وزیر اسبق بهداشت در جمع خبرنگاران:

نظام سلامت احتياج به تحول بنيادی دارد/ میزان توانايي "جليلی" در مدیریت حوزه سلامت

کامران باقری لنکرانی گفت: نظام سلامت به تحول بنيادي احتياج دارد و محور اين تحول بايد عدالت در سلامت باشد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "کامران باقري لنکراني" وزير اسبق بهداشت و درمان در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالي مبني براينکه مردم چه ملاک‌هايي براي انتخاب کانديدا در نظر بگيرند، گفت: فرد مورد نظر بايد از منافع ملي کشورمان دفاع کند، اميد و استقامت را در کشور ساري و جاري سازد و به توانمندي‌هاي کشور به ويژه نسل جوان توجه کافي داشته باشد.

وی افزود: این فرد باید دولتي تشکيل دهد که جوان، خلاق، نوآور و در عين حال پاسخگو در برابر معضلات کشور و پرچم‌دار اميد و استقلال کشورمان باشد.

باقری لنکرانی در پاسخ به سوال خبرنگاري مبنی بر اینکه مهم‌ترين اولويت‌هايي که رئيس‌جمهور آينده بايد در حوزه سلامت به آن توجه کند چيست، اظهار داشت: نظام سلامت احتياج به يک تحول بنيادي دارد و محور اين تحولات بايد عدالت در سلامت باشد که در بحث سلامت داراي تکاليفي است و مي‌توان به دسترسي مردم به دارو و درمان اشاره کرد.

این عضو جبهه پایداری، با اشاره به تحريم‌هاي دارویی اعمال شده بر کشورمان تصريح کرد: بايد اين تحريم‌ها را با تدابير و تفکر به حداقل رساند و شکاف‌هايي که در حوزه سلامت بين اقشار ضعيف و مرفه جامعه به وجود آمده است را از بين برد.

لنکراني در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره توانايي دولت احتمالی جليلي در زمينه هدايت سيستم بيمارمحور به سمت سيستم سلامت‌محور گفت: اين فرآيند قطعاً در مدت زماني کوتاه قابل حل نبوده و نيازمند يک جهت‌گيري در برنامه‌هاي سلامت است و محوريت بحث پزشک خانواده پاسخگويي صرف در برابر بيمار نبوده است. حوزه سلامت

انتهاي پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار