صادرت لوله و پروفيل وطني به کشورهاي همجوار

ايران به کشورهاي عراق و حاشيه خليج فارس لوله و پروفيل صادر مي کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران عبدالحسين امامي عضو هيات مديره شرکت فولاد مهر سهند با بيان مطلب بالا در جمع خبرنگاران گفت: صادرات لوله و پروفيل ايران به کشورهاي عراق و امارات متحده عربي آغازشده و براساس آخرين آمار ميزان اين صادرات هم اکنون ساليانه ده هزار تن است.

وي افزود: ايران در زمينه توليد لوله و پروفيل جزو برترين توليد کنندگان اين محصول صنعتي  در منطقه خاورميانه است.

وي با اشاره به اينکه شرکت فولاد مهر سهند با سرمايه گذاري 30 ميليارد توماني بخش خصوصي در سال 85 تاسيس شده است، اظهار داشت: هم اکنون اين واحد صنعتي روزانه 500 الي 600 تن لوله و پروفيل توليد مي کند.

وي ادامه داد: بخش زيادي ازمواد اوليه توليد لوله و پروفيل از خارج از کشور به ويژه از کشورهاي اوکراين ، قزاقستان و روسيه تامين مي شود و تنها 15 درصد از کل مواد اوليه اين واحد صنعتي از داخل تامين مي شود.

وي همچنين در خصوص خريد مواد اوليه اين واحد صنعتي از کشورهاي ديگر اظهار داشت: مواد اوليه اين واحد با دلار به نرخ آزاد خريداري مي شود.

وي همچنين به بومي سازي دستگاهها و ماشين الات توليدي لوله وپروفيل در کشور اشاره کرد و گفت: عموما دستگاههاي توليد کننده لوله و پروفيل در ايران ايتاليايي و ترکي هستند که خوشبختانه با کمک مهندسين مجرب داخلي تمامي دستگاههاي توليد لوله و پروفيل بومي سازي شده اند.

وي ادامه داد: در حال حاضر بيش از 107 نوع محصول در حوزه لوله و پروفيل در کشور توليد مي شود که در صنايع مختلف از جمله صنايع ساختماني ماشين سازي شهربازي ها پل هاي عابر پياده و .. کاربرد دارد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: لوله ، صادرات ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار