حجت‌الاسلام والمسلمين روحاني در جمع علما و روحانيون:

هيچ دولتي با مشكلات پيش‌روي دولت يازدهم مواجه نبوده است/ کار بررسی تشکیل کابینه را آغاز کرده‌ام

رئيس‌جمهور منتخب مردم گفت: مدتی است که با دوستانی بی‌ادعا، کار بررسی تشکیل کابینه را آغاز کرده و امیدوارم در مهلت مقرر شایسته‌ترین‌ها را بدون درنظر گرفتن ارتباطات حزبی معرفی کنم.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني رئيس‌جمهور منتخب مردم در جمع علما، روحانيون، وعاظ و ائمه جمعه کشور در تالار وزارت کشور با اداي احترام به همه آحاد ملت بزرگوار ایران و با درود و سلام بر همه شهیدان و امام شهدا(ره) و ایثارگران بویژه شهدای 12 تیرماه، شهدای ایرباس سرنگون‌شده در سال 1367 و با احترام به همه خانواده‌های شهیدان و ایثارگران گفت: حضور من در این جمع شکوهمند از علما، ائمه جماعات، خطبا و اندیشمندان روحانی به منظور عرض تشکر و سپاس است.

** روحانيت نقش بسيار ارزشمندي در خلق حماسه انتخابات 24 خردادماه داشت

وی در ادامه افزود: در این انتخابات شکوهمند، همه اقشار و همه مردم تلاش و ایثار کردند و روحانیت نیز نقش بسیار ارزشمندی داشتند و همه مراجع، علما و بزرگان از تریبون‌ها و منابر مختلف مردم را برای خلق حماسه مورد تأکید مقام معظم رهبری دعوت کردند.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین روحانی با اشاره به نزدیک‌شدن ماه مبارک رمضان گفت: ماه رمضان پیش روست و در آستانه این ماه مقدس و ماه نزول قرآن و برکت و رحمت، بی‌تردید وعظ و خطابه رونق خاص خود را خواهد داشت.

رئیس‌جمهور منتخب مردم ادامه داد: رونق گفتگو‌های دینی، معنوی و اخلاقی به‌مناسبت ماه مبارک رمضان افزایش خواهد یافت و من فرصت سخن گفتن با علما، روحانیون و وعاظ را مغتنم می‌شمارم.

وی تصريح کرد: در این ماه مسئولیت اندیشمندان مذهبی، علما، خطبا و سخنرانان بیشتر از همیشه است چرا که در این ماه در‌های رحمت خداوند باز است و دل‌های مردم آماده‌تر از همیشه و گوش‌هایشان شنوا‌تر است و طبعا ذهن، فکر و زبان ما نیز باید مسئول‌تر باشد.

** من يک طلبه‌ام و به يافته‌ها و داشته‌هاي طلبگي  خود افتخار مي‌کنم

حجت‌الاسلام و‌المسلمین روحانی اضافه کرد: من خود یک طلبه‌ام و به یافته‌ها و داشته‌های طلبگی خود افتخار می‌کنم، اعتماد اکثریت مردم ایران به این طلبه آن هم در سایه و پرتوی "حماسه سیاسی" سرنوشت‌سازی که مدنظر مقام معظم رهبری بود، برای من مایه مباهات و افتخار از یک سو و موجب سنگینی بار مسئولیت از سوی دیگر است.

** خود را به دعا، نصیحت، حمایت و حتی نقد دلسوزانه محتاج می‌بینم

وی اظهار داشت: از بزرگان مراجع و روحانیون برای توانایی جهت تحمل این بار سنگین امانت استمداد می‌طلبم و خود را به دعا، نصیحت، حمایت و حتی نقد دلسوزانه محتاج می‌بینم.

رئیس‌جمهور منتخب مردم همچنين گفت: علی‌رغم همه تهدید‌هایی که در طول سال‌های گذشته نسبت به روحانیت معظم شد البته نه تخریب از سوی آنهایی که از دین به ظاهر فاصله دارند بلکه عمدتاً تخریب از آنهایی که گاهی در قرابت به دین و اهل بیت دو‌آتشه بودند و سنگ دین را بر سینه می‌کوبیدند ، اصل روحانیت، بزرگان روحانیت و بسیاری از آنهایی که در انقلاب نقش اساسی داشتند، متأسفانه مورد حملات ناجوانمردانه و تخریب قرار گرفتند.

** مردم در انتخابات 24 خرداد گفتند ما روحانيت را وراي مسائل سياسي مي‌بينيم

حجت‌الاسلام و‌المسلمین روحانی تصریح کرد: مردم در این انتخابات پاسخ دادند و خواستند بگویند ما روحانیت را ورای مسائل سیاسی می‌بینیم و می‌نگریم و آنها را امنا و رسل می‌بینیم، آنها را واسطه برای فهم بهتر دین و رسالت پیامبر(ص)، انبیا و ائمه هدی(ع) می‌دانیم و جایگاه روحانیت همواره در جامعه محفوظ است.


** روحانيت از دل ايمان و خواست مردم برآمده و مردم را تکيه‌گاه خود قرار داده است

وی در ادامه افزود: از امتیازات ویژه نهاد روحانیت در تاریخ ، همواره مردمی‌بودن آن است؛ این نهاد از دل ايمان و خواست مردم برآمده و مردم را تکیه‌گاه خود قرار داده چرا که در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی تکیه امام راحل(ره) و روحانیت به مردم بود.

رئیس‌جمهور منتخب مردم خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس در فراز و نشیب‌های بعد از انقلاب اسلامی همچنان تکیه بر مردم بود و پس از لطف و عنایت حق تکیه بر حضور ایثار و فداکاری مردم بوده و امروز نیز مردم اساس قدرت ملی ما را مردم تشکیل می‌دهند.

** ادامه حيات روحانيت و پايداري آن در سايه قرابت با مردم است

به گزارش باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام و المسلمين روحاني با بيان اينکه هويت روحانيت در مردمي‌بودن آن است، گفت: روحانيت بايد همواره مستظهر به اعتماد و هدايت مردم باشد چرا که ادامه حيات روحانيت و پايداري آن در سايه قرابت و نزديکي اين نهاد با مردم است.

** روحانيت زبان مردم و نهاد واسطه ميان آنان و حکومت است


وي تصريح کرد امروز بايد اعتماد متقابل بين مردم و روحانيون همواره برقرار باشد چرا که روحانيت زبان مردم و نهاد واسط ميان آنان و حکومت است.

رئيس‌جمهور منتخب مردم ادامه داد: روحانيت بايد سخنگوي حرمت، عزّت و حقوق اساسي مردم باشد و خواست جامعه براي اصلاح و بهبود معيشت و ارتقاي اخلاق و منزلت شهروندان را به حاکمان منتقل کند.

** چه بخواهيم چه نخواهيم کارهاي ما به عنوان مسئولان نظام اسلامي به پاي روحانيت نوشته مي‌شود

وي با بيان اينکه ما همه بايد پاسخگوي نيازها و پرشس‌هاي مردم باشيم، افزود: حکومت براي تامين امنيت ، عظمت و حفظ آن در زندگي مردم است و چه بخواهيم و چه نخواهيم کارهاي ما به عنوان مسئولان نظام اسلامي کم و بيش به پاي روحانيت نوشته مي‌شود.

حجت الاسلام والمسلمين روحاني گفت: نبايد شکاف ميان حکومت، روحانيت و مردم آن هم در شرايطي که امروزه مردم به تغيير و تحول اميد بسته‌‌اند،  وجود داشته باشد.

** لازم است حکومت اسلامي به مردم بگويد چه موفقيت‌ها و يا ناکامي‌هايي داشته است

وي بيان داشت: البته ما همه انسان هستيم و احتمال خطا و اشتباه در اعمال و رفتارمان وجود دارد لذا هيچ اشکالي ندارد بلکه حتي لازم و مفيد است که حکومت اسلامي به مردم بگويد چه موفقيت‌ها و يا ناکامي‌هايي داشته است.

وي تاکيد کرد: هيچ مسئله‌اي نيست که حکومت به مردم بگويد کجا توانسته است برنامه هايش را به خوبي اجرا کند و در کجاي کار در اجراي برنامه‌ها دچار اشتباه شده است.

** جلب اعتماد مردم و تکيه بر همبستگي آنان کليد اصلي همه مشکلات خواهد بود

رئيس‌جمهور منتخب ملت با بيان اينکه جلب اعتماد مردم و تکيه بر همبستگي آنان کليد اصلي همه مشکلات خواهد بود، اظهارداشت: البته در اين مسير ما بايد توان تحمل نظرات صاحبنظران را داشته باشيم و بدانيم دولت به تنهايي قادر به حل مشکلات نخواهد بود و اين مردم هستند که بايد براي حل مشکلات در صحنه حضور يابند.


حجت‌الاسلام و المسلمين روحاني با بيان اينکه دولت تسهيل‌کننده و سامان‌دهنده امور است، افزود: مردم و بخش‌هاي غير دولتي مي‌بايست در يک منظومه سامان‌يافته براي حل مشکلات جامعه تلاش کنند و در اين ميان نقش روحانيت و علما بسيار تعيين کننده است.

وي تصريح کرد: ما احتياج به جامعه قوي داريم  چرا که دولت قوي از يک جامعه قوي بر مي‌خيزد؛ امروز زمينه مشارکت مردم فراهم شده است چرا که آنها با اميد به آينده در اين انتخابات حضور پيدا کردند اما اين حضور و مشارکت هنوز در آغاز راه است.

** دولت قوي به معناي دولت مداخله‌گر و محدودکننده زندگي مردم نيست

رئيس‌جمهور منتخب مردم گفت: ما بايد زمينه مشارکت مردم را هر روز بيشتر و زمينه تصدي‌گري دولت در امور جامعه را کمتر کنيم چرا که دولت قوي و توانمند به معناي دولت مداخله‌گر و متصدي در همه امور و محدودکننده زندگي مردم و مداخله ‌کننده در زندگي خصوصي آنها نيست.

 وي با بيان اينکه قدرت دولت در بالا بردن اعتماد عمومي و تقويت سرمايه اجتماعي است، بيان کرد: ارائه خدمات، کم‌کردن رنج‌ها و مشکلات اعم از مادي و معنوي و زمينه‌سازي براي رشد و شکوفايي شهروندان در جهت درست مي‌بايست خواست تحول‌خواهانه جامعه و مردم باشد.

** اگر مردم مطمئن باشند راه دولت درست است، همه مشکلات را تحمل مي‌کنند

رئيس‌جمهور منتخب مردم تصريح  کرد: مردم  را بايد محرم  و صاحب کشور بدانيم و حرف آنان را با روي گشاده بشنويم چرا که مردم ما فهيم و موقعيت‌شناس و بزرگوار هستند و اگر مطمئن باشند راهي که دولت آغاز کرده درست است، همه مشکلات را تحمل مي‌کنند.

** مردم از دولت صداقت مي‌خواهند

 حجت‌الاسلام و المسلمين در ادامه روحاني افزود: مردم مي‌دانند مشکلات چندين ساله در چند روز يا چند ماه حل نمي‌شود، مردم صداقت و قول سديد از دولت مي‌خواهند لذا کلام دولت و روحانيت و سخن همه بايد سديد باشد چرا که اسلام و کلام پيامبر (ص) صدق است.

بر اساس اين گزارش رئیس‌جمهور منتخب مردم اظهار داشت: قول سدید قول قصد است این را جوهری معنی می‌کند و می‌گوید قول سدید قول قصد است و اعتدالی که از آن سخن می‌گوییم در زمان روایات به عنوان قصد آمده که همان اعتدال است، قول سدید قول میانه و معتدلانه است، هم دولت باید قولش سدید باشد هم علما و روحانیت و پیداست که پیامبر(ص) در هر سخنی و منبری براین آیه تأکید داشته و تکرار فرموده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی تصریح کرد: البته مسائل معیشتی مردم، بیکاری، تورم و گرانی نه تنها دامن طبقات پایین را فراگرفته حتی طبقات متوسط را نیز تحت تأثیر قرار داده است و اين در حاليست که مردم باید نسبت به آینده احساس اطمینان کنند و باید احساس کنند که سرمایه‌های مادی و معنوی آنها اتلاف نخواهد شد.

** افراط و تندروي‌ها بايد کنار گذاشته شود

وی با بیان اینکه باید تندروی و افراط کنار گذاشته شود، بیان کرد: افراط و تفریط همواره به ما ضربه زده است آنقدر نمونه‌های فراوان در دوران انقلاب و پس از انقلاب در ذهن من هست که اگر بگویم اغراق نکرده‌ام.


رئیس‌جمهور منتخب مردم عنوان کرد: مردم باید احساس امنیت و آرامش کنند و در زمينه‌هاي فکری، سیاسی، اقتصادی و همچنین نسبت به شرایط بین‌المللی باید احساس آرامش و امنیت داشته باشند.

** هیچ دولتی در ایران با مشکل دولت یازدهم روبرو نبوده است

وی در ادامه افزود: امروز مسائل و مشکلات فراوانی پیش روی ماست، من با آگاهی از همه مشکلات در این راه قدم گذاشته‌ام و علی‌رغم مشکلات کم‌نظیر که بعدها که در یک بیانی به ملت ایران خواهم گفت، هیچ دولتی در تاریخ ایران با مشکلاتی که این دولت با آن روبروست، روبرو نبوده است اما به اندازه تمام مشکلات من امیدوارم و امید به آینده دارم که به اذن خدا و به حول و قوه الهی و با کمک مردم و حضور آنها مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین روحانی اظهار داشت: باید فرصت در اختیار دولت یازدهم باشد و مردم بخوبی می‌دانند که برای رفع مشکلات با صبر و مدارا و سعه صدر تحمل کنند.

** نقش روحانیت با حکومت یکسان نیست اما می‌تواند و باید با حکومت همسو باشد


وی همچنين گفت: نقش روحانیت با حکومت در قبال مسائل جامعه یکسان نیست اما می‌تواند و باید همسو باشد، روحانیت یک نهاد مستقل مردمی است و هیچگاه نباید استقلال این نهاد صدمه ببیند.

** مردمی‌بودن و استقلال‌داشتن به معنای فاصله گرفتن از دولت و حکومت نیست

رئیس‌جمهور منتخب مردم بیان کرد: مردمی‌بودن و استقلال‌داشتن به معنای فاصله گرفتن از دولت و حکومت نیست، نهاد روحانیت بعنوان یک نهاد مستقل و پایدار به اعتماد مردم همانگونه که در طول تاریخ چنین بوده ، باید نقش‌آفرین باشد البته این به آن معنا نیست که روحانیت بخشی از دولت باشد یا نباشد، بلکه روحانیت مستقل است اما می‌تواند و باید نقش محوری در اصلاح و تعالی جامعه ايفا کند یعنی واسطه‌ای امین میان مردم و دولت باشد.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین روحانی تأکید کرد: روحانیون، ائمه جمعه، مسئولان مساجد و وعاظ محترم از مجاری مهم انتقال مسائل و مشکلات مردم به حکومت و بیان مسائل دولت و حکومت به مردم هستند و این نقش باید بر مبنای اطلاعات دقیق و همه‌جانبه باشد.

** سازوکار دولت يازدهم براي استفاده از روحانيت به‌عنوان يک نهاد مردمي و تاثيرگذار

وی با اشاره به سازوکار دولت یازدهم گفت: دولت یازدهم سازوکاری برای ارتباط میان دولت و روحانیت و قاطبه روحانیون برقرار خواهد کرد تا از این نهاد مردمی و تأثیر‌گذار حداکثر استفاده صورت گيرد.

رئیس‌جمهور منتخب مردم افزود: اصولا در جامعه ما بايد پیوند مستحکمی میان حکومت با مردم، حکومت با روحانیون، روحانیون با روحانیون، روحانیون با مردم و حتی روحانیون با مسئولین دیگر مذاهب و ادیان وجود داشته باشد.

** بايد گرايش‌ها و سليقه‌هاي گوناگون را پذيرا باشيم

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی همچنين با بیان اینکه جامعه اسلامی ما جامعه تک‌گویی نیست، بیان کرد: جامعه ما جامعه‌ای مشورتی، ارتباطی، انتقادی، گفتگویی است که ما از یک طرف باید از افراط و تفریط اجتناب کنیم و جامعه را جامعه‌ای سالم و طبیعی و معتدل بسازیم و از طرف دیگر گرایش‌ها و سلیقه‌های گوناگون را پذیرا باشیم.

وی در ادامه تأکید کرد: در یک جامعه آزاد و بزرگ نمی‌توان یک سلیقه را حاکم کرد لذا باید سلیقه‌های مختلف را در چارچوب موازین دینی و قانون اساسی و قانون بپذیریم و در عین حال در پی انسجام ، یک‌دلی و یک‌سویی باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی تصریح کرد: همانطور که در علوم اختلاف نظر علمی موجب پیشرفت بوده و خواهد بود، مباحثه و نقد نظر و بیان نظرات گوناگون از روی دلسوزی از سوی متخصصان و کارشناسان و صاحبنظران می‌تواند موجب ارتقای سطح آگاهی مردم و مشارکت بیشتر مردم شود.

** خطر آن زماني است که يک گروه خود را مساوي اسلام و ولايت‌فقيه بداند و گروه ديگر را ضد دين و انقلاب

رئیس‌جمهور منتخب مردم گفت: خطر آن زمانی است که بین ارکان اصلی جامعه شکاف و اختلاف باشد و همچنین خطر آن زمانی است که یک گروه خود را مساوی اسلام انقلاب و ولایت فقیه بداند و گروه مقابل را ضد دین و ضد انقلاب و ضد ولایت فقیه معرفی کند.


به گزارش باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام و المسلمين روحاني افزود: بدون سعه صدر و بدون بالابردن آستانه تحمل، رشد و تعالي امکانپذير نخواهد بود.

** هيچکس نبايد گرايش خاص خود را عين اسلام معرفي کند

رئيس‌جمهور منتخب مردم همچنين اظهار داشت: هر شهروند ايراني حتي هر فرد روحاني ممکن است گرايش‌هاي خاص اجتماعي، سياسي و اقتصادي داشته باشد که هريک در جاي خود محترم بوده، اما اين گرايش‌ها را نبايد عين اسلام بداند يا معرفي کند، بايد روحانيت وراي مسائل روزمره سياسي در چهارچوب تبليغ احکام دين و ترويج مباني اسلامي، اين وظيفه سنگين را بردوش خود احساس کند.

** دغدغه ما بايد اسلام، کشور و مردم باشد

حجت‌الاسلام والمسلمين روحاني با تاکيد بر اينکه بايد دغدغه ما دغدغه اسلام، کشور و مردم باشد ، گفت: البته که ما انسانيم و ممکن است دچار خطا شويم، اما مهم آن است که دغدغه ما دغدغه اسلام و مردم باشد و از هر راهي که رهبري پيش روي ما گذاشته‌اند، بهره ببريم،  همانند انتخابات که فرمودند حتي کساني که از نظام دلخوري دارند، پاي صندوق‌هاي آراي راي بيايند و براي سرنوشت خود تصميم بگيرند.

** روحانيت، دولت و حکومت نبايد خود را قيّم مردم بداند

وي ادامه داد: ما بايد بيان حق را به مردم عرضه کنيم، اما انتخاب با مردم است، هيچگاه نبايد نه روحانيت و نه دولت و نه حکومت خود را قيّم مردم بداند و همه ما بايد خدمتگزار مردم باشيم.

رئيس جمهور منتخب مردم با اشاره به اينکه روحانيت داراي دو مقام و حيثيت شخصي و حقوقي است، اظهار داشت: حيثيت حقوقي آن است که فرد داراي افکار و عقايد مخصوص به خود باشد، اما حيثيت حقوقي آن است که افراد با گرايش‌هاي مختلف در بالاي منبر دغدغه اسلام و نظام اسلامي را داشته و در آنجا بايد امانتدار بيان واقعي احکام خدا باشند.

وي با اشاره به آيه "اِنّي لَکم رسولٌ اَمين" گفت: خداوند چندين بار به اين مسئله تاکيد کرده و امانتداري را بر مردم متذکر شده است و همچنين راجع به هود(ع)، صالح(ع)، لوط(ع) و شعيب(ع) نيز همين آيه را متذکر مي‌شود.

حجت‌الاسلام و‌المسلمين روحاني با تاکيد بر اينکه رسالت ما در بيان احکام خدا بايد توأم با امانت باشد، تصريح کرد: براي مردم آنچه را که حق است بيان کنيم و يادمان باشد که ممکن است تفسيرهاي متفاوتي از اسلام وجود داشته باشد، اما آنها را به طور مطلق مانند زمان اخباري و اصولي و مثل زمان فقه و فلسفه تفسير نکنيم و با سعه صدر به مسائل نگاه کنيم.

** جامعه بايد روحانيون را ملجأ، مدافع آزادي و حقوق مردم بداند

وي ادامه داد: جامعه ما بايد احساس کند که روحانيون ملجأ و پناهگاه مردم، مدافع آزادي و حقوق مردم هستند، در نتيجه بايد با سعه صدر چالش‌ها را تحمل کنيم و به جامعه حق انتخاب بدهيم و اگر جايي گرايش‌هاي متفاوتي را از مردم مشاهده مي‌کنيم، با موضع جدال احسن آنرا حل کنيم نه با اَنگ و اتهام.

** جذب جوانان با لحن تند امکان‌پذير نيست

رئيس‌جمهور منتخب مردم اظهار داشت: بايد توجه داشته باشيم که جامعه ما جامعه‌اي جوان است و جوانان ما ويژگي‌هاي خاص خود را دارند، در نتيجه نقش روحانيت بايد در جلب اين جوانان باشد و اگر گاهي در رفتار و مناسک آنها ايرادي مي‌بينيم،  باور داشته باشيم که جوانان ما در اعتقادات ديني و مذهبي خود پايدارند.

وي افزود: همه نظرسنجي‌ها نشان مي‌دهد که جوانان ما به رهبري، خداوند و روز جزا اعتقاد دارند، در نتيجه ما بايد جوانان را جذب کنيم و البته با لحن تند اين جذب امکانپذير نيست.

حجت‌الاسلام و‌المسلمين روحاني تصريح کرد: اگر انحرافي در جامعه وجود دارد، آنرا اصلاح کنيم و بدانيم که سر و کار ما با جسم جوانان نيست که بتوان با زور کاري کرد، بلکه سر و کار ما با فکر جوانان است و اين مسئله راهي جز سعه صدر و بيان نرم و قول سديد ندارد.

** جوانان بايد خود را فرزندان جامعه روحانيت بدانند

رئيس‌جمهور منتخب مردم با تاکيد بر اينکه جوانان بايد با روحانيت احساس ابوّت کرده و خود را فرزندان جامعه روحانيت بدانند، گفت: ما بايد به پرسش جوانان پاسخ دهيم و اگر ديديم پرسش آنها حق بوده و جواب لازم را نداريم، در اصلاح خود بکوشيم و به سخنان آنها توجه کنيم، چرا که جوانان بايد احساس حرمت کنند.

وي افزود: همه اديان و مذاهب ديگر نيز بايد احساس کنند که حقوق شهروندي آنها محفوظ است و بايد احساس کنند که اسلام حقوق آنان را مدنظر قرار داده و در نزد اسلام عزيز هستند.

** همه تاجايي که مخلّ نظام نباشند از آزادي برخوردارند

رئيس‌جمهور منتخب ملت تصريح کرد: بايد بدانيم اقتدار جمهوري اسلامي آن است که هرکس درچارچوب قانون تا جايي که مخلّ نظام نباشد، از آزادي برخوردار است؛ چرا که تفکر اسلامي برمبناي عدل است و جامعه ما هم بايد با مفهوم اعتدال آشنا باشد.

** با عقلانيت و اعتدال از چالش‌هاي داخلي و بين‌المللي عبور مي‌کنيم


به گزارش باشگاه خبرنگاران وي افزود: اعتدال هم روش و راه و هم مسير و مقصد است، اعتدال بدون عقلانيت و فاصله‌گرفتن از شعار، بدون علم‌گرايي و استفاده از تجربه بشري، بدون تحول‌خواهي در کنار ثبات و آرامش، بدون واقع‌گرايي با توجه به آرمانها، بدون آزادي و مدارا و احترام به نظر ديگران، بدون اخلاق، ادب و سعه صدر امکانپذير نيست.

حجت‌الاسلام و المسلمين روحاني تصريح کرد: با عقلانيت و اعتدال قادر خواهيم بود از چالش‌هاي داخلي، ملي، منطقه‌اي و بين‌المللي عبور کنيم.

رئيس‌جمهور منتخب مردم ادامه داد: بايد بدانيم در اين مسير سخت با صبر، حوصله، عقلانيت و اعتدال قادر خواهيم بود مشکلات را پشت سر بگذاريم.

وي در ادامه تصريح کرد: درخواست من از همه علما، بزرگان، روحانيت، فرهيختگان، دلسوختگان و دلباختگان نظام اسلامي اين است که در آستانه ماه مبارک رمضان، ماه ليالي قدر و ماه صيام به دولت يازدهم که در آستانه تشکيل است، ياري برسانند.

حجت‌الاسلام و المسلمين روحاني افزود: برخي امروز با گمانه زني‌ها هم خود و هم ديگران را خسته مي‌کنند و گاهي توقعات نابجا در جامعه به وجود مي‌آورند که گاهي هم برخي از سخنان و گفتارها با اخلاق اسلامي سازگار نيست.

** اميدوارم بتوانم شايسته‌ترين‌ها را بدون توجه به ارتباطات جناحي و حزبي براي کابينه در نظربگيرم

وي ادامه داد: اين روزها رسانه‌اي کسي را به عنوان کانديداي يک وزارتخانه معرفي و رسانه ديگر آن را نقد مي‌کند و رسانه ديگر براي او شرط و شروط مي‌گذارد که اينها جز خستگي ذهني و فکري چيز ديگري براي مردم به بار نخواهد آورد.

رئيس جمهور منتخب با اشاره به انتخاب افراد کابينه اظهار داشت: من مدتي است با دوستان و عزيزاني که نه ادعا و نه مطالبه‌اي دارند، با دقت کار بررسي افراد را براي کابينه آينده آغاز کرده‌ايم و اميدوارم در مهلت مقرر بتوانم شايسته ترين‌ها را بدون توجه به ارتباطات جناحي و حزبي در نظر بگيرم.

حجت‌الاسلام و المسلمين روحاني گفت: تقاضاي من از مبلغان و مردم اين است که در ماه رمضان ضمن تزکيه نفوس و دعوت از مردم براي تقوا و پاکدامني، از يک طرف مردم را با مشکلاتي که امروز کشور با آن مواجه است آشنا کنند و از سوي ديگر مطالبات مردم را در چارچوب امکانات موجود کشور تعريف کنند.

** تدبير دولت بدون اعتماد و اميد مردم راه به جايي نمي‌برد

وي ادامه داد: از سوي ديگر بايد روحانيت از همگان بخواهند با صبر و اميد و حمايتشان، دولت يازدهم را کمک کنند که تدبير اين دولت بدون اعتماد و اميد مردم راه به جايي نخواهد برد.

رئيس‌جمهور منتخب مردم در پايان ضمن تشکر از تشکيل‌دهندگان اين نشست و همينطور وزارت کشور و وزير کشور خاطرنشان کرد: از همه شما عزيزان در ماه پربرکت رمضان و از همه مردم التماس دعا دارم و اميدوارم در مسير و راهي که ملت عزيز ما خواستارند، بتوانم خدمتگزار خوب و شايسته‌اي براي مردم باشم.
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار