معاون پژوهش وزیر علوم:

افزایش 6 هزاری شرکت های دانش بنیان تا 3 سال آینده

هم اکنون تعداد شرکت های دانش بنیان 3 هزار و 200 مورد است که تا 3 سال آینده باید تا 6 هزار شرکت افزایش یابد.

محمد مهدی نژاد نوری، معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: اخیرا رئیس دانشگاه علم و صنعت اعلام کرده که برای اولین بار درآمدهای پژوهشی علم و صنعت از میزان اعتبارات افزایش داشته است و این نشان می دهد که دانشگاه در خدمت جامعه قرار دارد.

وی افزود: این که ما در ابتدا یک ایده ار تولید و بعد حلقه ایده را به محصول و به خدمات نوآوری تبدیل کنیم مقدمه کار است نه همه کار البته این نکته را هم باید بیان کنم که با توجه به رشد علمی کشور در سطح جهان وضعیت ما در سطح جهان خوب است چنانچه ما رتبه 15 علمی را در سطح دنیا کسب کرده ایم و رتبه اول منطقه و هم اکنون رتبه کشور ترکیه از ما پایین تر است.

مهدی نژاد نوری تصریح کرد: راه اندازی شبکه علمی باند پهن برای بررسی قدرت محاسباتی ابر کامپیوترها در بستر علمی کشور را راه اندازی کردیم تا رشد داشته باشیم، چنانچه هم اکنون پروژه های مشترک بین دستگاه های اجرایی دانشگاه ها برای افزایش همکاری و ارتباطات بین المللی رخ داده است.

وی اظهار داشت: هم اکنون 3 هزار و 200 شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد که 25 هزار نفر مشغول کار هستند چنانچه 31 پارک علم و فناوری و 130 مرکز رشد در کشور وجود دارد.

وی در ادامه در خصوص طرح های کلان ملی اظهار داشت: برای طرح های کلان ملی مجلس 400 میلیون دلار اعتبار در نظر گرفته که این واقعا در تاریخ کشور بی نظیر بوده و همین امر تغییر محتوایی و جهشی دانشگاهی را در کشور به دنبال دارد و البته 100 میلیون دلار برای ارتقا ارتباط دانشگاه و صنعت پیش بینی شده است.

مهدی نژاد نوری تصریح کرد: ما می خواهیم تا 3 سال آینده تعداد شرکت های دانش بنیان را تا 6 هزار شرکت افزایش دهیم./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار