خوزستان/

انجام تعمیرات اساسی هواپیمای فوکر 100و 50 در اهواز فراهم شد

معاون امور مهندسی و تعمیرات شرکت هواپیمایی نفت ایران از فراهم شدن کامل انجام عملیات تعمیرات اساسی (اورهال) هواپیماهای مسافری فوکر 100و فوکر 50 در اهواز خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ ˈسعید جابریان افزود:بومی سازی دانش تعمیرات اساسی این نوع هواپیماها گامی مهم در بی اثر کردن تحریم های کشورهای سازنده که به طورعموم غربی می باشد ارزیابی می شود.

وی گفت: با انجام تعمیرات اساسی این هواپیماها در داخل کشور، از خروج میلیون ها دلار ارز جلوگیری می شود ضمن آنکه تحریم ها به فرصتی برای سرپا نگه داشتن صنعت هوایی کشور توسط متخصصان توانمند داخلی تبدیل شده است.

جابریان گفت: در سال جاری این شرکت تعمیرات اساسی چند فروند هواپیمای فوکر 100 و فوکر 50 در اهواز را در برنامه کاری زمان بندی شده خود دارد.

معاون امور مهندسی و تعمیرات شرکت هواپیمایی نفت ایران به حساسیت بالای صنعت هوایی به لحاط استانداردهای جهانی اشاره کرد و گفت: 90درصد صنعت هوایی کشور وابسته به خارج است ولی با این وجود اجازه ندادیم هیچ هواپیمایی به علت نیاز به تعمیرات و قطعات زمینگیر شود و این یک موفقیت بزرگ در صنعت هوایی کشور می باشد.

جابریان به آموزش نیروهای متخصصان داخلی کشور به تجارب ارزنده ما در صنعت هوایی کشور اشاره کرد و گفت: آموزش نیروهای بومی در داخل کشور و بدون نیاز به متخصصان خارجی به منظور سرپا نگه داشتن صنعت هوایی کشور افتخاری بزرگ و ماندگار محسوب می شود.

وی به امکان ساخت برخی تجهیزات هواپیماهای نوع فوکر 100و فوکر 50در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: با کمک صنعتگران بومی استان ، قادر شدیم برخی تجهیزات مورد نیاز این هواپبماها که تا پیش از این با چند برابر قیمت از خارج وارد می کردیم بسازیم.

معاون امور مهندسی و تعمیرات شرکت هواپیمایی نفت ایران در ادامه گفت: برخی تصور می کنند چون صنعت هوایی کشور در تحریم است پروازهای داخلی از استاندارد لازم پروازی برخوردار نیست در حالی که این طور نیست و همه پروازها ، پس از چکاب های لازم الاجرا انجام می شود.

جابریان افزود: همه قطعات زمان دار هواپیماهای مسافری این شرکت در موعد مقرر تعویض می شود و هیچ قطعه تاریخ گذشته در هواپیماها وجود ندارد.

شرکت هواپیمایی نفت ایران چهار فروند هواپیمای مسافری فوکر 100 ، چهار فروند هواپیمای فوکر 50 و یک فروند هواپیمایی ˈتوین آترˈ را به صورت ملکی در اختیار دارد.

به گفته معاون امور مهندسی و تعمیرات شرکت هواپیمایی نفت ایران، این شرکت به تازگی دو فروند هواپیمایی فوکر 50 را خریداری کرده که پس از انجام مراحل قانونی و اداری به زودی به ناوگان این شرکت خواهد پیوست.

شرکت هواپیمایی نفت ایران با سابقه حدود 85سال، همزمان با پیدایش و اکتشاف نفت فعالیت خود را شروع کرد و تاکنون حتی یک حادثه هوایی منجر به سقوط هواپیما نداشته است.

ایستگاه اصلی شرکت هواپیمایی نفت ایران در اهواز می باشد./س
برچسب ها: تعمیرات ، هواپیما ، اهواز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.