رئيس سازمان نظام پرستاري:

اجراي تعرفه پرستاري هم به نفع حوزه سلامت و هم به نفع پرستاران است

با اجراي قانون تعرفه گذاري پرستاري، پرستاران در مقابل هر خدمتي تعرفه دريافت مي كنند كه اين موضوع هم به نفع حوزه سلامت و هم به نفع پرستاران است.

غضنفر ميرزابيگي، رئيس سازمان نظام پرستاري در گفتگو با خبرنگاربهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، افزود: از تصويب اجراي تعرفه پرستاري حدود شش سال است كه مي گذرد قانوني كه بايد شش ماه اجرا مي شده ولي هنوز اجرا نشده است.

طي جلسه اي كه با حضور رئيس جمهور برگزار شد، قرار شد تا كارگروهي با رياست معاون اول رئيس جمهور تشكيل شود و تعرفه هاي پرستاري قبل از اتمام دولت تعيين تكليف و اجرا شود.

وي ادامه داد: طي جلساتي كه با اعضاي شوراي عالي بيمه و وزارت بهداشت برگزار شده است به اين نتيجه رسيدند كه تعرفه خدمات پرستاري را در دو بخش سرپايي و بستري ببينند در واقع در حال حاضر بيش از 100 خدمتي كه توسط پرستاران و حتي ماما و پزشكان عمومي انجام مي شود به نام پزشكان متخصص مهر مي خورد كه دليل اين امر اين است كه بيمارستان هاي دولتي و تخصصي هستند و براي اين كه ميزان پرداخت بيمه ها را افزايش دهند مهر متخصص مي زنند كه قرار شده با اجراي قانون تعرفه ها هر فردي در كادر درماني هر كاري را كه انجام مي دهد، مسئوليت آن را خود برعهده بگيرد و تعرفه آن هم به خود فرد داده شود كه اين امر قطعاً هم به نفع نظام سلامت و به نفع پرستاران است.

ميرزابيگي با بيان اين كه پرستاران به دليل حقوق پايين مجبور به كار در چند جا هستند، عنوان كرد: كار كردن در چند جا باعث بي انگيزگي و كاهش كيفيت خدمات مي شود كه اگر اين قانون اجرا شود، باعث افزايش دو تا سه برابري حقوق پرستاران مي شود و همين امر موجب مي شود كه كيفيت ارائه خدمات بالا رود و ديگر پرستاران در چند جا مشغول به كار نشوند./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.