: این نگاه که دولت باید همه کارها را بدست بگیرد، باید تغییر کند و راه برای حضور قشرهای مردم در میدان و تقسیم کار در بین آنان هموار شود.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ظرفیت های کشور در بخش کشاورزی گفت: از 181 تن تولید زعفران در جهان 180 تن در ایران تولید می شود.

وی تولید پسته را از ظرفیت های کشاورزی کشور و استان کرمان دانست و افزود: اکنون سالانه بین 140 هزار تن تا 250 هزار تن پسته در استان کرمان تولید می شود که این میزان با اندکی همت قابل افزایش است.

احمدی نژاد گفت: از 800 هزار هکتار سطح زیرکشت در استان کرمان 100 هزار هکتار به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده که براحتی می توان هر 800 هزار هکتار سطح زیر کشت را به این سیستم مجهز کرد تا مصرف آب به یک سوم مقدار کنونی برسد و کشاورزی ، تولید و اشتغال در این بخش تا 2 برابر افزایش یابد.

احمدی نژاد همچنین در سخنانش تاکید کرد: ساده زیستی به معنای مراقبت در صرف هزینه های بیت المال و پرهیز از اشرافی گری با پول بیت المال است.

وی خطاب به مسئولان گفت: فرصت خدمت نباید به فرصتی شخصی برای پر کردن جیب ها تبدیل شود.

احمدی نژاد ارتقای رفاه مردم را از مهمترین دغدعه های دولت برشمرد و افزود: تعداد خودروها در طول دولت نهم و دهم به 18 میلیون در کشور رسیده است و ما در تولید فولاد ، سیمان ، آلومینیم ، مس و ... افزایش مطلوبی داشته ایم.

وی تصریح کرد: در این مدت مصرف مرغ در ماه از 900 هزار تن به 5/1 میلیون تن رسید در حالیکه در این مدت 15 درصد رشد جمعیت داشتیم.

احمدی نژاد افزود: در طول 8 سال دولت نهم و دهم تقریباً در همه بخش ها بیش از 5 برابر دولت های قبل کار انجام شد.

وی با اشاره به افزایش قیمت طلا و کاهش ارزش دلار خاطرنشان کرد: فروش نفت ما نسبت به قبل تغییر نکرده است.

رئیس جمهور از رشد 7 برابری صادرات غیرنفتی خبر داد و گفت: در ابتدای دولت نهم تولید در بخش کشاورزی 80 میلیون تن بود که اکنون به 120 میلیون تن رسیده است.

احمدی نژاد تأکید کرد: در کشور باید علاوه بر تولید ثروت ، توزیع ثروت هم صورت گیرد تا درآمد کشور به جای اینکه در دست عده ی خاصی قرار گیرد در راه عمران و آبادانی کشور صرف شود.

وی از جمله راههای توزیع ثروت در دولت نهم و دهم را مسکن مهر ، سهام عدالت و هدفمندی یارانه ها برشمرد و افزود: برای پیشرفت کشور باید کار از انحصار دولت خارج و در اختیار مردم قرار گیرد.

احمدی نژاد در زمینه ی استخراج از معادن گفت: در ابتدای دولت نهم 180 میلیون تن برداشت می شد این درحالیست که اکنون این میزان به 400 میلیون تن رسیده که اشتغال ، تولید ، صنایع پایین دستی و رونق اقتصادی زیادی در پی داشته است./س

برچسب ها: احمدی نزاد ، سفر ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.