مشهد/

ذائقه افراد از دوران کودکی شکل می گیرد

یک کارشناس مسئول بهبود تغذیه گفت : ذائقه افراد از دوران کودکی شکل می گیرد و والدین باید علاقه کودک به غذایی سالم را از این دوران پرورش دهند .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهددکتر زهرا اباصلتی با اشاره به اینکه کودکان به دلیل فعالیت زیاد در رشد سریع به وعده های غذایی بیشتری نیاز دارند اظهار داشت : برای پیشگیری از سوء تغذیه کودکان و پرورش ذائقه سالم وی ، والدین باید مصرف تنقلات کم ارزش همچون پفک ، چیپس ، نوشابه های گاز دار و کیک های آماده را کاهش داده و به جای آن از میان وعده های مناسب از جمله انواع میوه ها ، خشکبار ، ساندویچ های نان و پنیر و تخم مرغ استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد : برای مقوی و مغذی کردن غذای کودکان ، مقدار کمی روغن یا کره و همچنین تخم مرغ ، حبوبات ، گوشت و سبزیجات تازه به غذای آنها اضافه شود .

این کارشناس تغذیه با اشاره به اینکه تغذیه مناسب از جمله خوردن صبحانه و میان وعده در ارتقاء سلامت و افزایش یادگیری دانش آموزان بسیار موثر است خاطر نشان کرد : در یک برنامه غذایی سالم ، رعایت تعادل و تنوع غذایی ضروری است و گنجاندن تمام گروههای غذایی در وعده های خوراکی کودکان و حذف مواد ناسالم نقش موثری در سلامتی دانش آموز و کودکان ایفا می کند .

دکتر اباصلتی تصریح کرد : انتخاب میان وعده مناسب موثر در سلامتی ، جایگزینی آب به عنوان نوشیدنی مفید به جای نوشیدنی های غیر مفید ، مصرف متعادل شیر به طور روزانه ، توجه به سلامت تغذیه ای کودک با هدف پرورش جسمی سالم برای آینده و ترویج فرهنگ استفاده از غذاهای بومی منطقه ای به جای غذاهای آماده از مهمترین نکاتی است که در پرورش ذائقه کودکان باید به آن توجه شود ./س

 

 

برچسب ها: کودکی ، ذائقه ، افراد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.