کارشناس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور:

از هر ۱۰ نفر، ۹ نفر در طول زندگی خود دچار بیماری مسافرت می شوند

طبق آمار از هر ۱۰ نفر، ۹ نفر در طول زندگی خود دچار بیماری مسافرت می شوند که این بیماری در كودكان شایع تر است و با حالت تهوع، استفراغ و سردرد در افراد احساس می شود.

آرزو دهقانی، کارشناس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان این که در فصل تابستان سفرها به اوج خود می رسد گفت:برای جلوگیری از بیمارهی عفونی و گوارشی آب و غذای كافی به همراه داشته باشید و حتي الامكان در طول مسافرت، غذا را برای مصرف یك وعده غذایی تهیه كنید و در هر صورت باقی مانده غذا را در ظرف سربسته، در مكان سرد نگه داری كنید و اگر مجبور به صرف غذا در اغذیه فروشی ها و رستوران های بین راه هستید، از تهیه بهداشتی غذاها مطمئن شوید در غیر این صورت از مصرف غذا در اماكن غیربهداشتی خودداری نماييد.

وی با بیان این که حتما  دستها را مرتباً  در این فصل گرم با آب و صابون بشوييد افزود: اگر از غذاهای  کنسرو شده می خواهید استفاده کنید کنسروها را قبل از مصرف حتما ۲۰ دقیقه بجوشانید و   از خريد قوطي هاي كنسرو داراي برآمدگي، فرورفتگي و يا داراي نشتي خودداري كنيد. در خصوص اب هم   حتماً از آب آشامیدنی سالم استفاده كنید و در صورتی كه از سالم بودن آب مصرفی خود اطمینان ندارید باید آن را جوشانده و سپس مصرف كنید.
 
دهقانی با اشاره به این که اسهال در صدر بیماری های این فصل قرار دارد گفت: در صورت ابتلا به اسهال در مسافرت از مصرف خودسرانه داروها خودداری كنید چون عوارض آن ها زیاد است و اثری در كاهش دوره اسهال ندارند. بهترین  کار در این زمینه این است که مایعات بیشتری مصرف کنید و برای درمان به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کنید.

وی در ادامه با بیان این که از هر ۱۰ نفر، ۹ نفر در طول زندگی خود دچار بیماری مسافرت می شوندعنوان کرد: این بیماری كه در كودكان شایع تر است، موجب تهوع، استفراغ و سردرد در افراد احساس می شود.    اگر در حين سفر به بیماری مسافرت دچار می شوید سعی كنید در طول نشستن در وسایل نقلیه كاملاً به صندلی تكیه داده و صندلی را به حالت نیمه خوابیده درآوريد.
بهتر است در قسمتی از وسیله نقلیه بنشينيد كه كمترین تكان را دارد و از درون خودرو به مناظر نگاه نكنید و یا اگر در قایق یا كشتی هستید به موج ها ننگرید و فقط به افق چشم بدوزید. همچنین  سعی كنید از شب قبل از مسافرت كم تر غذا و نوشیدنی بخورید و در طول راه نیز شكم خود را سبك نگاه دارید. /ح
برچسب ها: بیماری ، مسافرت ، دل درد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.