عليلو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

بستر لازم براي توليد خودرو مطابق با استاندارد يورو 4 در خودروسازي‌ها وجود ندارد

عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس با اشاره به اعلام آمادگي شرکت نفت مبني بر توزيع سوخت يورو 4 در جايگاه‌هاي سوخت کشور، گفت: ترديد دارم بستر لازم براي توليد خودرو مطابق با استاندارد يورو 4 به معناي واقعي در خودروسازي‌هاي کشور وجود داشته باشد.

"علي عليلو" نماينده مردم شبستر در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران درباره افزايش 3 ميليون توماني قيمت خودروهاي داخلي به دليل مطابقت توليد اين خودروها با استاندارد يورو 4، اظهار داشت: پياده‌سازي استاندارد يورو 4 در خودروهاي داخلي مستلزم هزينه است که طبيعتا اين هزينه بر قيمت خودروها تاثيرگذار خواهد بود.

وي در ادامه افزود: به جهت گفته‌ها و ادعاي مديران خودروسازي کشور مبني بر اينکه آن ها در آستانه ضرر، توليدات خود را به فروش مي‌رسانند لذا اگر بخواهند هزينه پياده‌سازي استاندارد يورو 4 بر توليدات داخلي را نيز خود متقبل شوند قطعا با اين هزينه، متضرر اصلي خواهند بود مگر اينکه اين هزينه را در قيمت تمام شده خودروها در نظر بگيرند.

رئيس کميته تحقيق و تفحص از صنايع خودروسازي کشور در ادامه تصريح کرد: قطعا با آناليز قيمتها در اولين فرصت، افزايش قيمت خودروهاي داخلي به دليل انطباق آنها با استاندارد يورو 4 را بررسي خواهيم کرد تا به اين سوال پاسخ داده شود که آيا افزايش قيمت خودروها اقدام درستي بوده يا خير.

عليلو در ادامه تصريح كرد:  ترديد دارم بستر لازم براي اينکه خودروسازان بتوانند خودروهاي خود را با استاندارد يورو 4 مطابقت دهند در خودروسازي کشور وجود داشته باشد، به طور مثال خودروسازان ما يک زمان مدعي نصب سيستم  ترمز ABS  روي خودروهاي داخلي بودند، اما ما در حال‌حاضر اين سيستم را در ماشين‌هاي ديگر هم مي‌بينيم و در خودروهاي داخلي هم مي‌بينيم!

عضو کميسيون صنايع و معادن با تاکيد بر اينکه بحث يورو 4 يک بحث ضروري است که کشور بايد به آن سمت برود، ادامه داد: خيلي از مشکلات کنوني کشور در حوزه آلايندگي‌ها ناشي از استانداردهاي پايين است که به حمدالله شرکت نفت در توليد و توزيع بنزين يورو 4 اعلام آمادگي کرده ولي خودروسازي کشور آماده نيست.

وي اظهار داشت: بنده بعيد مي‌دانم زيرساخت‌هاي لازم در خودروسازي کشور براي مطابقت خودروها با استاندارد يورو 4 به معناي واقعي و نه سمبل کاري که بتواند توليداتش را با بنزين يورو 4 مطابقت دهد وجود داشته باشد.

نماينده مردم شبستر با تاکيد بر اينکه از نظر علمي کشوري هستيم که دستاوردهاي هسته‌اي، فضايي، نانو و علوم طب خود را با تکيه به دانشمندان جوانش کسب کرده‌ايم، اظهار داشت: قطعا اين دانش و ظرفيت نيز در کشور وجود دارد، منتها مديريت‌ها ضعف دارند که نمي‌توانند از اين ظرفيت علمي کشور در حوزه مربوطه خودشان استفاده کنند.

گفتني است؛ بر اساس اعلام آمادگي شرکت نفت براي توزيع بنزين يورو 4 در جايگاه‌هاي سوخت کشور، قيمت‌هاي جديد خودروهاي توليدي با اين استاندارد روز گذشته با 3 ميليون تومان افزايش قيمت اعلام شد.

انتهاي پيام/   

برچسب ها: خودرو ، بنزین ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار