اردبیل/

افتتاح دو طرح سامانه هواشناسی خودکار فرودگاهی اردبیل

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: دو طرح سامانه هواشناسی خودکار فرودگاهی اردبیل در آینده‌ای نزدیک افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ بهمن کمانگر دیروز در نشست با فرماندار اردبیل اظهار داشت: همچنین ساختمان جدیدالاحداث هواشناسی با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: با افتتاح این سامانه هواشناسی خودکار اطلاعات دقیق، وضعیت پارامترهای هواشناسی مؤثر در ایمنی پرواز هواپیماهای ورودی و خروجی فرودگاه اردبیل در اختیار خلبان قرار می‌گیرد.

کمانگر خاطر نشان کرد: اداره کل هواشناسی استان در تلاش است با همکاری مسئولان این مجموعه را به آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی مجهز کند.

وی افزود: در این راستا دومین مرکز تحقیقات هواشناسی کشاورزی با هدف پایش محصولات مناطق در شمال‌غرب کشور عملیاتی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان همچنین بیان کرد: قطعاً راه‌اندازی این مرکز می‌تواند آسیب‌های ناشی از وقوع سیل، تگرگ و بارندگی‌های سیل‌آسا را مورد پیش‌بینی قرار داده و از رخداد آن با اقدامات جانبی پیشگیری کند تا میزان خسارت به حداقل برسد.

کمانگر در ادامه یادآور شد:‌ همچنین مانیکوریگ ایستگاه‌های هواشناسی استان در مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد تا کمک شایسته در زمینه کشاورزی و هواشناسی به استان اردبیل داشته باشد.

فرماندار اردبیل نیز در این نشست گفت: مقوله هواشناسی در زیرساخت‌‌ها و ایجاد بسترهای لازم برای فعالیت در هر زمینه‌ای مهم و از اولویت‌ها است.

کاظم دبیر افزود: این موضوع به یقین از اهمیت دو چندانی در برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های اصلی برخوردار بوده و ضرورت دارد این اولویت‌بندی و حرکت منسجم به شکل شایسته و مطلوب اتفاق بیفتد.

وی تصریح کرد:‌ پیش‌بینی‌های علمی،‌ صحیح و استفاده از تکنولوژی‌های مدرن در هواشناسی سبب کاهش آسیب‌ها در حوادث و سوانح شده است و در بخش کشاورزی و سایر بخش‌ها نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد/س.

برچسب ها: اردبیل ، سامانه ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.