مشهد/آیت الله مصباح یزدی:

مفهوم عدالت هم خانواده اعتدال است

آیت الله مصباح یزدی گفت: انسان باید عدالت داشته باشد و بی دلیل بین دیگران فرق نگذارد و مفهوم عدالت با مفهوم اعتدال و تعادل هم خانواده است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، آیت الله مصباح یزدی شب گذشته در مراسم افتتاحیه این اردوی فرهنگی آموزشی در هتل میثاق مشهد اظهار کرد: علاقه عموم مردم به پیاده شدن ارزش‌های اسلامی و آگاهی هرچه بیشتر از معارف دین اسلام است.

وی گفت: خدارا شاکریم که به ملت ما استعدادهای درخشان و جوانان پرشور عنایت کرده است تا ما بتوانیم در برابر سایر کشورهای عالم مباهات کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ما این درک را داریم و همچنین خواسته‌هایی نیز داریم که بعضی‌ها نیاز هستند و برخی خواسته‌های فطری‌اند که ما به دنبال آن‌ها هستیم. از خواسته‌هایی که داریم مفهوم‌های عامی ساخته‌ایم که به آن‌ها مفاهیم انتزاعی می گویند. به عنوان مثال همه ما دنبال کمال هستیم.

به گفته وی در ارزش‌های اخلاق اصل رعایت اعتدال است و افراط و تفریط درست نیست.

رئیس مرکز پژوهش‌های امام خمینی(ره) گفت: عدالت و اعتدال در برخی جوامع فرق می‌کند. در یک جامعه‌یک چیز مبنای اعتدال است و در یک جامعه دیگر چیز دیگر مبنال اعتدال است.

گفتنی است، اردوی فرهنگی و آموزشی ماه خدا از شب گذشته آغاز شد و به مدت 10 روز در محل هتل میثاق مشهد ادامه دارد و شرکت کنندگان نخبه و استعدادهای برتر کشور در این اردو 210 ساعت آموزش‌های مختلف می‌بینند./س


برچسب ها: هتل ، میثاق ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.