مجتبي اميني و "به تهران خوش آمديد"

سرانجام با کنار کشیدن مهدی نادری از کارگردانی فیلم "به تهران خوش آمدید" و جایگزینی رضا سبحانی به جای تو این فیلم کلید خورد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ مجتبی امینی، تهیه کننده فیلم "به تهران خوش آمدید" درباره مراحل ساخت این فیلم گفت: «حدود6 ماه پیش طرح و فیلم نامه فیلم به تهران خوش آمدید از طرف آقای مهدی نادری به من پیشنهاد شد و پس از مطالعه طرح و سیناپس و فیلم نامه، چون ایده فیلم ایده نویی بود و درام و داستان فیلم نامه کشش خوبی داشت و تکراری نبود من را به خودش جذب کرد و ساخت آن را در دستور کار قرار داده و اقدام به دریافت پروانه ساخت کردیم. حدود4 ماه پیش پروانه ساخت را به نویسندگی و کارگردانی آقای نادری دریافت و پیش تولید را آغاز کردیم و دو ماه نیم، پیش تولید فیلم انجام شد و عوامل پشت و جلوی دوربین را مشخص کردیم اما با توجه به شرایطی که پیش آمد، آقای نادری از ادامه همکاری با پروژه و کارگردانی فیلم انصراف داد. به دنبال پیشنهاد آقای نادری در مذاکره‌ای که با آقای سبحانی واگذار و پروانه ساخت را عوض کردیم و نهایتا همزمان با ولادت حضرت زهرا(س) کار خود را کلید زدیم».  
امینی در ادامه درباره جدایی مهدی نادری از پروژه گفت: «آقای نادری یکسری مسایل شخصی داشتند و روی پروژه دیگری هم کار می کردندکه با این فیلم تداخل داشت و گفتند آمادگی ندارند این فیلم را جلوی دوربین ببرند و از کارگردانی انصراف دادند و تنها به عنوان نویسنده فیلم نامه باقی ماندند». 
ظاهرا اما دلیل اصلی انصراف مهدی نادری از فیلم میسر نشدن حضور دو بازیگر خارجی برای نقش اصلی به تهران خوش آمدید است امینی در این باره می گوید:« می خواستیم دو بازیگر خارجی بیاوریم اما به خاطر مشکلاتی که بود، جذب این بازیگران در توان پروژه نبود و متاسفانه نتوانستیم از این بازیگران استفاده کنیم، شاید یکی از علت ها این بود. شاید ایشان فکر می کردند اگر واقعا بازیگرها از اروپا نیایند کار در نمی آید و به همین دلیل انگیزه شان کم شده.ولی انتخاب های بازیگری که الان انجام دادیم انتخاب های به شدت درستی است و از انتخاب این بازیگرها راضی هستم و داریم کار را پیش می بریم.
برای نقش های اروپایی فیلم بازیگرانی انتخاب شدند که کاملا ایرانی نیستند و چهره ای شبیه به اروپایی ها دارند و خارج کشور زندگی کردند و به فرهنگ و زبان اروپایی واقف هستند.» 
وی در ادامه درباره وضعیت تولید فیلم گفت: «بعد از عید که کار پیش تولید را انجام دادیم فیلم را با یکی از بهترین کست های ایرانی جلوی دوربین بردیم، چه پشت دوربین چه جلوی دوربین. و خدا را شاکریم با این گروه همکاری می کنیم، فیلم مان یک فیلم بین المللی است که حرف جهانی ای را مطرح می کند و در این فیلم از فرهنگ و تمدن کشورمان دفاع میکنیم و نگاه های مختلف را در جامه ارزیابی میکنیم. امیدوارم از ساخت این فیلم سربلند بیرون بیاییم». 
امینی ادامه داد: «نگاه های اجتماعی مختلفی در این فیلم جریان دارد . به تهران خوش آمدید فرهنگ مردم را به تصویر می کشد و منش و اعتقادات آنها را نشان می دهد، نوع زندگی مردم ایران را نمایش می دهد و نگاه درون مایه ای به فضای خانواده های ایرانی دارد و نشان می دهد با وجود مشکلات و فشارهای مختلفی که از همه طرف به آنها وارد می شود در کمال آرامش دارند زندگی می کنند و امید را در این فیلم می بینیم و بحث امیدسازی و فرهنگ صحیح خانواده و زندگی در این فیلم به تصویر کشیده میشود. مخاطب فیلم تنها ایرانی ها نیستند بلکه جوامع مختلف جهانی می توانند مخاطب فیلم باشند و با این فیلم می بینند مردم ایران در قبال فشاری که به آنها وارد می شود، چه مردم خونگرم و مهمان نواز و آرامی هستند و سعی شده چهره درستی از ایران به دنیا نشان داده شود». 
امینی در پایان درباره سرمایه فیلم به تهران خوش آمدید و حضور موسسه شهید آوینی به عنوان سرمایه گذار فیلم گفت:«موسسه شهید آوینی از تولید این فیلم حمایت می کند و از اول پای این فیلم ایستاده. این موسسه از هرگونه فیلم فرهنگی و تاثیرگذار در جامعه که براساس خدمت به مملکت باشد و جریان فرهنگی را کمک کند حمایت می کند. بودجه فیلم متوسط به بالاست و فیلم الفی حساب می شود و امیدواریم تاثیر هزینه ای که برای این فیلم می کنیم را در جامعه ببینیم و خروجی مان خروجی مثبتی باشد./ص

منبع : ماهنامه دنياي تصوير
برچسب ها: فیلم ، اکران ، رضا سبحانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار