وزير امور خارجه لبنان:‌

امت عربي بايد در مقابل توطئه هايي که عليه کل منطقه جريان دارد بيدار باشند

وزير خارجه لبنان گفت ملت هاي عربي بايد در مقابل توطئه دشمنان که سوريه، لبنان و کل منطقه را تهديد مي کند بيدار و آگاه باشند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه، "عدنان منصور" وزير خارجه لبنان در مصاحبه با اين شبکه تاکيد کرد روز 25 مه، روز اراده، آزادسازي و پيروزي است که در آن لبنان بر دشمن صهيونيستي پيروز شد و با توجه به آن که دشمن صهيونيستي امت اسلامي را تهديد و هر روز به چندين کشور تعرض مي کند، حفظ اين پيروزي بسيار مهم است. 

"عدنان منصور" گفت: ما در مرحله بسيار مهمي قرار داريم، مرحله اي که تنها به لبنان مربوط نيست بلکه به لبنان، سوريه و منطقه و کل امت اسلامي مربوط است. ما بايد آگاه باشيم. ملت هاي عربي بايد بيدار باشند و به خطرات و توطئه هايي که آنها را محاصره کرده است آگاه باشند. ما هربار از توطئه ها صحبت مي کنيم طرف مقابل هم از توطئه سخن مي گويد آنها مي خواهند خود را در زمينه توطئه چيني ها تبرئه بکنند اما عملا توطئه هايي وجود دارد که منطقه را تهديد مي کند و کشورهاي اين منطقه به ويژه سوريه را تهديد مي کند. سوريه قلب تپنده امت عربي است. سوريه با توجه به ارزشها و مقاومت و بازدارندگي که در قبال دشمن صهيونيستي دارد سوريه اي که از سال 1948 و پيدايش رژيم تجاوز گر صهيونيستي تا کنون هيچ روزي از رويکرد ملي گرايانه اش منحرف نشده است و همواره در مقابل اين چالش بزرگي که ما و آنها را تهديد مي کند به عهد و پيمان خود پايبند بوده است. از اين رو مقاومت مشترک بوده است وقتي دشمني وجود دارد که کشور و ملت، وحدت و آينده و تاريخ و عزت ما را تهديد مي کند هيچ گزينه اي جز گزينه مقاومت در مقابل ما وجود ندارد، يا مرگ و يا زندگي و اين منطقه جز زندگي سرنوشتي ندارد هرچند در يک مقطعي موجوديتي مانند رژيم صهيونيستي بر  آن تحميل شده باشد. زيرا اين موجوديت تحميلي نمي تواند تا بي نهايت ادامه يابد به ويژه تازماني که ملتي آگاه و ملت هاي آگاه عربي وجود دارند و ماهيت آن را درک مي کنند چنين چيزي امکانپذير نيست. ما اميد بسيار زيادي به کشور برادر سوريه داريم زيرا سوريه قلب اين منطقه است و به ملت برادر سوريه اميد بسته ايم که توطئه هايي را که عليه آن طراحي شده  و اين فتنه بزرگي که عليه آن به راه افتاده است درک کند. ما بايد همگي با آگاهي و تفکر واحد براي نجات سوريه از اين توطئه ها و فتنه بزرگ تلاش کنيم تا بار ديگر سوريه به ايفاي نقش قوميتي خود و مخالفت با هرگونه تجاوزگري  در اين منطقه و مقاومت در مقابل هرگونه عمليات خارجي که منطقه و مردم آن را تهديد مي کند باز گردد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار