امام جمعه زاهدان خطاب به قاليباف:

ورود به صحنه انجام خدمت یک گام از دلبستگی به نظام را نشان می‌دهد

محمدباقر قالیباف با حضور در منزل آیت‌الله عباسعلي سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان سيستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان با وی دیدار و گفت وگو کرد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ محمدباقر قالیباف با حضور در  منزل آیت‌الله عباسعلي سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان سيستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان با وی دیدار و گفت وگو کرد.
آیت‌الله سلیمانی در این دیدار ضمن خیرمقدم به قالیباف گفت: دکتر قالیباف چهره‌ای جدیدی برای نظام و عنصر نوظهوری برای جامعه ما نیست. شکل‌گیری شخصیت ایشان پیش از انقلاب و در مشهد بود، چراکه شخصیت وی قبل از انقلاب در دامن مقام معظم رهبری در مشهد شکل گرفته بود و جایگاه مسجد کرامت و برنامه‌های سازنده‌ رهبری نیز در شخصیت وی به چشم می‌خورد.
در آن زمان در خراسان شهید هاشمی‌نژاد، آیت‌الله طبسی و مقام معظم رهبری سه انقلابي به شمار می‌رفتند و معمولا عزیزانی که با این سه عنصر انقلابي سروکار داشتند کسانی بودند که بعدها كمك‌هاي زيادي به نظام كردند. به این ترتیب نقش وجودی شما از مسجد کرامت مشهد و در دامن مقام معظم رهبری در پیش از انقلاب شکل گرفت.
 
وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب و در دوران دفاع مقدس نیز کارنامه درخشانی دارید که در جای خود درخور تحسین و تشکر است. البته آشنایی ما با شما به فرماندهی لشکر مازندرانی که ترکیبی از گیلان، مازندران و گرگان بود برمی‌گردد و فرماندهی شما در این لشکر و امامت بنده در بخشی از آن استان این ارتباط را ایجاد کرد.
 
وی با اشاره به دوران مدیریت قالیباف در شهرداری تهران اظهار داشت: طی هشت سال که به عنوان بزرگترین عنصر اجتماعی در عرصه‌های شهری در پایتخت کشور که جزو کلانشهرهای دنیا به شمار می‌رود حضور دارید توانمندی خود را به اجرا گذاشته اید.
امام جمعه زاهدان خاطرنشان ساخت: امیدواریم در این رقابت مشروع و زیبای انتخاباتی، شما نیز بتوانید از عهده رسالتي كه در این برهه از زمان لازم است برآييد و سربلند، موفق و آبرومند در این حماسه سیاسی حضور داشته باشید.
آیت‌الله  سلیمانی تاکید کرد: باید از حضور همه عزیزانی که خواستند در اين انتخابات خود را به نظام عرضه کنند تشکر کنیم. ورود به صحنه انجام خدمت یک گام از دلبستگی آنها را به نظام نشان می‌دهد. همچنین آنهایی که از فیلتر شورای نگهبان عبور کردند عموما کسانی به شمار می‌روند که تاریخ روشن‌تر و سوابق گویاتری داشته‌اند. این میدان، میدان رقابت دینی و خدمت به مردم است.
نماینده ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر ضرورت توجه کاندیداهای انتخاباتی به جایگاه ولایت فقیه و ولایت‌مداری تصریح کرد: جو انتخابات را جو سالم مورد انتظار مقام معظم رهبری می‌دانیم و امیدواریم که همانطور که این رقابت آغاز شده است به همین شکل نیز ادامه پیدا کند.
آیت‌الله سلیمانی با اشاره به نمونه‌هایی از اقدامات قالیباف در شهرداری تهران تاکید کرد: یک روز برای انجام کاری به شهرداری منطقه 7 تهران رفته بودیم و مشاهده کردیم که تمامی نیروها جوان هستند؛ ابتدا تعجب کردیم، اما پس از آن به ما گفتند تعدادی از این جوانان از خانواده شهدا هستند که در پیرامون شهردار گرد آمده‌اند. این جوانان هم افراد کارآزموده و هم نیروهایی با انگیزه به شمار می‌روند؛ واقعا این اقدام شما لذتبخش بود و باید از این بابت تشکر کرد.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان همچنین با اشاره به رشد مناطق جنوبی تهران در طول سال‌های گذشته ابراز داشت: ما با مناطق جنوبی تهران از جمله محله جوادیه، قلعه مرغی و محدوده کشتارگاه تهران زیاد سروکار داشتیم و برخی از اقوام ما آنجا ساکن بودند. بیش از بیست سال بود که به این مناطق نرفته بودم اما اخیرا که گذرم به جنوب تهران افتاد از آنچه که در گذشته در ذهن ما نقش بسته بود چیزی به چشم نمی‌آمد، انصافا فضای جدیدی در جنوب تهران طراحی شده بود و واقعا باید برای این اقدام از حضرتعالی و سایر مدیران گذشته تشکر کرد.

وی همچنین با اشاره به ساخت پروژه صدر – نیایش در شمال پایتخت گفت: اینکه بتوانید چنین بزرگراهی را بدون هیچ چراغ و مانعی در شمال تهران بسازید جای تشکر دارد و انشاالله بتوانید موفق باشید.

آیت‌الله سلیمانی افزود: کار اجرایی در تهران بسیار زیبا صورت گرفته است. در امر اجرایی کشور نیز باید کار در دو اصل از نقطه صفر آغاز شود؛ یکی ساماندهی وضعیت اقتصادی و دیگری ساماندهی سیاست خارجی.
 
وی گفت: با وضعیت فعلی که در اقتصاد پیدا کرده‌ایم باید به دنبال سامان این وضعیت باشیم. به عنوان مثال شهر یزد یکی از شهرهای بزرگ صنعتی به شمار می‌رود اما مطلع شدم که حداکثر واحدهای فعال یزد هم اکنون 20 درصد هستند به این ترتیب باید برای بازسازی مراکز صنعتی و تولیدی به منظور ایجاد اشتغال واقعی و دائمی برای جوانان اقدام کنیم.
 
وی افزود: بازسازی اقتصادی باید از صفر صورت گیرد. هم اکنون در عرصه اقتصادی ما در شرایط نامناسبی هستیم. البته این به معنای آن نیست که دارای ظرفیت و پتانسیل برای اداره ساماندهی این اوضاع نیستیم، بلکه مدیریت خوبی صورت نگرفته است.
وی ادامه داد: همچنین ساماندهی سیاست خارجی نیز باید از صفر آغاز شود. هرکس بخواهد به صحنه بیاید با این دو مشکل روبروست. البته با عنایات مقام معظم رهبری که بر تمامی مسایل واقف هستند، هر عزیزی که در این عرصه برنده شود باید این مسایل را پیش روی خود قرار دهد.

 وی در پایان گفت: ما نیز به همراه دعای فرزندان شهید برای شما آرزوی موفقیت داریم.

همچنین در این دیدار محمدباقر قالیباف ضمن تبریک ایام ماه رجب اظهار داشت: از اینکه توفیق پیدا کردیم در جمع مردم خونگرم و با محبت و با صفا حضور داشته باشیم و حضرتعالی را که از دوستان بنده به شمار می‌روید زیارت کنیم خداوند را شاکرم.

وی افزود: اگر بنده به عنوان محمدباقر قالیباف امروز فرصت و جرأت پیدا کردم این فرصت و جرأت را مردم، اسلام، نظام اسلامی و شهدای همسنگر و همرزم برای من فراهم کردند. امروز شرایط کشور در حوزه اقتصادی شرایط سختی است و البته فرصت‌های خوبی نیز برای کشور فراهم است. از خدا می‌خواهیم این توفیق را به ما دهد که اگر خواست ملت در حماسه سیاسی به تقدیر اللهی این بود که بنده در دولت انجام وظیفه کنم به فضل الهی و با کمک شهدا بتوانیم با استفاده از نیروی جوان و متعهد کار را پیش ببریم.
 
وی ادامه داد: در دوره‌ای که در شهرداری تهران حضور داشتم با توده‌های مردم از جوانان و اقشار مختلف در ارتباط بودم. انصافا در نسل سوم انقلاب نه تنها کم و کاستی نسبت به دوران جوانی خودمان مشاهده نکردم، بلکه باید تاکید کرد نسل سوم انقلاب از ظرفیت‌های بهتری نیز برخوردار هستند. نمونه آن در شهرداری تهران قابل مشاهده است که با کمک قدرت و انگیزه جوانان و تجربه پیشکسوتان کارها را انجام می‌دهیم.
وی افزود: مطمئن هستیم به سرعت می‌توان وضع کشور مخصوصا مناطق کمتر برخوردار از جمله سیستان‌وبلوچستان را سامان داد. همانطور که در تهران جنوب شهر در اولویت قرار گرفت و اين مناطق جنوبی متحول شد.
وی با اشاره به ساخت بزرگراه امام علی(ع) در شهر تهران اظهار داشت: انصافا این پروژه شادابی و نشاطی را در جنوب شهر و شرق تهران به وجود آورد. انشاالله بتوانیم این شادابی را در اقصی نقاط کشور مخصوصا مناطق مرزی و دورافتاده شاهد باشیم.
وی تاکید کرد: بنده به خوبی به استان سیستان‌وبلوچستان آشنا هستم، چراکه پس از دوران دفاع مقدس در حوزه‌های امنیتی و اقتصادی رفت و آمدهای زیادی به این استان داشتم. امیدوارم بتوانیم با کار و تلاش و خدمت محبت‌های این عزیزان را جبران کنیم و آرامش در کشور فراهم شود.
 
انتهاي پيام/
 
برچسب ها: ورود ، صحنه ، انجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار