پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ در گزارشی به قلم کریستوف دریر با عنوان طرح ریاضتی بیشتر در اروپا در مواجهه با نرخ بی سابقه بیکاری می نویسد: نرخ بیکاری در منطقه یورو در ماه آوریل به بالاترین سطح طی دو سال گذشته رسید.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ جدیدترین آمار موسسه آمار اروپا موسوم به یورواستات که روز جمعه منتشر شد ، نشان می دهد نرخ بیکاری از 12 و یک دهم درصد در ماه مارس به 12 و دو دهم درصد در ماه گذشته افزایش یافته است و 24 و چهار دهم درصد جوانان هیچ شغلی ندارند.بیشترین آمار بیکاری در کشورهای جنوب اروپا که از سال 2008 تاکنون درگیر رکود شدید اقتصادی هستند ، ثبت شده است. در بالای این فهرست ، نام یونان به چشم می خورد که نرخ بیکاری آن 27 درصد اعلام شده است .

اسپانیا با نرخ بیکاری 26 و هشت دهم درصد در جایگاه دوم این فهرست قرار دارد که 56 و چهار دهم درصد بیکاران این کشور را جوانان تشکیل می دهند. نرخ بیکاری در پرتغال 17 و هشت دهم درصد ثبت شده است که از این آمار 42 و پنج دهم درصد را جوانان تشکیل می دهند. قبرس نیز با 15 و شش دهم درصد و 32 و هفت دهم درصد جوانان بیکار در مکان بعدی این فهرست قرار دارد. ایتالیا نیز وضعیت بدتری دارد و نرخ بیکاری این کشور 12 درصد و آمار جوانان بیکار آن 40 و پنج دهم درصد اعلام شده است که واقعا آمارهای بالایی هستند.

اما در سوئد که طی هفته های اخیر صحنه اعتراضان جوانان بوده است حدود یک چهارم افراد زیر 25 سال بیکار هستند. در آلمان نرخ بیکاری نسبتا پایین تر و در سطح پنج و چهار دهم درصد قرار دارد اگرچه مرکز ملی آمار آلمان ، نرخ بیکاری این کشور را شش و هشت دهم اعلام کرده است.
در فرانسه 11 درصد جمعیت این کشور بدون شغل هستند و آمار جوانان بیکار در این کشور 26 و پنج دهم درصد اعلام شده است. این آمار طی 24 ماه گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است.
 
آمارهای یورواستات ، همه افرادی که واقعا در اروپا بیکار هستند ، شامل نشده است بلکه در این آمارها شمار واقعی بیکاران کمتر در نظر گرفته شده است.افزایش نرخ بیکاری و رکود عمیق اقتصادی در بسیاری از کشورهای اروپایی در واقع در نتیجه اقدامات ریاضتی سخت گیرانه ای اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول است. کشورهایی نظیر قبرس ، اسپانیا ، پرتغال و ایتالیا طی پنج سال گذشته بودجه هایشان را کاهش بخشیدند و صدها هزار کارگر در بخش عمومی را از خدمت برکنار و دستمزد کارکنان باقیمانده خود را به میزان زیادی کاهش دادند.

نخبگان حاکم اروپایی در واقع هیچ چیزی برای ارائه به جوانان این قاره جز بیکاری و کاهش دستمزدها ندارند.

برچسب ها: ریاضت ، بیکاری ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار