با شاد زيستن افسردگي را از خود دور کنيد

به گفته‌ي روانشناسان ضرورت يک زندگي شاد به حدي است که آن را به عنوان يک عامل مهم بر سلامت جسم و روح انسان تلقي مي‌کنند و باعث از بين رفتن امراض به ويژه افسردگي مي‌دانند.

خسروي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران افزود: فقدان نشاط و شادي در جامعه نتايج بسياري را به دنبال دارد که مهمترين آن افسردگي و در پي آن بدبيني، ارزيابي منفي، بي‌علاقگي به کار، ناهنجاريهاي اجتماعي و رواج خشونت است.
وي با تاکيد به افسردگي از علائم شادماني تصريح کرد: بدخلقي، مشکلات خواب و اشتها، عدم لذت بردن از زندگي، کاهش انرژي جسماني، کاهش علاقه به موارد مختلف زندگي، کاهش عملکرد تحصيلي، شغلي و اجتماعي از عوامل ديگر عدم شادي در زندگي است.
وي با اشاره به علل ايجاد شادي اظهار کرد: شادماني ريشه در ايمان، وضعيت تاهل، همسر و تيپ شخصيتي فرد دارد که از کودکي شکل مي‌گيرد.
وي با بيان روشهاي شاد زيستن افزود: خوش‌بيني، افزايش فعاليت و سرگرمي، توسعه روابط اجتماعي، کاهش توقعات، رها کردن گذشته و زندگي در زمان حال به شاد زيستن کمک مي‌کند.
وي خاطر نشان کرد: با افزايش ايمان قلبي و دوري از نفرت و حسادت به افزايش لذت از پيرامون و در نهايت شادي و زندگي شادتر بکوشيم./ل
برچسب ها: فعالیت ، شادمانی ، ایمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار