باقري در باشگاه خبرنگاران:

استفاده از لفظ "بهار" را انحراف مي‌دانيم/ جليلي نه بديل دارد نه بدل

رئيس ستاد انتخاباتی سعيد جليلي گفت: ما استفاده از الفاظي مانند بهار را انحراف مي‌دانيم؛ انتصاب جليلي به جريان‌هاي خارج از منويات مقام معظم رهبري مردود است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، علي باقري در نشست خبري باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بعد از ورود جليلي به انتخابات و همچنين پس از تأييد صلاحيت نامزدها تعدادي ستاد به صورت مردمي و خودجوش در کشور براي حمايت از وي شکل گرفت.

رئيس ستاد انتخاباتی جليلي ادامه داد: اين ستادها توسط جريان‌هاي مختلف که صرفا سياسي نيستند به وجود آمدند و طي چند روز عمليات هماهنگي آنها انجام شد و در قالب يک مديريت مشترک در شهرها و مراکز استان‌ها تشکيل شد.

وي گفت: جليلي عرصه تبليغات انتخابات رياست‌جمهوري را داراي دو جنبه مي‌داند و تأکيد دارد که عرصه تبليغات فقط جنبه طريقت ندارد که باعث شود کانديدا به پيروزي دست يابد.

باقري تصريح کرد: تبليغات جنبه موضوعيت نيز دارد و کساني که کانديدا مي‌شوند براي اينکه اثبات کنند مي‌خواهند سياست، فرهنگ و تبليغات اسلامي را گسترش دهند بايد براي پايبندي خود را به ارزشهاي اسلامي نشان دهند.


*تخريب کسي در دستور کار ما نيست

رئيس ستاد جليلي گفت: همچنين جليلي در صحبت با دست اندرکاران ستادهايش اذعان مي‌دارد که تخريب کسي در دستور کار ما نيست و اين موضوع را به هيچ عنوان برنمي‌تابيم؛ از اين رو با مشي ايجابي بايد بتوانيم ديدگا‌ه‌هاي خود را به مردم نشان دهيم.

باقري افزود: ما از هرگونه کار سلبي که مغاير قوانين باشد، پرهيز خواهيم کرد و اين موضوع را در ميان نامزد‌هاي ديگر نيز تسري خواهيم بخشيد.

رئيس ستاد جليلي با بيان اينکه انتخابات را موضوع داخلي نمي‌دانيم، اذعان داشت: انتخابات اعلام ثبات جمهوري اسلامي ايران است و ما اعلام مي‌داريم که در فضاي رقابتي جدي انتخاباتي باشکوه را برگزار خواهيم کرد و روند انتخابات نيز به تثبيت انقلاب ايران کمک مي‌کند.

وي گفت: دشمنان در رقابت‌هاي انتخاباتي به دنبال عدم ثبات هستند، همانگونه که اين موضوع را سال 88نيز طرح‌ريزي کرده بودند که با هدايت رهبر معظم انقلاب اين فتنه خنثي شد از اين رو رقابت‌ها بايد پرشور و قدرتمند در پيش گرفته شود.

باقري در پاسخ به اين سوال که آيا جليلي کانديداي دولت است يا نه، گفت: سابقه نظري جليلي در تأليفاتش نشان مي‌دهد که نمي‌توان هيچ ترديدي به التزام عملي وي نسبت به مقام معظم رهبري وارد دانست.

وي اضافه کرد: ما به جمهوري اسلامي ايران نه يک کلمه بيش و نه يک کلمه کم اعتقاد داريم. جمهوري اسلامي ايران لفظ چارچوب و دستاورد‌هايش همگي عزت است.

باقري گفت: ما الفاظ ديگر از جمله "بهار" را  که برخي به کار مي‌برند انحراف مي‌دانيم که اين انحراف يا از عدم آگاهي نسبت به جامعيت دين و اسلام سياسي است و يا ناخود‌آگاه صورت گرفته است، از اين رو هر شائبه‌اي که ذره‌اي انحراف از گفتمان انقلاب اسلامي در آن وجود داشته باشد، نفي مي‌شود و قابل پذيرش نيست، جليلي نيز اين موضوع را در اعتقاد خود نشان داده است.


*جليلي تنها کانديدايي است که به گفتمان انقلاب اسلامي تأکيد دارد


وي تصريح کرد: جليلي تنها کانديدايي است که به گفتمان انقلاب اسلامي تأکيد دارد، الگوي قابل صدور به تمام دنيا مي‌دارد از اين رو انتساب وي به جريان‌هاي خارج از منويات رهبر معظم انقلاب مردود است.

باقری در پاسخ به این سوال که علت تاکید آقای جلیلی برعبارت "مقاومت و گفتمان انقلاب"، چیست، گفت: هر دولتی در دوره حاکمیت خود نقاط ضعف و قوتی دارد، با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دولت آینده باید ضمن آنکه نقاط قوت دولت گذشته را داشته باشد از نقاط ضعف آن دوری کند، نقطه قوت ما نیز تمسک به ارزش‌های انقلاب بوده که در مقابل تجاوز و پیشروی‌های دشمن آغاز شد که امروز حاصل پیشرفت‌های کشورمان و اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرت منطقه تبدیل شده است، در راستای تبعیت از گفتمان انقلاب بوده است.

وی افزود: گفتمان انقلاب به عنوان نمونه و شاخص در هر زمینه‌ای که جاری شود آن عرصه را متحول می‌کند که در این میان موضوعات مختلف کشور همانند علم، فناوری، پیشرفت‌های هسته‌ای خودنمایی می‌کند همچنین برخی از دستاوردهایی که در عرصه فناوری و سیاسی داشتیم مبتنی بر تکیه بر ارزش‌های گفتمان انقلاب بود.

رئیس ستاد انتخاباتی جلیلی تصریح کرد: برخی به دنبال این هستند که در رقابت سیاسی توشه‌ای برای خود درست کنند، اما این در حالی است که ما زیر پرچمی واقعی قرار داریم و همه مردم حول محور آن جمع شده‌اند، نقطه قوت ما پیشرفت، عزت و افتخار پرچم ما بوده و این پرچم برای توسعه و پیشرفت در عرصه‌های مختلف همانند عرصه خارجی همه را گرد هم جمع کرده است.

باقری با اشاره به تصویب قانوني عليه ايران در راستاي نفوذ کشورمان در آمريکاي لاتين، اظهار داشت: اين مسئله بيانگر وضعيت و نفوذ ايران در بعد جهاني بوده که ناشي از تمسک به ارزش‌ها و گفتمان انقلابي است که اين مهم نشان مي‌دهد جمهوري اسلامي ايران با نفوذ خود در ساير کشورها حرف براي گفتن دارد.
 

*جليلي بر گفتمان انقلاب تاکيد مي‌کند و آن را سکاندار پيشرفت مي‌داند


وي ادامه داد: ما نبايد اجازه دهيم دستاوردهاي انقلاب در سايه رقابت‌ها قرار گرفته، همچنين ارزش‌هاي آن محور گفتمان ما شود، چرا که اين امر خدشه و صدمه به گفتمان انقلاب وارد مي‌کند، لذا آقاي جليلي بر گفتمان انقلاب تاکيد مي‌کند و آنرا سکاندار پيشرفت در کشور مي‌داند.

باقري در پاسخ به اين سوال که با توجه به اينکه گفتمان انقلابي جليلي در سال 84 و 88 از سوي کسان ديگري مطرح شده آيا در سطح جامعه باز هم مورد استقبال قرار مي‌گيرد، گفت: اين که گفتمان انقلابي در دوره‌هاي قبل از سوي کسان ديگر تکرار شده را عيب است يا مزيت نمي‌دانم چه کسي بايد در اين خصوص جواب دهد اما آن چه که مسلم است اين مسئله نشان دهنده ظرفيت است.

وي افزود: در مسير اجرا و يا اقدامات ممکن است لغزش‌هايي صورت گيرد و کسي که پرچم اسلام را بلند کرد به دنبال مقاصد اسلامي به عنوان راهگشاي زندگي سياسي اجتماعي بود چه ايرادي دارد که دوباره اين گفتمان مطرح شود.

رئيس ستاد سعيد جليلي در پاسخ به اين سوال که "سعيد جليلي" در مباحث مختلف به کلي‌گويي مي‌پردازد، گفت: شخصيت جليلي و چارچوب نگاه او کاملا مشخص است و به ذهن مخاطب چهارچوب‌هاي مشخصي را ارائه مي‌دهد.


*جليلي نه بديل دارد نه بدل


وي افزود: جليلي نه بديل دارد نه بدل و مشي وي در عرصه‌هاي مختلف با خيلي‌ها ديگر قابل مقايسه نيست و دقت و نگاه با موضع گيري‌هاي وي در شرايط حساس نشان دهنده گفتمان انقلابي مبتني بر روايت رهبر معظم انقلاب است.

باقري ادامه داد: کلي‌گويي که شما مي‌گوييد را نمي‌پذيريم در حالي که وي در سخنراني‌هايي که داشته نکات جديد و مصداقي از خود ارائه داده و با همين نگاه به موضوعات مختلف ورود پيدا مي‌کند.

باقري بيان داشت: سايت مسير و سايت جليلي که اخبار انتخاباتي وي را منتشر مي‌کند برگرفته از ديدگاه‌ها و برنامه‌هاي وي با استفاده از نظرات کارشناسي است که در سايت‌هاي مورد نظر منتشر مي‌شود و تاکنون نظرسنجي را براي انتخابات رياست جمهوري انجام نشده است.


*جليلي بر اراده خود مصمم است/ وي در عرصه انتخابات مي‌ماند


باقري در پاسخ به سوال خبرنگاري در خصوص اين که جبهه پايداري به خصوص آيت‌الله مصباح در ابتدا از لنکراني حمايت کرده و بعد از کناره‌گيري وي حمايت خود را از آقاي جلالي اعلام کرده است، گفت: جليلي ورودش در عرصه انتخابات روي توصيه ديگران بوده که منتسب به جريان‌هاي خاص ديگر نيست. وقتي جليلي تصميم به ورود به عرصه انتخابات گرفت، گروه‌ و دسته‌هاي ديگر هنوز کانديداتوري خود را اعلام نکرده بودند و اين نشان از اين دارد که بر اراده خود مصمم است.

وي در پاسخ به سوال ديگري در خصوص اين که آيا تا آخر در صحنه انتخابات حضور دارد و به نفع کسي کنار نمي‌رود، گفت: حضور وي در ابتداي اعلام کانديداتوري نشان از اين دارد که در عرصه انتخابات مي‌ماند و به عنوان پرچم‌دار انقلاب اسلامي در عرصه حضور دارند.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اینکه در پرونده تعليق هسته‌اي چه برنامه‌اي را طي کرده‌ايد، گفت: اين بود که شخصي کتابي نوشته است در مورد تحولات 4 ساله اول هسته‌اي ايران تا سال 84 در اين کتاب گذاره‌هايي آمده که برخي مبني بر اسناد داراي طبقه‌بندي است ما اجازه ارائه دادن اين اسناد را نداريم اما در چارچوب آن نقد گذاره‌ها را انجام داده‌ايم.

وي افزود: در توافق پاريس يکي دو تا از موارد از آنها محقق شد و بيشتر آنها محقق نشده بود و نتيجه آن شد که غربي‌ها با جسارت بعد از دو نيم سال گفتند که چرخه سوخت را برچينيد و در واقع آنها به ما کاپيتاليسم را پيشنهاد دادند.


*قطعا جليلي در مناظرات هسته‌اي صدا و سيما شرکت نمي‌کند


باقري در ادامه نشست خبري درباره پيشنهاد صدا وسيما درخصوص مناظره هسته‌اي گفت: صدا و سيما به تازگي پيشنهادي در اين خصوص به ما داده است اگر اين مناظره صورت گيرد براي روشن شدن ذهنيت مردم مناسب است ولي قطعا جليلي در اين مناظره شرکت نمي‌کند، اگر برگزاري آن جدي شود احتمالا من بعنوان نماينده وي شرکت مي‌کنم.

وي درباره تحريم‌ها اذعان داشت: برخي اين موضوع را القا مي‌کنند که تحريم‌ها ناشي از ضعف ماست در صورتي که تحريم‌ها ناشي از قدرت ماست چرا که اگر قدرت نداشتيم از همه امکانات براي تحريم ما استفاده نمي‌کنند.

رئيس ستاد جليلي گفت: در طول گفتگوها فشارها گسترده‌تر شد ولي در مجموع طرف مقابل نگاهش تعديل يافته است و آنها زماني مي‌خواستند گفتگوها را متوقف کنند و مي‌گفتند تا ايران قطع‌نامه شوراي امنيت را اجرايي نکند گفتگو نخواهيم کرد، ولي اکنون آنها براي انجام گفتگوها و همچنين تعديل تحريم‌ها پيشقدم شدند و خودشان پيشنهاداتي را که مورد پذيرش جمهوري اسلامي ايران باشد مطرح مي‌کنند.

وي افزود: تحريم‌ها باعث شده که قابليت‌‌هاي خفته ما شکوفا شود، در زماني ما حتي سيم خاردار را از خارج وارد مي‌کرديم ولي امروز به يکي از پيشرفته‌ترين کشورهاي امنيتي و دفاعي تبديل شده‌ايم از اين رو تحريم‌ها باعث بروز پتانسيل‌هاي ما شده است و محدوديت‌ها سبب شده به طور جدي به قابليت‌هايمان رجوع کنيم.

باقري با بيان اينکه خانم رايس در زماني مسئول تحريم بنزين ايران شده بود تا بتواند به ايران فشار وارد کند، ادامه داد: قبل از اينکه تحريم‌ها عملي شود ما به قابليتي دست يافتيم که علاوه بر توليد بنزين به صادرات بنزين نيز رسيديم.

وي تأکيد کرد: تحريم‌ها باعث شده که ما به دنبال طرح‌هاي اساسي باشيم و يکي از اين طرح‌ها کريدور شمال به جنوب است و اتمام اين پروژه در ايران باعث مي‌شود که کشورمان به مرکز ثقل و استراتژيک منطقه تبديل شود.

رئيس ستاد انتخابات جليلي گفت: عده‌اي آمريکا را کدخداي دنيا مي‌دانند و مي‌خواهند برخلاف آرمان‌هاي انقلاب و امام خميني(ره) نظام سلطه را بپذيرند، ولي مردم در روز 24 خرداد به کسي رأي مي‌دهند که نماد عزت آنها باشد و بستر‌هاي لازم را براي پيشرفت و تحقق اهداف اسلامي فراهم کند، چرا که دولت بسترساز ظرفيت‌هاي توده مردم است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار