يک قاضي ديوان عالي کشور گفت: کانديداها بايد اعتراض قانوني خود را به شوراي نگهبان ارائه كنند و حق ندارند در فضاي جامعه نا آرامي ايجاد كنند.

"حجت‌الاسلام موسي قرباني" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران در رابطه با اعلام نظر شوراي نگهبان و تمکين کانديداها نسبت به اين نظر اظهار داشت: شوراي نگهبان براساس وظيفه قانوني خود عمل کرده و کانديداها و هوادارانشان ملزم به احترام به نظر اين شورا هستند.

وي ادامه داد: اگر همه مردم صلاحيت يک کانديدايي را رد کنند شوراي نگهبان اگر خلاف آن را اثبات کند وي را تاييد کرده و تاييدها، تکذيب‌ها و ارسال نامه‌ها از سوي احزاب تاثيري بر روند صلاحيت کانديداها ندارد.

عضو کميسيون قضايي مجلس هشتم با اشاره به اينکه کانديداها حق اعتراض به نتيجه شوراي نگهبان را در چارچوب قانون دارند تصريح کرد: کانديداها حق اعتراض قانوني به شوراي نگهبان را داشته اما اگر فردي به اغتشاش و ناآرامي در خيابان بپردازد مردمي که طرفدار آن کانديدا بودند بايد خوشحال باشند که شوراي نگهبان وي را رد کرده چراکه اکنون اقتداري ندارد اما قانون را زير پا مي‌گذارد چه برسد به اينکه بر کرسي قدرت بنشيند.

اين قاضي ديوان عالي کشور در پايان با تاکيد بر رعايت اخلاق انتخاباتي توسط کانديداها و هوادارانشان خاطر نشان کرد: هيچ کس نبايد به خاطر دنياي ديگري آخرت خود را خراب کند، کانديداها در چارچوب قوانين تبليغات خود را پس از تاييد صلاحيت انجام داده و از تخريب و تهديد ديگران بپرهيزند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار