صدور پروانه کار پرستاران بزرگترین دستاورد نظام پزشکی است

صدور پروانه کار در اکثر کشورهای جهان برای پرستاران صادر می شود که ایران از معدود کشورهایی بود که فاقد پروانه کار بوده اند.

نجاتیان رئیس هیئت  مدیره نظام پرستاری مشهد در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران افزود: صدور پروانه کار یا گواهی صلاحیت حرفه ای در اکثر کشورهای جهان برای پرستاران صادر می شود و ایران از معدود کشورهایی بود که پرستاران آن فاقد پروانه کار بودند.

وی گفت: تنظیم قوانین و مقررات یک بحث جدی است که همواره در دنیا درحال اجراست ،‌ هدف اصلی از صدور پروانه کار نيز اطمینان از ارائه خدمات با کیفیت پرستاری به مردم است و مهمترین موضوع در این مصوبه مردم و ارائه خدمات کیفی است اما در مرحله نخست برداشت این است که صدور پروانه دادن امتیاز به پرستاران است.


وی تصریح کرد: پرستاران که بلافاصله پس از فارغ التحصیلی وارد بازار کار می شوند باید صلاحیت کافی برای ارائه خدمات را داشته باشند بنابر این باید طی مکانیسمی علیه صلاحیت آن ها مدام پایش و سنجش شود بدین ترتیب پرستاران باید طی ساله ثابت کنند که صلاحیت حرفه ای لازم را دارند ، اما اکنون صلاحیت پرستاران پس از فارغ التحصیلی و وارد بازار کار شدن تا باز نشستگی ارزیابی نمی شود و این یک نقص جدی است که با مصوبه اخیر دولت برطرف شد./ع2


 

برچسب ها: پرستار ، پزشکی ، سنجش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار